Egy tanulmány szerint az alkalmazások árának csökkentése drámaian növeli a letöltéseket és a bevételt.
Persze olvasónik teljes közönnyel legyinthetnének és joggal mondhatnák, hogy ezt mindenki tudja, lapozzunk, mondjunk újat. Ennek ellenére mégis érdemes átfutni
a Distimo kutatási adatait, mivel a szakértők azt vizsgálták, hogy miként alakulnak az iOS (iPhone és iPad) alkalmazások letöltési számai, illetve bevételei a különböző mértékű árcsökkentések után.
A toplista a minden ■ Az alkalmazások toplistáinak élére kerülése a lehető legnagyobb eredmény az App Store mikrokozmoszában, ott maradni pedig még ennél is nagyobb bravúr. Az egyik módja ennek az appok árának csökkentése, ami önmagában felhívja a figyelmet az alkalmazásra, a megnövekedett letöltésszámnak köszönhetően pedig megnyílik a lehetőség a toplista élére kerülés előtt. A Distimo a tavaly decemberi adatokat elemezte, amiből kiderül, hogy a leárazások jellemzően 1 és 3 dollár körül voltak, a legnagyobb ármozgásokat pedig az iPadre készült appok körében mérték, mivel az árcsökkentlések több mint 20 százalékában 4 dollárt meghaladták a kedvezmények mértéke.
Az árcsökkentés jótékony hatása bevételekre (a kép nagyítható)
Az ár az ász ■ A leárazások hatása mellbevágó értékeket mutat: 5 nappal az árcsökkentés után az átlagos, összegzett letöltési szám az iPhone appok esetében 1665 %-al (!), az iPad alkalmazásoknál pedig 871 százalékkal ugrott meg. Amilyen elsöprő hatása van az árcsökkentésnek, legalább olyan következményei vannak annak, ha újra emelik az alkalmazások árait: ez az iPhone appok esetében 46 százalékos visszaesést jelent (szintén 5 nap alatt), az iPadre írt alkalmazásoknál pedig 57 %-os csökkenés.
A fejlesztőket, befektetőket persze ennél sokkal jobban érdekli a bevételek alakulása. A Distimo kutatásai, adatai szerint az árcsökkentéseket követően már három napon belül kimutatható a bevételek növekedése, ami egyébként az iPhone alkalmazások esetében sokkal intenzívebben jelentkezik. Az ezt követő időszakra pedig az jellemző, hogy a bevétel két ütemben ugrik meg. Az első hullámban mindez az alkalmazások árának kifizetésével jelentkezik, később azok a bevételek futnak be, amelyeket a felhasználók az alkalmazáson belüli vásárlásokkal (in-app purchase) realizálnak. A bevételek növekedése a 7. napon az iPad appok eseteében 71 százalékos növekedést mutat, ugyanez az iPhone-nál 159 százalék.
Az decemberi árcsökkentésekből legtöbb profitált 10 app az USA-ban
(a kép nagyítható)
Az Android már más tészta ■ A Distimo szakemberei viszgálták az androidos alkalmazások letöltési számait és bevételeit is, de a hatások messze nem olyan átütőek, mint az App Store esetében. Az akcióknak természetesen a Google Play-ban is vannak pozitív hatásai, emelkednek a letöltések, de mivel ezen a felületen jóval nehezebb a toplisták élére kerülni, így a kiugró eredmények is elmaradnak.
A tanulmányhoz szükséges információkat a Distimo elemzői 2012 decemberében gyűjtötték, a felmérésekben 10 ország adatai szerepelnek (pl. USA, Anglia, Franciaország, Japán, oroszország), a következtetéseket pedig olyan alkalmazások eredményei alapján vonták le, amelyek a legjobb 400 app között vannak és legalább egyszer csökkent az áruk a vizsgált időszakban.