A Research In Motion előtt nem kisebb a feladat, mint életet lehelni okostelefonjaiba: bár a BlackBerryk mindig is "Az Üzleti Okostelefon" megfelelői, az iPhone-láz és a feltörekvő Android mellett ideje volt villantani valami újat.
A RIM névválasztása (torch = fáklya) minden bizonnyal jelzésértékű, hiszen az új készüléknek valóban "ragyognia" kell - kiemelkedni egy olyan piacon, amelyen a BlackBerry név jó ideje a megbízható üzleti telefonnal egyenértékű - de csak ezzel.
Szeder Hatos bevetésre kész | Ha manapság megkérdeznék az Átlagos Mobilvásárlót, melyik a legmenőbb okostelefon, minden bizonnyal az iPhone-t, ezen belül talán rögtön
az ellentmondásosan induló, mégis
sikeres iPhone 4-et mondaná. Egy kicsit tudatosabb vásárló pedig valószínűleg
valamelyik androidos készülék mellett tenné le a voksát. Tény, ezek a készülékek mostanában a divatdiktátorok, a trendvezérek - ráadásul az üzleti felhasználás terén is lassan harapdálják a BlackBerry tortaszeletkéjét, hiszen egyre-másra érkeznek az iOS és Android alapú vállalati kiegészítők és funkciók.
A BlackBerry Torch tehát, ha valóban fáklyavivő akar lenni, kettős szerepben kell bizonyítania: továbbra is a kőkemény megbízhatóságot kell képviselnie az üzleti telefonok között, de valóban több életet, újdonságot, mondhatni csáberőt is kell sugároznia az iPhone és Android által elkápráztatott vevőkör meggyőzésére.
Felemás, de hatásos | A hivatalosan BlackBerry 9800 Torch névvel ellátott új modell tulajdonságai alapján még nem mondanánk egyértelműen, hogy ez a telefon fogja letaszítani a mai csúcsmodelleket a trónról. Az érintőképernyő plusz kicsúsztatható QWERTY billentyűzet valóban jól használható párosnak tűnik, ám a 3,5 hüvelykes, 360x480 képpont felbontású kijelző a 2010-es csúcsokhoz képest már kissé kevésnek tűnhet. A legnagyobb hátránynak azonban egyelőre a 624MHz-es processzor tűnik - az 1GHz környékén ketyegő új iPhone, Motorola Droid X vagy HTC EVO 4G mellett ez a sebesség kissé öreges.
Másrészről azonban, a fizikai tulajdonságok felsorolása önmagában nem jelent semmit: a Torch sava-borsa ugyanis az itt debütáló BlackBerry OS 6.0, a teljesen újravarrt, csillogóbbá és funkciógazdagabbá varázsolt operációs rendszer. Ha az első tesztek (és a felhasználói visszajelzések) azt mutatják, hogy a telefon kezelése gyors és az alkalmazások hasítanak, máris nem fontos, mi és milyen gyorsan ketyeg a készülék belsejében. Márpedig a hatodik generációs rendszert valóban szinte az alapoktól faragták újra, és funkciógazdagságában tényleg sokat ígér.
Mi szem-szájnak ingere | Az új rendszer eleve egy teljesen újratervezett felhasználói felülettel fogad, amely valóban 2010-es érzetet kelt, mind elrendezésében, mind kezelhetőségét tekintve. A weboldalakat egy új, WebKit alapú böngésző kezeli, amelyben zoomolhatunk, és akár több bönbgészőfület használhatunk.
A konzumer-piac felé segít nyitni a médialejátszás felturbózása, a Torch 8 gigabájtos tárhelye ráadásul elegendő hátteret biztosít zenék és videók felhalmozására. Szintén a divatos, fiatalos megközelítést segíti a közösségi funkciók közvetlen beépítése, ahol egyetlen ablakból vezérelhetjük virtuális életünket többféle közösségi szolgáltatás, például Facebook és Twitter felé is.
A lehetőség adott | Az elemzők első körben bizakodóak.
Charles Golvin, a Forrester Research elemzője szerint mind a Torch, mind pedig az OS6 ígéretes lépésnek számít. A készülékkel kapcsolatban kiemelte, hogy míg az okostelefon-piac szinte teljesen alárendelte magát az érintőkijelző kizárólagosságának, a Torch az érintés és a fizikai billentyűzet kombóját kínálja egyben, ezzel segítve a "smartphone-szüzek" idegenkedésének feloldását. Az új operációs rendszer pedig Golvin szerint egyszerre divatos, ám továbbra is erős és stílusos ahhoz, hogy az üzleti felhasználók megkedvelhessék.
Az elemző szerint a legfontosabb időszak most következik: egyrészt meg kell győzni a BlackBerry alkalmazások fejlesztőit az új rendszer előnyeiről, és elérni, hogy üzleti és konzumer téren is folyamatosan szülessenek új szoftverek. Másrészt pedig marketing téren kell ügyesen egyensúlyoznia a RIM szakembereinek, hogy egyszerre győzzék meg a vállalati és egyéni felhasználókat is az újdonságok előnyeiről anélkül, hogy bármelyik oldal felé is elbillennének.