A Google mobil platformjára írt alkalmazások gyorsan szaporodnak, de a fizetős Android-appok legnagyobb részét még száz alkalommal sem töltötték le.
A Google adatai szerint az Android operációs rendszerre írt alkalmazások száma már a 200 ezret is meghaladta, közülük pedig majdnem 100 appot több mit 5 millió alkalommal töltöttek le. Ezzel szemben úgy tűnik, hogy az androidos alkalmazáspiac egyelőre közel sem a fejlesztők aranybányája. Az elmúlt hónapban a letöltött androidos appok 97 százaléka volt ingyenes alkalmazás – állítja a mobilos piackutató
Distimo május végi elemzése.
Ezzel az ingyenes alkalmazások részesedése márciusról áprilisra 2 százalékpontot növekedett. A helyzet méginkább egyértelmű, hogyha a száznál kevesebb letöltést produkáló appok mezőnyét vizsgáljuk, ahol ugyanez az arány 80-20 a fizetős megoldások javára. A
Chomp alkalmazáskereső is hasonló adatokat közölt, hozzátéve: egyedül a 4-5 dollár közé árazott appok letöltéseinek száma maradt változatlan, az összes többi árkategóriában csökkenést tapasztaltak.
Hol a pénz? ■ Az Apple iOS rendszere ugyanakkor elkényezteti a fejlesztőket, hiszen az iTunes piactéren a fizetős alkalmazások száma már 17 százalékra növekedett az elmúlt hónapban. Érdekesség, hogy a Chomp kereső "ingyenes" szűrőjét az Android-felhasználók 12 százaléka, míg az iOS-felhasználók 33 százaléka alkalmazta, ami a fenti számok tükrében azt jelezheti, hogy az androidos tábor nagy része eleve ingyenesnek tartja az appokat.
Az iSuppli piackutató előrejelzése szerint az okostelefonos appok piaca 2011-ben 3,8 milliárd dollárosra bővül, ami három év múlva már a 8 milliárd dollárt is jócskán meghaladhatja. Jelenleg az Apple platformja generálja az alkalmazások vásárlására költött összegek háromnegyedét, ami akkor is meggyőző eredmény, ha éves növekedésének mértéke elmarad a piac egészének bővülésétől. Az androidos bevételek egyetlen év alatt megnégyszereződtek, ám a Google rendszere ezzel is csak 425 millió dollárt mutathat fel 2011 végére.