Tavaly már Magyarországon is mérhetővé vált a mobiltelefonról indított vásárlások száma: a teljes e-kereskedelem másfél százalékát bonyolították így a GKIeNET kutatása szerint.
Maga az online vásárlás is egyre népszerűbb, a 2009-es 99 milliárdos weben keresztül bonyolított forgalom után 2010-re ez a szám a 135  milliárd forintot is meghaladhatja - a pontos adat a decemberi összesítések után érhető majd el, amely kifejezetten fontos időszak a karácsonyi vásárlási dömping miatt. Az e-shopping előnyeit egyre többen használják ki, és az okostelefonok megjelenése is hatékonyan segíti az átállást.

Megtelik a webvásárlókosár A GKIeNET jelentése szerint 2010-ben 1,2 és 1,4 millió közötti azon vásárlók száma, akik már használtak valamilyen webes megoldást. Emellett pedig fontos tény az is, hogy az összes mobiltelefon 15 százaléka számít itthon okostelefonnak, amely közel másfél millió készüléket jelent. Az idei karácsonyi szezonban már minden harmadik telefon ebbe a kategóriába esett, és ezek gyakran valamilyen adatkapcsolati csomaggal együtt kerültek a vásárlók tulajdonába. Minden adott tehát ahhoz, hogy a felhasználók bárhonnan kényelmesen elérhessék az online boltokat és kényelmesen vásárolhassanak.


Persze a mobilos netezés még mindig csak az összes webhasználat egy százalékát tette ki itthon, viszont ezen belül a mobilos vásárlások száma nagyobb arányú növekedést mutat: 2009 végén még nem volt mérhető, ám a 2010-es karácsonyi szezonban már az összes online vásárlás másfél százalékát mobiltelefonról intézték.

Autópálya, vonalkód, közösség A legnépszerűbb mobilon vásárolt termékek és szolgáltatások közül kiemelkedik az autópálya-matricák és parkolójegyek forgalma: nem csoda, hiszen ezeket akár út közben, az autóból is meg lehet venni az okostelefonok segítségével. A mobilos lottózás is egyre népszerűbb, de a hagyományos áruk telefonos vásárlása is egyszerűsödött. A telefon kamerájával ugyanis leolvasható a választott áru vonalkódja, majd egy online ár-összehasonlító szolgáltatás segítségével könnyen kideríthető, hogy érdemes-e megvenni, vagy máshol éri meg keresgélni.


Ezt elősegíti a tény, hogy egyre több ilyen alkalmazás válik elérhetővé a legnépszerűbb okostelefonos platformokon, az azonosítást pedig olyan 2D vonalkódokkal oldják meg az eladók, amely képes kiegészítő információk megjelenítésére is (például a termék honlapjára irányíthat, vagy egy bővebb termékleírást nyújthat).

Már taxiban is fizethetünk mobiltelefonnal
Több mint 100 millióan fizetnek mobillal

Kelet vezet Természetesen a mobilos vásárlás legjobban Japánban és Dél-Koreában terjedt el, de az Egyesült Államokban is felfutóban van az új divat. A Coremetrics, amerikai e-kereskedelemmel foglalkozó kutatócég legfrissebb, már a karácsonyi szezont is magába foglaló felmérése szerint az amerikai lakosság 2,4 milliárd dolláros online vásárlásainak mintegy 5%-át kezdeményezték mobiltelefonról, miközben a mobil böngészés 5,8 százalékos a teljes tartalomelérésen belül, és az okostelefon penetráció pedig 24 százalék körüli. Ezek a számok együttesen közel 50 százalékos növekedést mutatnak az országban a 2009-es évhez képest.

Az elektronikus kereskedelemben érdekeltek számára kedvező jel, hogy az elektronikusan értékesített szolgáltatásokat már a magyar fogyasztók is többségében elektronikus úton fizetik ki, így várhatóan a termékek esetében is fokozatosan emelkedni fog az elektronikus fizetési megoldások használatának aránya.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.