A Wall Street Journal értesülései szerint meglehetősen harmatosra sikerült a Research In Motion (RIM) új termékének debütálása. A BlackBerry Torch 9800 múlt hét végi eladásait a lap elemzőkre hivatkozva 150 ezer darabra becsüli. Az első olvasatra nagynak tűnő szám eltörpül az iPhone 4 Apple telefon 1,7 milliós nyitási eladásaihoz képest.
A hírre sem a készüléket forgalmazó AT&T, sem a gyártó nem kívánt reflektálni. Ezzel inkább bizonyítva, mint cáflva a hírt a rossz startról. Pedig a RIM nagy reményekkel és új, az eddigi BlackBerrykben nem létező fejlesztésekkel küldte csatába csúcskategóriás készülékét.
Új arzenál | Az érintőképernyővel és kicsúsztatható QWERTY billentyűzettel érkező okostelefont még egy teljesen átdolgozott operációs rendszerrel is megtámogatták. A BlackBerry 6 a multi-touch felhasználói felület mellett új, sokkal meggyőzőbb böngészőt kap, és megjelenik benne az univerzális keresés.
Elemzők első körben ígéretesnek értékelték a RIM fejlesztéseit, és a tőzsde is jól reagált a termékbejelentésre. Míg az okostelefon-piac szinte teljesen alárendelte magát az érintőkijelző kizárólagosságának, a Torch az érintés és a fizikai billentyűzet kombinációját kínálja, ezzel segítve a "smartphone-szüzek" idegenkedésének feloldását. Az új operációs rendszer pedig egyszerre divatos, ám továbbra is erős és stílusos ahhoz, hogy az üzleti felhasználók megkedvelhessék - vélekedett a Forrester Research elemzője.
Elkeseredett harc | A gyártó számára létfontosságú lenne mind a csökkenő amerikai piaci részesedés stabilizálása, mind a meggyőző globális növekedés, de a Torch nyitása nem túl biztató a jövőre nézve. Még akkor sem, ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy a BleckBerry-vásárlók jelentős része a cégén keresztül jut hozzá telefonjához, azaz az új generáció adaptációja lényegesen hosszabb időt vesz igénybe, mint a konzumer piacon erős iPhone esetében.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak