A héten jelentette be új mobileszköz-menedzsment szolgáltatását a Magyar Telekom, amelyet a cégek felhasználónként havi 3500 forintért vehetnek igénybe. A szolgáltató a mobil vállalati alkalmazások gyors elterjedésében bízik, amihez a mobileszközök központi kezelése is elengedhetetlen lesz.
A Magyar Telekom bejelentette, hogy június 8-ától - a magyar piacon elsőként - a mobil eszközmenedzsment (Mobile Device Management - MDM) szolgáltatást indított, amelyet mind a T-Systems szolgáltatásaként, mind az ügyfélhez letelepített megoldásként igénybe tudják venni a felhasználók.
A szolgáltatás havi nettó listaára 3500 forint felhasználónként, minimum 1 éves hűségszerződéssel. Amennyiben a vállalat projektalapon szeretné megvenni a megoldást, és házon belül üzemeltetni, abban az esetben a Magyar Telekom leányvállalataként a szolgáltatást nyújtó KFKI eseti ajánlatot ad - tudtuk meg
Menyhért Zoltántól, a KFKI Rendszerintegrációs Zrt. üzletfejlesztési igazgatójától.
Heterogén platformok | A vezeték nélküli internethozzáférést is biztosító mobileszközök és a mobil széles sávú szolgáltatások révén várhatóan egyre többen használnak majd itthon is vállalati mobilalkalmazásokat, mint például e-mail- és naptárszinkronizációt, intranet-hozzáférést, az aktuális árlisták lekérését, pénzügyi tranzakciók és egyéb alkalmazások támogatását.
Ezeknek a megoldásoknak az elterjedése nehéz feladat elé állítják az IT-üzemeltetőket a biztonság és az eszközmenedzsment terén. A vállalati alkalmazások mobil felhasználása során a vállalat számára kritikus információk kerülhetnek az alkalmazottak mobil eszközeire, amelyek veszélyeztetettsége nagyobb, mint az irodai környezetben használt eszközöké. Ezen kívül a mobil alkalmazások sokkal heterogénabb platformokon (például Symbian, Windows Mobile, Android, iPhone, Palm OS operációs rendszereken) mennek, mint az asztali, illetve hordozható számítógépeken futó alkalmazások.
Távoli felügyelet | A mobileszköz-menedzsment megoldás az okostelefonok és a rajtuk tárolt információk, alkalmazások, illetve a kommunikációs folyamatok védelmét, flottában történő menedzselését teszi lehetővé. A szolgáltatással néhány készüléktől a több ezres vállalati flottákig kezelhetik a mobil eszközöket, elsősorban az okostelefonokat. A szolgáltatás bármely mobiloperátor hálózatában üzemeltetett, internet előfizetéssel rendelkező mobil készüléken igénybe vehető, amennyiben a készüléken futó operációs rendszer támogatja az MDM mobil kliens futtatását.
Az MDM alkalmazással az operátor vagy az adott cég informatikai szakembere távolról alkalmazásokat tölthet fel, frissítéseket küldhet a cég mobil eszközeire, kijavíthatja a készülékeken előforduló hibákat, zárolhatja vagy éppen törölheti a készülékeken található kritikus információkat, távoli adatmentéseket kezdeményezhet, illetve a készülék elvesztése, vagy adatvesztés esetén visszatöltheti a felhasználó készülékére a központilag korábban lementett adatokat. Az MDM megoldás csökkenti a készülékproblémából adódó szolgáltatás-kiesés időtartamát, mérsékli az üzemeltetési költségeket, illetve javítja a cég működésének hatékonyságát.
Gyorsan bővülő piac | Menyhért Zoltán szerint elsősorban a nagyvállalati és intézményi szegmensekben van létjogosultsága a szolgáltatásnak, mivel főleg ezekben szegmensekben olyanok a biztonsági és egyéb üzemeltetési igények, amelyek indokolják a szolgáltatás igénybevételét. Hozzátette: az előrejelzések alapján gyors felfutás várható az okostelefonok, és ezzel párhuzamosan a mobil vállalati alkalmazások elterjedésében, amely indokolja az mobileszköz-menedzsment egyes cégeknél, illetve intézményeknél történő bevezetését. A várhatóan gyorsan bővülő MDM-piacon a Magyar Telekom legalább 10-15 ezer felhasználót szeretne elérni 1-2 éven belül.