Immár jelképessé vált az Apple alkalmazásboltjának mennyiségi előnye, hiszen a Google bejelentése szerint saját appkínálata szintén elérte a 700 ezer darabot.
Miután a nagy rivális Apple nemrégiben
az iPhone 5 debütálása kapcsán azzal büszkélkedett, hogy iOS rendszerére több mint 700 ezer féle alkalmazás érhető el, a Google is megtette tétjét. A keresőóriás közleménye szerint az Android operációs rendszert futtató mobil eszközök tulajdonosai szintén körülbelül 700 ezer darab appból választhatnak.
Marketinges számháború ■ Bár jóllehet pusztán a darabszám nem elégséges egy mobil ökoszisztéma sikerességéhez, de ártani semmiképpen sem árt, ha van miből választani. A Google, amely ezen a téren sokáig lemaradásban volt az Apple-höz képest, az utóbbi időben
gyors ütemben zárkózott fel, és immár ezen a fronton sem kell elviselnie, hogy a konkurencia magát a legnagyobbnak kiáltja ki.
Az Android a különféle gyártók kínálatában megjelenő okostelefonok és táblagépek népszerűségének köszönhetően már régen túlnőtte a magányos farkasként küzdő iOS-t. Az eladott okostelefonok tekintetében például a legutóbbi hónapokban már egymagában a Samsung is
kétszerannyi készüléket tudott értékesíteni, mint az Apple.
Pénz beszél ■ Ez persze nem azt jelenti, hogy az iPhone-ok és iPad-ek gyártójának különösebb gondja lenne, hiszen egy dolog a forgalom és az appok darabszáma, és egy teljesen másik az ebből elérhető profit. Egy az idei
első negyedéves eredményeket vizsgáló felmérésből tisztán látszik, hogy a darabszám, a forgalom és a profit megoszlásában ez utóbbi felé haladva egyre jobb és jobb eredményt hozott az Apple. A teljes piaci nyereség elsöprő többsége Cupertinóban landolt, miközben csak egy jóval kisebb csomag jutott a Samsungnak. Annál a néhány más gyártónál, ahol valamiféle profitot tudtak felmutatni, gyakorlatilag statisztikai hibának látszik a nyereség az Apple eredménye mellett.