Kanadában és Angliában is gyorsan elfogytak a nyitó készletek, soha ilyen jól nem startolt még BlackBerry készülék.
A magát BlackBerry-re átkeresztelő kanadai gyártó fejesei az elmúlt hetet biztosan nagy izgalomban töltötték, hiszen most derül ki, hogy képes-e egy újraírt, gesztusvezérlésen alapuló mobilos operációs rendszer, valamint egy szemrevaló hardverrel rendelkező, teljes érintőképernyős mobil együttesen sikert elérni ezen a beállt piacon. A kezdeti lépések stabilnak, reménykeltőnek tűnnek, bár sorbanállós hisztériát most nem szabad várni.
Kanada és Anglia is jól teljesít ■ A BlackBerry Z10 készülék eddig két országban került piacra: a gyártó anyaországában, Kanadában, valamint Angliában, ami mindig is fontos bástyája volt a BB-mobiloknak. (A fizikai QWERTY gombsorral ellátott Q10 majd csak április-május környékén jelenik meg.) Kanada második legnagyobb szolgáltatója, a BCE adatai szerint soha ennyi előrendelés nem érkezett még BB mobilokra, mint most, a Rogers Communications (Toronto) értékesítői pedig azt adták hírül, hogy az első nap 11 órára az összes Z10-et eladták.
Sorbanállás nincs, de érdeklődés van az új BlackBerry mobilok iránt
Az egyik legnagyobb brit mobilkereskedés, a Carphone Warehouse képviselői is azt az információt adták
a Bloomberg munkatársainak, hogy a Z10 első készletét 20 perc alatt eladták. Az elemzők egyelőre ettől függetlenül óvatosak az értékelésekkel, mivel darabszámokat sem a kereskedők, sem maga a gyártó nem adnak ki. A 199 dolláros vételárat mindenki sokallja, és a szakértők szerint ez túlságosan magas ár ahhoz, hogy a BB szembeszálljon a Samsung készülékekkel. Más kérdés, hogy a gyártó többször hangsúlyozta, hogy nem áll szándékában a koreaiakkal felvenni a harcot, hiszen elsősorban a korábbi BlackBerry használókra számítanak.
A CEO lelkendezik ■ Közben a BlackBerry elnöke és CEO-ja,
Thorsten Heins is adott egy rövid nyilatkozatot, ami persze kellően pozitzív üzenetekkel bombázza a részvényeseket. Heins is azt hangsúlyozza, hogy soha nem teljesített ilyen jól BB készülék az értékesítés első napján, sőt, azt is hozzátette, hogy a Z10 50 százalékkal jobban fogyott, mint bármilyen termék a gyártó történelme során. Míg ez utóbbi a kanadai eladásokra vonatkozott, addig az Egyesült Királyság is szép eredményeket hozott, mivel ott háromszorosát produkálták az eddigi legjobb értékesítési adatoknak.
A fanyalgó hangok azt emelik ki, hogy nyoma sem volt tömegeknek és sorban állásnak, ami azzal magyarázható, hogy több ezer előrendelés érkezett az első, BB 10 rendszerrel ellátott készülékre, amelyekhez a vásárlók így pár perc alatt hozzájuthattak a vásárlók. Darabszámok nélkül egyelőre a sötétben tapogatózunk, de az biztos, hogy az igazi erőpróba akkor következik, amikor márciusban megkezdődik az USA-beli értékesítés. A
BerryBlog információi szerint Magyarországon várhatóan április elején jelenik meg a BlackBerry 10 a szolgáltatók kínálatában.