Az Ericsson újabb felvásárlással erősíti pozícióit az üzemeltetés- és üzlettámogatási (OSS/BSS) termékek piacán. A Telecordia után most a ConceptWave-et is megszerezte.
Az Ericsson felvásárolta a kanadai ConceptWave-et. A 2000-ben alapított vállalat elsősorban távközlési szolgáltatóknak fejleszt szoftvereket, a ConceptWave Order Care-t és a Rapid CRM-et. A felvásárlással megrendelés-kezelési és termékkatalógus megoldásokkal erősödik az Ericsson az üzemeltetés- és üzlettámogatási rendszerek (OSS/BSS – Operation Support System/Business Support System) piacán. A felvásárlástól az Ericsson azt reméli, hogy így hatékonyabban támogathatja a távközlési szolgáltatókat a végfelhasználói kínálatok személyre szabásával és a bevételkezelési megoldásokkal kapcsolatos tevékenységeik során.
Tudatos piacszerzés ■ A norvég távközlési cégnek nem ez az első ilyen jellegű portfólibővítése. Ez év január elején zárult le a Telcordia felvásárlása. Az 1,15 milliárd dolláros üzlettel akkor 2600 magasan képzett alkalmazott, valamint egy erős OSS/BSS termékkínálat jutott az Ericsson tulajdonába. Az OSS/BSS piac, melyet a piackutatók mintegy 35 milliárd dollárosra becsülnek fontos az Ericssonnak. Jelenleg vezető pozícióban van olyan kulcsfontosságú területeken, mint például a díjszámítás és számlázás, ahol megoldásai összesen mintegy 1,7 milliárd embert szolgálnak ki.
A ConceptWave a Telcordiánál kisebb cég, a torontói székhelyű cég jelenleg 170 főt foglalkoztat, ám kiterjedt az üzletköre: kanadai, egyesült államokbeli, latin-amerikai, európai és ázsiai telekommunikációs cégek is megtalálhatók a partnerei között.
A cél: rugalmas szolgáltatás ■ A felvásárlással két termékcsoportban tudott erősíteni az Ericsson. Az egyik a megrendelés-menedzsment, amelynek a teljes körű végrehajtási folyamat kezelése és optimalizálása a feladata. A ConceptWave megoldásával kialakítható például egy olyan ügyfél-megrendelési rendszer, amely szoftveraktiválást, hardvermegrendeléseket és szállítást egyaránt tartalmaz, valamint alvállalkozói munkát és telepítést is igényel. Ez esetben a megrendelés különböző részei eltérő szállítási határidőkkel rendelkeznek, ennek ellenére egyetlen szolgáltatási dátumra kell őket szinkronizálni.
1,7 milliárd
felhasználót szolgálnak ki az Ericsson megrendelés-kezelési és termékkatalógus megoldásai.
A másik fontos termék a hálózatüzemeltetési termékkatalógus, amely részletesen meghatározza egy termék összes összetevőjét, beleértve az árat, a jogosultsági szabályokat, valamint más termékektől való függőségi viszonyait. A környező rendszerek a termékkatalógusban található termékspecifikációkat használják olyan tevékenységek végrehajtására, mint például a termékcsomagok kialakítása, a kampányok alatti csomagok kialakítása és a kapcsolódó bevételkezelés. A termékkatalógusnak minden esetben dinamikus módon kell lehetővé tennie a szolgáltatások végfelhasználók számára történő nagyobb fokú testre szabását.
Elisabetta Romano, az Ericsson támogatási megoldásokat kínáló üzletága üzlettámogatási, OSS-részlegének vezetője szerint az elmúlt időszakban határozott trend alakítja a szolgáltatások nagyobb fokú személyre szabását, hiszen a végfelhasználók a saját egyedi igényeiknek megfelelő kommunikációs szolgáltatásokat kívánnak vásárolni. A távközlési szolgáltatók számára komoly kihívást jelent a személyre szabott tarifacsomagokkal kiegészült rugalmas termékcsomagok kialakítása. Ezen a területen a ConceptWave megoldásai, valamint az alkalmazottaik szakértelme jelentős értéket ad hozzá az Ericsson meglévő termékválasztékához – idézi a sajtóközlemény az Ericsson OSS-részlegének a vezetőjét.