Amit Rupert Murdoch az első, kifejezetten iPad-re készült magazinnál néhány hete kialkudott az Apple-től, most minden más tartalomszolgáltató is igénybe veheti. Az egyklikkes előfizetési rendszerben 30 százalékot csíp le az Apple, ha ő hozza az ügyfelet, azaz az App Store-on keresztül zajlik a megrendelés.

Mint arról lapunk is beszámolt, többszöri halasztást követően február elején végre elstartolt az első, direkt iPad-re készülő magazin, a The Daily. Az orgánum a sok más területen is új utakat kereső Rupert Murdoch nevéhez fűződik, aki az új magazinjához újszerű, egyszerű előfizetési modellt is kidolgozott az Apple-lel közösen. Már az akkori sajtótájékoztatón elhangzott a cupertinói cég képviselőjétől, hogy ezt a modellt hamarosan más kiadók számára is elérhetővé teszik.

Úgy tűnik, a hamarosan alig két hetet jelent az Apple szótárában, hiszen tegnap hivatalosan is bejelentették az úgynevezett előfizetési konstrukciót, mellyel bármelyik tartalomszolgáltató élhet a továbbiakban.

Egy kétéves előfizetést, de gyorsan! A rendszer lényege, hogy az előfizető gyorsan és egyszerűen tudja lebonyolítani a tranzakciót az Apple alkalmazásboltjában, az App Store-ban. A vásárlási szándékot jelentő kattintás után mindössze egy további klikkre van szükség, ami az előfizetés időtartamát határozza meg. Ez utóbbi lehet heti, havi, kéthavi, negyedéves, éves és kétéves periódus, tehát meglehetősen jól lefedi a lehetséges variációkat.

Az Apple mindezért 30 százalék jutalékot kér a kiadóktól, ami ugyanaz a szint, amit a hagyományos fizetős applikációkért befolyt összegből tart magánál a vállalat. Amennyiben a kiadó más eszközökkel (például saját honlapján) szerez új előfizetőt, abból az Apple nem kér egy centet sem. Viszont ebben az esetben a kiadó felelőssége a megfelelő fizetési és adminisztrációs rendszer biztosítása ezen ügyfelek számára.

Az Apple azt azért kiköti, hogy bármilyen App Store-on kívül elérhető akciót hirdet a tartalomszolgáltató, annak megfelelő vagy kedvezőbb konstrukciónak az Apple alkalmazásboltjában is elérhetőnek kell lennie. További szigorítás, hogy az iPhone-on, iPod touch-on vagy iPad-en elérhető applikációból minden olyan külső hivatkozást el kell távolítani, ami külső vásárlási lehetőséghez vezetné a felhasználót. Ez ugye lehetőséget adna a kiadóknak, hogy jutalék nélkül jussanak új előfizetőkhöz.

Adatszivárgás Az előfizetéses rendszer másik fontos aspektusát az előfizetők személyes adatainak kezelése jelenti. Eddig az Apple sosem osztott meg alkalmazásfejlesztőkkel ilyen természetű információkat, ám ebben a modellben megengedett az előfizető nevének, e-mail címének és postai irányítószámának a továbbítása a kiadók felé, amennyiben ezt engedélyezi a felhasználó. A tartalomszolgáltató partnerek további adatokat is kérhetnek az előfizetőkről, de ezek mindegyikére engedélyt kell kérni, és azt is világossá kell tenni, hogy ezekre az információkra nem az Apple, hanem a kiadó adatkezelési elvei lesznek az érvényesek.

Bár Murdoch forradalmi kísérletének elrajtolásakor az Apple internetes szolgáltatásokért felelős alelnöke úgy nyilatkozott, hogy a The Daily-vel indított együttműködéshez hasonlót hamarosan más kiadókkal is be fognak jelenteni, ilyesmiről semmilyen információt nem találunk a most kiadott sajtóközleményben.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.