Rupert Murdoch szerdán az Apple-lel közösen indította útjára a világ első, kifejezetten táblagépre szánt napilapját. A bejelentésen számos, eddig nem megerősített információ elhangzott, ám magáról a lapról nem áradoznak az első kritikák.

A News Corporation médiakonglomerátum elnöke, Rupert Murdoch tegnap végre elindította legújabb vállalkozását, az iPad-en megjelenő napilapot. A The Daily megjelenésén már tavaly ősz óta dolgozik egy százfős stáb, és több halasztást követően szerdától elérhető az USA-ban az almás táblagépek tulajdonosainak.

Forradalmi újság

Naponta csak pár cent A naponta megjelenő, ám inkább magazinos tematikát követő orgánum heti előfizetéssel 99 centbe kerül, egy évre pedig 40 dollárt kell adni érte. A fizetési megoldás egyébként több szempontból is újdonság az Apple eddigi gyakorlatához képest.

Egyrészt nem szükséges az iTunes-on keresztül megrendelni a lapot, elég egyetlen kattintás hozzá. Másrészt ezzel párhuzamosan a felhasználási feltételek is változtak kicsit. Az Apple ugyanis eddig nem osztotta meg az előfizetők információit a táblagépre (is) elkészített magazinok kiadóival, ám a The Daily esetében ezt is megteszi. Igaz, az olvasónak adott a lehetőség, hogy letiltsa adatai továbbítását.

Mindenki csinálná mindenkivel A bemutatón az Apple-t a cég internetes szolgáltatásokért felelős alelnöke képviselte. Eddy Cue kérdésre válaszolva elmondta, hogy a The Daily-vel indított együttműködéshez hasonlót hamarosan más kiadókkal is be fognak jelenteni.

Mintegy erre válaszul, Murdoch sietett kihangsúlyozni, hogy nem kizárólag az iPad-ben gondolkodnak, minden bizonnyal más, a piacon idővel elterjedő tabletre is elkészítik a lapot. Hozzátette azt is, hogy az elmúlt év, az idei esztendő és valószínűleg a következő egyaránt az Apple termékének dominanciájáról szól majd, így kézenfekvő volt, hogy első körben az iPad-et célozták meg platformként.

Maga az újság egyébként eddig Murdoch szerint 30 millióba, más források szerint akár 100 millió dollárba került az újításairól ismert médiacézárnak, és saját bevallása szerint hetente további szűk félmillióba fog kerülni az előállítása. Ezt első körben nagyrészt az előfizetésekből, majd idővel egyre nagyobb részben az elhelyezett hirdetésekből próbálják majd fedezni. Murdoch úgy látja, hosszabb távon a két bevételi forrás körülbelül 50-50 százalékban veheti ki a részét a pénztermelésből.

Döcögős premier Ami magát a százoldalas napilapot és annak debütáló számát illeti, az első reakciók szinte egységesen negatív kritikákkal vannak tele. Problémásnak tartják a cikkek minőségét, sokan hiányolják a táblagépes formátumban rejlő extra lehetőségek kihasználását, valamint annak napon belüli időzítését.

A The Daily normál esetben kora délelőtt jelenik meg, amit a nap folyamán csak esetlegesen követhetnek különösen fontos történések frissítései. Ebben a szisztémában az a gond, hogy a táblagépeken az olvasók rendszerint munka és vacsora után tudnak olvasni, azaz a késő esti órákban. Ehhez képest Murdochék pedig pont az ellenkezőjét csinálják, azaz olyan (reggeli) tartalmat kínálnak, amelyet nap közben már máshol, például munkaidőben internetezve rég láttak, hallottak az emberek.

Murdoch újabb hazárdjátékba kezd, ezúttal az iPad-en
Kínos bukás és nagy remények a fizetős Times-nál

Természetesen nem szabad pálcát törni egy induló vállalkozás felett az első nap után, az azonban látszik, hogy lényegesen kevesebb interaktív ésvagy vizuálisan vonzó megoldást sikerült az első számba tenni, mint amekkora lehetőségeket rejt a táblagép mint platform. Fejlődni persze még lehet, de talán jól jött volna a lapnak, ha a kezdeti, két hetes ingyenes időszak alatt tud olyat mutatni, ami magához láncolja az olvasókat.

Winston Murdoch Egy bizonyos, Murdoch hisz az új médiaforma sikerben, amit alátámaszt az a kutatás is, ami tavaly nyáron készült a témában. Apró szépséghibája a dolognak, hogy ezt a felmérést saját cégei rendelték meg, és ugye Churchill óta tudjuk, hogy csak annak a statisztikának lehet hinni, amit az ember maga hamisított...

Tengernyi Volvóból lesz önvezető Uber-flotta

Úgy tűnik, jól működik az egy ideje futó közös tesztüzem. Az amerikai cég néhány éven belül 24 ezer autót rendelhet a svédektől.
 
Hirdetés
A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.