Húsvét vasárnap kezdődött meg a Lumia 900 értékesítése az USA-ban. A korai felhasználók internetkapcsolódási problémájára a Nokia gyorsan és gálánsan lépett. Így akár még jól is járhatnak a hibával.
Alig telt el néhány óra azt követően, hogy az Egyesült Államok területén megkezdődött a Nokia új reménységének, a
Lumia 900-nak az értékesítése, máris kellemetlen problémákról kezdtek beszámolni az ügyfelek. A windowsos operációs rendszerrel futó okostelefon ugyanis egy szoftveres hiba miatt hajlamos elveszteni az internetkapcsolatot.
Mea culpa! ■ A Nokiának (és nem mellesleg a Microsoftnak is) kiemelten fontos lenne, hogy az amerikai piacon sikeresen startoljon az új készülék, hiszen az utóbbi években fokozatosan teret vesztő egykori világelső szállítónak ez adhat esélyt a vissza-, vagy minimum a megkapaszkodásra. Ennek megfelelően példás őszinteséggel, gyorsasággal és egy meglepően gáláns jóvátétellel állt elő a finn vállalat.
A memóriakezelési problémára visszavezethető hiba tényét elismerték, a javítást pedig jövő hét elejére ígérték. Ezt a vásárlók vagy interneten keresztül érhetik el, vagy ha beviszik a készüléket a Lumia 900-at egyelőre kizárólagosan kínáló AT&T telekommunikációs szolgáltatóhoz, akkor ott kicserélik nekik egy friss, javított szoftverrel szerelt telefonra.
Ami a jóvátételi részt illeti: a Nokia minden eddigi Lumia 900-as vásárlónak 100 dollárt ír jóvá az AT&T-s számláján. Az ajánlat nem csak azokra vonatkozik, akiknél előjött a probléma, hanem minden vásárlóra, sőt még azokra az új ügyfelekre is, akik április 21-ig vesznek készüléket. Tekintettel ara, hogy kétéves szerződéssel 99,99 dollárért vihető el a Lumia 900, így most gyakorlatilag tényleg ingyen kaphat bárki egy vadonatúj okostelefont.
Romlott alma ■ Érdekes módon a hiba akár még pozitív kihatással is lehet a Nokiára, hiszen valójában nem túl komoly, néhány napig létező hiba ilyen szintű "túlkezelése" nem nevezhető széles körben alkalmazott iparági gyakorlatnak. A témával csak érintőlegesen is foglalkozók például a mai napig emlékeznek rá, mennyire kínos és
rossz szájízű volt az Apple reakciója arra, hogy az iPhone 4-gyel sokan képtelenek voltak normálisan telefonálni. A sokáig bagatellizálni próbált problémát végül egy
ingyen kerettel sikerült lezárni nagy nehezen. Az Apple azóta sem tanult az esetből, hiszen az új iPad
túlmelegedési és
egyéb gondjait sem éppen alázatos nyilatkozatokkal igyekeznek kezelni.
Ehhez képest a Nokia jóvátételi akciójára özönlenek a gratuláló, elismerésről szóló vásárlói visszajelzések. És ahogy az ismert, a legjobb marketinges mindig is az elégedett ügyfél lesz, aki ismerősei körében terjesztheti pozitív élményeit.