Az IBM a biztonsági, analitikai és menedzsmentmegoldásokat, cloud szolgáltatásokat és alkalmazásfejlesztő eszközöket integráló MobileFirst portfólióval az üzleti mobilitás területén is átfogó megoldásszállítóként jelenik meg.
A mobil számítástechnika a felszínen az új okostelefonokról, operációs rendszerekről, appokról vagy játékokról szól, de a vállalatoknak tisztában kell lenniük az üzleti mobilitásban rejlő potenciállal. Ahogy az internet megváltoztatta a bankolást, az utazásfoglalást vagy az egészségügyi szolgáltatásokat, úgy a mobilitás is egész iparágakat alakít át – olvasható az IBM közleményében, amely szerint a MobileFirst portfólió minden alapvető eszközzel ellátja a cég ügyfeleit az új üzleti lehetőségek kiaknázására. A mobilitást már sokan kezelik önálló csatornaként, azonban kevesen ismerik fel a kiváló alkalmat az üzleti folyamatok átalakítására és korszerűsítésére.
Az informatikai szolgáltató idén a tavalyi források dupláját állítja mobil megoldásai mögé, amelyeket a mai bejelentés alapján majdnem ezer vállalati ügyféllel szerzett tapasztalatra építve integrált egységes csomagba. Az IBM ehhez kapcsolódóan tíz akvizíciót hajtott végre az elmúlt néhány évben, és több száz saját szabadalommal rendelkezik a vezeték nélküli fejlesztések területén. A Reuters által megszólaltatott elemző azt is kiemelte, hogy az átfogó mobil portfólió sikerével az IBM igen erős piaci pozícióba kerülhet, mivel hasonló stratégiával egyelőre csak az SAP rendelkezik az iparági szereplők közül.
Mindent bele ■ A szóban forgó alkalmazás- és adatplatform elemei között szerepelnek például
a nemrég felvásárolt izraeli Worklight központi alkalmazástelepítést és -felügyeletet célzó fejlesztői eszközei, az EndPoint Manager vonatkozó frissítése vagy az alkalmazásszintű sebezhetőség-felderítést (AppScan) és a házirend-végrehajtást lehetővé tévő biztonsági megoldások. Egy másik, ugyancsak tavaly végrehajtott akvizíció eredményeként a fogyasztói szokások elemzését és vizualizálását a Tealeaf CX Mobile kiterjesztése biztosítja. A teljes paletta
a MobileFirst bemutatkozó oldaláról érhető el, és olyan eredményeket ígér, mint az integráción keresztül megvalósítható hatékonyságnövelés, a több készüléktípusra való optimalizálás vagy a magasabb szintű ügyfélélmény kialakítása.
A bejelentéshez kapcsolódik az IBM és az AT&T megállapodása arról, hogy a telekommunikációs társaság fejlesztői eszközöket bocsát a MobileFirst ügyfelek rendelkezésére. Mivel az IBM-ről van szó, a MobileFirst címke alá természetesen tanácsadás és workshopok is tartoznak a mobil stratégia és tervezés tekintetében, nem beszélve a fejlesztési, hálózati és integrációs szolgáltatásokról vagy akár az IBM Global Financing pénzügyi konstrukcióiról.
Az IBM mobil üzleti szolgáltatásokért felelős vezetője egy az eWeeknek adott nyilatkozatában kifejtette: teljesen hidegen hagyja, milyen eredményt hoz az Apple, a Google és a Microsoft küzdelme, mivel azon dolgoznak, hogy minden esetben ők legyenek a változások nyertesei. Az IBM, bár vállalati szolgáltatásain keresztül eddig is aktívan tevékenykedett ebben a szegmensben, és komoly készségekkel rendelkezik a menedzselt mobilitás területén, korábban nem csapott különösebb felhajtást mobil stratégiája és törekvései körül. Ennek a MobileFirst portfólió meghatározásával a jelek szerint vége, és az informatikai óriás nagyobb szeletet követel magának a tortából.