A tajvani DigiTimes szellőztette meg legelőször, hogy az Amazon is beszáll a tabletversenybe, most pedig az időzítésre is fényt derítettek. Az operációs rendszer még titok, a hírek szerint viszont Európa is kap az eszközből még idén.
Miután
a Kindle e-book olvasót ügyesen úgy pozicionálta az Amazon, hogy ne a tabletekkel kelljen versenyeznie a multifunkciós miniszámítógép kategóriában, sokan kíváncsian várták, indít-e valódi versenyzőt a vállalat ebben a kategóriában. A
DigiTimes információi alapján úgy tűnik, a tabletek terén elsőbálozó Amazon nem szégyellősködik a tervek tekintetében.
Prérifarkas Hollywoodból ■ Az információk szerint kétféle modell is érkezik a tajvani Quanta Computer gyártósorairól, a fő különbség a méret lesz: a Hollywood kódnéven emlegetett változat a 10.1 hüvelykes képátlóval rendelkező tabletek vetélytársa lesz, míg a Coyote ennek egy kisebbre faragott verziója, valószínűleg 7 hüvelykes.
A források Texas Instruments OMAP processzort és Wintek érintőkijelzőt emlegetnek, azt viszont még nem tudni, milyen egyéb hardveres jellemzőkkel vásárolhatók majd a tabletek: a memória és a tárhely nagyságáról nem tesznek említést a cikkek, és az sem tiszta, WiFi és 3G tekintetében milyen megoldást választott az Amazon.
Ár van, rendszer nincs ■ Egy hardvereszközről szóló előzetes hírekben általában a technikai részletek pontosabbak, a kereskedelmiek viszont ködösek, itt azonban furcsa módon megfordult a sorrend. Több helyen megjelent már, hogy a Hollywood amerikai nyitó ára 449 dollár lesz, míg kisöccse 349 dollárért kerül a polcokra.
Azt az igen lényeges információt viszont féltve őrzi az Amazon, hogy pontosan milyen operációs rendszer fut majd a tableteken. A szakértők is csak találgatnak, a Honeycombtól a MeeGo-n át egészen a teljesen belső fejlesztésű rendszerig terjednek az ötletek. Annyi viszont szinte biztos, hogy
a nemrég bejelentett Amazon felhőszolgáltatások (Cloud Drive, Cloud Player) mellett a vállalat saját alkalmazásboltja is alapértelmezettként kerül fel a két újdonságra.
A DigiTimes legfrissebb híre szerint az Egyesült Államokban már akár augusztusban megkezdődhet a két táblagép forgalmazása: az óceán túloldalán a november végi Hálaadás előtti vásárlási dömpinget szeretnék megfogni, míg Európában a karácsonyt megelőző bevásárlókörutakban reménykedik az Amazon, amely nem szerénykedik a tervekkel. A vállalat havi 700 és 800 ezer darab közötti eladásokra számít, amelyet különféle extra szolgáltatásokkal segítene elő, például fizetős filmnézési lehetőségekkel (igaz, a Cloud Playerhez hasonlóan ezek kezdetben csak Amerikában lesznek elérhetőek).