A Research In Motion táblagépének árából kis túlzással lassan havonta faragnak le száz dollárt. Igaz, a mostani akció elvben az ünnepek idejére szól, de mégis jelzésértékű.
Nem sokan lennének azok helyében, akik a hosszú várakozást és a bejelentést követően áprilisban 499 dollárért vették meg PlayBook tabletjüket. Az elsietett eszköz messze alulteljesített a gyártó optimista várakozásaihoz képest, a legutóbbi negyedévben már csak 200 ezer darabot szállítottak belőle. Összehasonlításképpen: az Apple iPad táblagépeiből átlagosan két nap alatt fogy ugyanennyi. A többségében negatív kritikákat begyűjtő PlayBookot először a Best Buy hálózat árazta le 299 dollárra, most pedig
Twitter üzenetben jelentette be a kanadai gyártó az újabb árcsökkentést.
Könyörgöm, vigyél haza! ■ A bejelentés szerint az Egyesült Államokban és Kanadában mindössze 199 dollárért lehet hozzájutni a PlayBookokhoz az akcióban részt vevő áruházláncokban. A többek között a Wal-Mart, a Best Buy és az Office Depot üzleteibe kikerülő tabletekre a gyártó szerint "csak korlátozott ideig" vonatkozik a mostani akció, amely természetesen a legnagyobb vásárlási lázzal járó, karácsony előtti időszakot jelenti. Az internetes vélemények szerint azonban az sem lenne meglepő, ha a jobb sorsra érdemes apróságokon januártól rajta ragadna az akciós árcédula.
A RIM táblagépének élettörténete nem éppen a felívelő sikerről szól. Bejelentése után egyre csak csúszott a hivatalos megjelenés, ami már eleve sokakat eltántorított attól, hogy megvárják: inkább vettek maguknak egy iPadet vagy valamilyen androidos modellt. Azok a BlackBerry-fanatikusok, akik mégis türelmesek voltak, nagyrészt csalódottan próbálgatták újdonsült szerzeményeiket, hiszen a tablet enyhén szólva is kiforratlanul került a polcokra. A legtöbben a saját levelező- és közösségi szolgáltatást hiányolták, valamint furcsa volt az is, hogy a BlackBerryk népszerű üzenetküldő megoldása sem került fel az eszközre.
Sok szék között a földre ■ A több frissítéssel
utólag javítgatott PlayBookok mostanra szépen
besorolódtak a "futottak még" kategóriába. Akinek van rá pénze, az még mindig iPadet vesz, a kísérletezők az androidos modellek között válogatnak, a kispénzűeket pedig máris sikerrel csábítja el az Amazon szuperolcsó tabletje, a Kindle Fire. Bár a RIM égre-földre esküdözik, hogy a PlayBook nem jut a sikertelenség miatt kimúlt HP TouchPad sorsára, a folyamatos árcsökkentések teljesen mást igazolnak.
A PlayBook a sokadik példa rá, hogy az Apple termékeit nehéz azonos árú, esetleg drágább modellekkel megverni. A hasonló összegért kínált gépek között meglehetősen jó ár-érték aránnyal bírnak, és mellettük szól a márka presztízse is, amellyel egy új, kiforratlan eszköz nem versenyezhet. A Research In Motion egyébként nem csak a táblegépek frontján teljesít kiábrándatóan: az amerikai okostelefon-piacon tavaly óta 24 százalékról 9,2 százalékra olvadt a részesedése, részvényei pedig hét éves mélyponton vannak, miután több elemző is lefelé módosította a gyártó profit-előrejelzését.