Nem elég, hogy az új iPad fogadtatása kissé hűvösre sikerült, egyre többen jeleznek működési problémákat is. Úgy tűnik, az Apple rendszere ma már engedékenyebb, mert azonnal vizsgálódni kezdtek.
A MacRumors ásott elő egy belső Apple-dokumentumot, amelyben a vállalat szervizes szolgáltatásaiért felelős részleg azonnali vizsgálatot indítványoz az új iPad egyes hibáival kapcsolatban. A rossz hír, hogy egyelőre úgy tűnik, valóban vannak komolynak tekinthető problémák a táblagéppel, a dokumentum azonban jó előjel. Steve Jobs megannyi hasonló esetben zárkózott már el a probléma beismerésétől, vagy nyilatkozott arrogánsan, elég csak
az iPhone 4 "antenna-gate"-ként elhíresült ügyét megemlíteni.
Halló, hol a háló? ■ Bár úgy tűnt, a harmadik generációs iPadek nagyobb akkumulátora által okozott
felforrósodási probléma lesz a legnagyobb gondja az Apple szervizeseinek (és marketingeseinek), újabb gond merült fel a felhasználók körében.
Egyre több iPad-tulajdonos panaszkodik arra, hogy a tablet nem talál meg bizonyos wifi-hálózatokat, vagy csatlakozik ugyan, de jóval gyengébb jelszintet lát, mint kéne, sokszor el is dobja a kapcsolatot. Érdekes módon egyelőre úgy tűnik, hogy csak a "WiFi-only" készülékekben jelentkezik a hiba, a 3G modullal felszerelt modellek tulajdonosai szerint náluk nem észlelhető a probléma.
Itt ülök a szállodában a notebookommal és az új iPademmel. A notebook wifije a lehető legerősebben csatlakozik a helyi hálózathoz, az iPad
azonban alig látja.
A problémának semmi köze a routerekhez. A
feleségem mellett ülök, akinél egy első generációs iPad van, nálam az
új. A régi tableten öt pálcás a jelerősség, nálam alig 1-2. A SpeedTest
szerint a router közvetlen közelében 10 mbps az átviteli sebesség, de 6
méterrel arrébb már csak 0,2 - ez nevetséges.
(Idézetek az Apple hivatalos fórumából)
Az állítólagos belső használatú dokumentum (amelynek eredetiségét az Apple természetesen nem erősítette meg) mindenesetre azt javasolja, hogy azonnal vizsgálják meg, esetleges szoftveres hiba, vagy sokkal súlyosabb hardveres probléma okozza a tüneteket. A dokumentum szerint az érintett modelleknek azonnal "Captured", azaz "Begyűjtött" státuszba kell kerülnie, amely lényegében minden kiegészítővel együtt azonnali visszaszállítást jelent a vállalat szervizközpontjába.