A Research In Motion új okostelefonját múlt csütörtöktől lehet kapni az amerikai AT&T szolgáltatónál. Az első napokban az elemzők szerint 150 ezer darab fogyhatott, ami messze elmarad az iPhone 4 által elért 1,7 milliós nyitástól.

A Wall Street Journal értesülései szerint meglehetősen harmatosra sikerült a Research In Motion (RIM) új termékének debütálása. A BlackBerry Torch 9800 múlt hét végi eladásait a lap elemzőkre hivatkozva 150 ezer darabra becsüli. Az első olvasatra nagynak tűnő szám eltörpül az iPhone 4 Apple telefon 1,7 milliós nyitási eladásaihoz képest.

A hírre sem a készüléket forgalmazó AT&T, sem a gyártó nem kívánt reflektálni. Ezzel inkább bizonyítva, mint cáflva a hírt a rossz startról. Pedig a RIM nagy reményekkel és új, az eddigi BlackBerrykben nem létező fejlesztésekkel küldte csatába csúcskategóriás készülékét.

Új arzenál | Az érintőképernyővel és kicsúsztatható QWERTY billentyűzettel érkező okostelefont még egy teljesen átdolgozott operációs rendszerrel is megtámogatták. A BlackBerry 6 a multi-touch felhasználói felület mellett új, sokkal meggyőzőbb böngészőt kap, és megjelenik benne az univerzális keresés.

Elemzők első körben ígéretesnek értékelték a RIM fejlesztéseit, és a tőzsde is jól reagált a termékbejelentésre. Míg az okostelefon-piac szinte teljesen alárendelte magát az érintőkijelző kizárólagosságának, a Torch az érintés és a fizikai billentyűzet kombinációját kínálja, ezzel segítve a "smartphone-szüzek" idegenkedésének feloldását. Az új operációs rendszer pedig egyszerre divatos, ám továbbra is erős és stílusos ahhoz, hogy az üzleti felhasználók megkedvelhessék - vélekedett a Forrester Research elemzője.

Elkeseredett harc | A gyártó számára létfontosságú lenne mind a csökkenő amerikai piaci részesedés stabilizálása, mind a meggyőző globális növekedés, de a Torch nyitása nem túl biztató a jövőre nézve. Még akkor sem, ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy a BleckBerry-vásárlók jelentős része a cégén keresztül jut hozzá telefonjához, azaz az új generáció adaptációja lényegesen hosszabb időt vesz igénybe, mint a konzumer piacon erős iPhone esetében.

http://www.bitport.hu/mobilitas/blackberry-6-itt-az-uezleti-telefonok-rolls-royce-anak-uj-generacioja

Utálod a matekot? Pedig egész nap matekozol

Érzelmi szempontból mindannyiunknak szüksége van matematikára, mondja David Bessis matematikus, aki kísérletet tesz arra, ami a matektanárok többségének nem sikerül.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.