A mobilosok többsége hajlandó lenne árengedményért cserébe mobilról fizetni a számláit, illetve fogadná el, hogy reklámokat küldjenek a mobiltelefonjára - derül ki az Accenture nemzetközi mobilfizetési kutatásából.

Bizonyos országokban és régiókban bátran és gyakran használják a telefont vásárlások lebonyolítására, vagy ezekkel kapcsolatos információszerzésre, míg máshol magas az elutasítás aránya - áll az Accenture 1100 válaszadó bevonásával készített felmérésében, amelyben arra is keresték a választ, hoyg milyen tényezők játszanak szerepet az előbbi jelenségben.

Az összesen 11 országban, többek között az USA-ban, Brazíliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Indiában, Japánban és Kínában zajló adatgyűjtés alapján jól látszik, hogy az új technológiák iránt rendszeresen nagy érdeklődést mutató ázsiai régió messze előbbre jár ebben a tekintetben akár a fejlett nyugat-európai vagy észak-amerikai térségekhez képest is.

Kínai úttörők Összességében a felmérés ázsiai válaszadóinak 69 százaléka részesítette előnyben a mobiltelefon használatát a legtöbb kifizetésre. Ezen belül a lista élén a kínai fogyasztók (76 százalék) álltak, de majdnem ilyen magas, 75 százalékos volt Indiában is a mobilos tranzakciókat támogatók aránya. Ezzel szemben az Egyesült Államokban és Európában a válaszadók mindössze 26 százaléka részesítette előnyben a mobiltelefonos fizetést.

Pénz beszél A kutatás során arra is kíváncsiak voltak, mivel lehetne leginkább ösztönözni az embereket a mobiltelefonnal történő vásárlásra. A felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek többsége az árkedvezményt, illetve kuponok beváltását preferálná a legjobban mobiltelefonos fizetés esetén.

A válaszadók 62 százaléka, aki a nem telekommunikációs jellegű havi kifizetéseikhez hitelkártyát szokott használni, állította, hogy használná a mobiltelefonját számla kifizetésére, ha kapna 20 százalék árengedményt. A megkérdezettek több mint fele (59 százalék) mondta, hogy örülne, ha a korábbi vásárlásai alapján akciós árengedményt kapna. 47 százalék mondta, hogy örülne, ha személyre szabott reklámot kapna a mobiltelefonjára, amikor néhány lépésre van a hirdetett terméktől vagy szolgáltatástól. Végül 69 százalék jelezte, hogy boldogan elfogadná, hogy reklámokat küldjenek a mobiltelefonjára a szolgáltatási szerződés részeként, ha cserébe csökkentik a mobiltelefon használati díjait.

Pénztárca helyett már csak mobil kell a bevásárláshoz
Az Apple nyerhet a mobilfizetésben?

Hazai fecske Ugyan a felmérés hazánkra nem terjedt ki, de mi is egyre többször adunk hírt az újabb fejlesztésekről. Pár hete írtunk róla, hogy a hazai felsőoktatási intézmények közül elsőként a Szolnoki Főiskolán válik elérhetővé a MobilFizetés szolgáltatás, így a Telenor és a T-Mobile ügyfelei ezentúl a tanulmányaikkal járó fizetési kötelezettségeiket akár mobiltelefonjukról is rendezhetik.

Tavaly novembertől pedig már az ország 400 Spar, Kaiser's és Interspar üzletében is fizethetnek mobiltelefonjukkal a mobiltulajdonosok. A résztvevő cégek reményei szerint ezzel felgyorsulhat az áttérés az újfajta fizetésre, korábban ugyanis kevesen használták a már közel három éve indított MobilFizetés szolgáltatást.

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.