Bő nyolc hónapra volt szüksége a Microsoft mobil alkalmazásokat kínáló boltjának, hogy elérje a 25 ezres nagyságrendet. Ez ma már nem sok, de anno az Apple is hasonló tempót ért el az iPhone-nal.
Július elején mérföldkőhöz érkezett a
Windows Phone Marketplace, azaz a Microsoft mobilos alkalmazásait tartalmazó online áruház. A 25 ezres darabszám ugyan mostanában már nem számít meghökkentőnek, hiszen az évek óta működő iOS és Android operációs rendszerekre írt alkalmazások száma külön-külön is
több százezresre tehető.
Elstartoltak ■ Ha azonban az indulástól eltelt időszakot is figyelembe vesszük, akkor kifejezetten jó eredménynek mondható a Microsoft eddigi teljesítménye. Az Apple iPhone-ra írt appoknak 4 nappal kevesebb idő kellett (8 hónap és 6 nap) ugyanekkora darabszám eléréséhez, míg a Google Android rendszere ennél sokkal lassabban nőtt. Utóbbinál körülbelül 15 hónap kellett a 25 ezres szinthez.
A windowsos mobil alkalmazások növekedése az indulás óta
(forrás: windowsphoneapplist.com)
Persze a darabszám önmagában szinte semmit nem mond, hiszen néhány száz minőségi applikáció is bő választékot nyújthat, miközben több ezer értéktelen program csak arra jó, hogy a felhasználók tájékozódását zavarja.
Mangóval körítve ■ Azonban egyvalamire nagyjából alkalmas lehet ez az adat, ez pedig a fejlesztői aktivitás lemérése, ami a rendszerrel kapcsolatos piaci várakozásokat, a benne rejlő üzleti potenciál nagyságát is jelzi. Ebből a szempontból várhatóan tovább erősödnek majd a Microsoft pozíciói a hamarosan megjelenő
új Windows Phone 7-változat, a Mango megjelenésével.