Az Ericsson újabb felvásárlással erősíti pozícióit az üzemeltetés- és üzlettámogatási (OSS/BSS) termékek piacán. A Telecordia után most a ConceptWave-et is megszerezte.
Az Ericsson felvásárolta a kanadai ConceptWave-et. A 2000-ben alapított vállalat elsősorban távközlési szolgáltatóknak fejleszt szoftvereket, a ConceptWave Order Care-t és a Rapid CRM-et. A felvásárlással megrendelés-kezelési és termékkatalógus megoldásokkal erősödik az Ericsson az üzemeltetés- és üzlettámogatási rendszerek (OSS/BSS – Operation Support System/Business Support System) piacán. A felvásárlástól az Ericsson azt reméli, hogy így hatékonyabban támogathatja a távközlési szolgáltatókat a végfelhasználói kínálatok személyre szabásával és a bevételkezelési megoldásokkal kapcsolatos tevékenységeik során.

Tudatos piacszerzés A norvég távközlési cégnek nem ez az első ilyen jellegű portfólibővítése. Ez év január elején zárult le a Telcordia felvásárlása. Az 1,15 milliárd dolláros üzlettel akkor 2600 magasan képzett alkalmazott, valamint egy erős OSS/BSS termékkínálat jutott az Ericsson tulajdonába. Az OSS/BSS piac, melyet a piackutatók mintegy 35 milliárd dollárosra becsülnek fontos az Ericssonnak. Jelenleg vezető pozícióban van olyan kulcsfontosságú területeken, mint például a díjszámítás és számlázás, ahol megoldásai összesen mintegy 1,7 milliárd embert szolgálnak ki.

A ConceptWave a Telcordiánál kisebb cég, a torontói székhelyű cég jelenleg 170 főt foglalkoztat, ám kiterjedt az üzletköre: kanadai, egyesült államokbeli, latin-amerikai, európai és ázsiai telekommunikációs cégek is megtalálhatók a partnerei között.

A cél: rugalmas szolgáltatás A felvásárlással két termékcsoportban tudott erősíteni az Ericsson. Az egyik a megrendelés-menedzsment, amelynek a teljes körű végrehajtási folyamat kezelése és optimalizálása a feladata. A ConceptWave megoldásával kialakítható például egy olyan ügyfél-megrendelési rendszer, amely szoftveraktiválást, hardvermegrendeléseket és szállítást egyaránt tartalmaz, valamint alvállalkozói munkát és telepítést is igényel. Ez esetben a megrendelés különböző részei eltérő szállítási határidőkkel rendelkeznek, ennek ellenére egyetlen szolgáltatási dátumra kell őket szinkronizálni.

1,7 milliárd
felhasználót szolgálnak ki az Ericsson megrendelés-kezelési és termékkatalógus megoldásai.
A másik fontos termék a hálózatüzemeltetési termékkatalógus, amely részletesen meghatározza egy termék összes összetevőjét, beleértve az árat, a jogosultsági szabályokat, valamint más termékektől való függőségi viszonyait. A környező rendszerek a termékkatalógusban található termékspecifikációkat használják olyan tevékenységek végrehajtására, mint például a termékcsomagok kialakítása, a kampányok alatti csomagok kialakítása és a kapcsolódó bevételkezelés. A termékkatalógusnak minden esetben dinamikus módon kell lehetővé tennie a szolgáltatások végfelhasználók számára történő nagyobb fokú testre szabását.

Elisabetta Romano, az Ericsson támogatási megoldásokat kínáló üzletága üzlettámogatási, OSS-részlegének vezetője szerint az elmúlt időszakban határozott trend alakítja a szolgáltatások nagyobb fokú személyre szabását, hiszen a végfelhasználók a saját egyedi igényeiknek megfelelő kommunikációs szolgáltatásokat kívánnak vásárolni. A távközlési szolgáltatók számára komoly kihívást jelent a személyre szabott tarifacsomagokkal kiegészült rugalmas termékcsomagok kialakítása. Ezen a területen a ConceptWave megoldásai, valamint az alkalmazottaik szakértelme jelentős értéket ad hozzá az Ericsson meglévő termékválasztékához – idézi a sajtóközlemény az Ericsson OSS-részlegének a vezetőjét.

Az Ericsson veheti meg a Nokia Siemens Networks BSS üzletágát
Tovább bővíti kutatóközpontját az Ericsson

Megerősítette a Fehér Ház, nem elírás a 245 százalékos kínai importvám

A dolog ezen a szinten már régen értelmét vesztette, de az kétségtelen, hogy az értelmetlen rekordok is rekordok.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.