Érdekes eredményre jutott egy év elején elvégzett felmérés, amely régebbi iPad felhasználók és a harmadik generációs modellek tulajdonosai közötti különbségeket térképezte fel. Egyre többen vannak, akik a játékot munkára cserélik.
Nemrég még olyan hírektől és elemzésektől volt tele a szaksajtó, amelyek a tabletek üzleti felhasználásának fontosságát kritizálták. A mobil eszközök csak játékra valók, a céges iPad csak arra jó, hogy a főnök villoghasson vele, a tabletek nem működnek jól a céges rendszerekkel - az ehhez hasonló üzenetek nem sok jót jósoltak az érintőképernyős ultramobil kütyüknek. Időközben azonban megindult a változás.





Lassú beszivárgás A harmadik generációs iPad márciusi megjelenését követően átalakultak az Apple táblagépek tulajdonosainak felhasználási szokásai a fogyasztói szokásokat kutató Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) felmérése szerint. Ennek során olyan vásárlókat kérdeztek meg, akik 2011 decembere és 2012 áprilisa között az első két generációs iPad valamelyikét vitték haza, valamint a márciusi megjelenést követően az "új iPad" vásárlóit is kifaggatták arról, milyen tevékenységekre, milyen arányban használja majd új táblagépét.

Az új iPadek tulajdonosai közül 8 százalékkal többen válaszolták, hogy a frissen megvásárolt eszközt munkára használják, eközben viszont visszaesett a játékosok száma.





Az elemzés egyrészt lehetségesnek tartja, hogy a nagyobb felbontású Retina Display, valamint az (amerikában már) elérhető 4G verzió miatt a legújabb iPad kényelmesebben és gyorsabban használható munkára, kevesebben tekintik csupán szórakoztató kiegészítőnek a jól bevált notebook vagy PC mellé.

Még valószínűbb viszont, hogy az új iPad vásárlói (tehát azok, akik lépést tartanak a fejlődéssel és a legújabb modellt választják), már felkészültek a konzumerizáció és a munkahelyeken használt saját eszközök (BYOD) gyakorlatára. Egy éve a Fortune 500 listán szereplő vállalatok 86 százaléka dolgozott valamilyen szinten azon, hogy tabletet (főként iPadeket) is lehessen használni munkafolyamataikban. Idén áprilisban ez az arány már 94 százalék: a vállalatok tehát tudatosan készítik elő az új generációs eszközök érkezését.

A CIRP munkatársát, Michael Levint idézve az AllThingsD kiemeli, hogy az új iPadet az Apple is sokkal inkább professzionális eszközként, mint egyfajta játékként pozicionálta, mivel immár a gyártó számára is világossá vált az üzleti élet "felhasználási hajlandósága".

Nagy szám! A céges mobil már nem használt BlackBerry
Nem fogja bírni az őrült tempót az iPad
Tipp: tudnivalók a céges tabletinvázió előtt

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.