Egy tanulmány szerint az alkalmazások árának csökkentése drámaian növeli a letöltéseket és a bevételt.
Persze olvasónik teljes közönnyel legyinthetnének és joggal mondhatnák, hogy ezt mindenki tudja, lapozzunk, mondjunk újat. Ennek ellenére mégis érdemes átfutni a Distimo kutatási adatait, mivel a szakértők azt vizsgálták, hogy miként alakulnak az iOS (iPhone és iPad) alkalmazások letöltési számai, illetve bevételei a különböző mértékű árcsökkentések után. 

A toplista a minden  Az alkalmazások toplistáinak élére kerülése a lehető legnagyobb eredmény az App Store mikrokozmoszában, ott maradni pedig még ennél is nagyobb bravúr. Az egyik módja ennek az appok árának csökkentése, ami önmagában felhívja a figyelmet az alkalmazásra, a megnövekedett letöltésszámnak köszönhetően pedig megnyílik a lehetőség a toplista élére kerülés előtt. A Distimo a tavaly decemberi adatokat elemezte, amiből kiderül, hogy a leárazások jellemzően 1 és 3 dollár körül voltak, a legnagyobb ármozgásokat pedig az iPadre készült appok körében mérték, mivel az árcsökkentlések több mint 20 százalékában 4 dollárt meghaladták a kedvezmények mértéke.

Az árcsökkentés jótékony hatása bevételekre (a kép nagyítható)

Az ár az ász 
A leárazások hatása mellbevágó értékeket mutat: 5 nappal az árcsökkentés után az átlagos, összegzett letöltési szám az iPhone appok esetében 1665 %-al (!), az iPad alkalmazásoknál pedig 871 százalékkal ugrott meg. Amilyen elsöprő hatása van az árcsökkentésnek, legalább olyan következményei vannak annak, ha újra emelik az alkalmazások árait: ez az iPhone appok esetében 46 százalékos visszaesést jelent (szintén 5 nap alatt),  az iPadre írt alkalmazásoknál pedig 57 %-os csökkenés.

A fejlesztőket, befektetőket persze ennél sokkal jobban érdekli a bevételek alakulása. A Distimo kutatásai, adatai szerint az árcsökkentéseket követően már három napon belül kimutatható a bevételek növekedése, ami egyébként az iPhone alkalmazások esetében sokkal intenzívebben jelentkezik. Az ezt követő időszakra pedig az jellemző, hogy a bevétel két ütemben ugrik meg. Az első hullámban mindez az alkalmazások árának kifizetésével jelentkezik, később azok a bevételek futnak be, amelyeket a felhasználók az alkalmazáson belüli vásárlásokkal (in-app purchase) realizálnak. A bevételek növekedése a 7. napon az iPad appok eseteében 71 százalékos növekedést mutat, ugyanez az iPhone-nál 159 százalék.
 

Az decemberi árcsökkentésekből legtöbb profitált 10 app az USA-ban
(a kép nagyítható)


Az Android már más tészta 
A Distimo szakemberei viszgálták az androidos alkalmazások letöltési számait és bevételeit is, de a hatások messze nem olyan átütőek, mint az App Store esetében. Az akcióknak természetesen a Google Play-ban is vannak pozitív hatásai, emelkednek a letöltések, de mivel ezen a felületen jóval nehezebb a toplisták élére kerülni, így a kiugró eredmények is elmaradnak.

Tízmilliárd letöltés fölött az App Store 
Az év legjobb appjai az Apple szerint

A tanulmányhoz szükséges információkat a Distimo elemzői 2012 decemberében gyűjtötték, a felmérésekben 10 ország adatai szerepelnek (pl. USA, Anglia, Franciaország, Japán, oroszország), a következtetéseket pedig olyan alkalmazások eredményei alapján vonták le, amelyek a legjobb 400 app között vannak és legalább egyszer csökkent az áruk a vizsgált időszakban.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.