Bizonyos országokban és régiókban bátran és gyakran használják a telefont vásárlások lebonyolítására, vagy ezekkel kapcsolatos információszerzésre, míg máshol magas az elutasítás aránya - áll az Accenture 1100 válaszadó bevonásával készített felmérésében, amelyben arra is keresték a választ, hoyg milyen tényezők játszanak szerepet az előbbi jelenségben.
Az összesen 11 országban, többek között az USA-ban, Brazíliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Indiában, Japánban és Kínában zajló adatgyűjtés alapján jól látszik, hogy az új technológiák iránt rendszeresen nagy érdeklődést mutató ázsiai régió messze előbbre jár ebben a tekintetben akár a fejlett nyugat-európai vagy észak-amerikai térségekhez képest is.
Kínai úttörők ■ Összességében a felmérés ázsiai válaszadóinak 69 százaléka részesítette előnyben a mobiltelefon használatát a legtöbb kifizetésre. Ezen belül a lista élén a kínai fogyasztók (76 százalék) álltak, de majdnem ilyen magas, 75 százalékos volt Indiában is a mobilos tranzakciókat támogatók aránya. Ezzel szemben az Egyesült Államokban és Európában a válaszadók mindössze 26 százaléka részesítette előnyben a mobiltelefonos fizetést.
Pénz beszél ■ A kutatás során arra is kíváncsiak voltak, mivel lehetne leginkább ösztönözni az embereket a mobiltelefonnal történő vásárlásra. A felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek többsége az árkedvezményt, illetve kuponok beváltását preferálná a legjobban mobiltelefonos fizetés esetén.
A válaszadók 62 százaléka, aki a nem telekommunikációs jellegű havi kifizetéseikhez hitelkártyát szokott használni, állította, hogy használná a mobiltelefonját számla kifizetésére, ha kapna 20 százalék árengedményt. A megkérdezettek több mint fele (59 százalék) mondta, hogy örülne, ha a korábbi vásárlásai alapján akciós árengedményt kapna. 47 százalék mondta, hogy örülne, ha személyre szabott reklámot kapna a mobiltelefonjára, amikor néhány lépésre van a hirdetett terméktől vagy szolgáltatástól. Végül 69 százalék jelezte, hogy boldogan elfogadná, hogy reklámokat küldjenek a mobiltelefonjára a szolgáltatási szerződés részeként, ha cserébe csökkentik a mobiltelefon használati díjait.
Hazai fecske ■ Ugyan a felmérés hazánkra nem terjedt ki, de mi is egyre többször adunk hírt az újabb fejlesztésekről. Pár hete írtunk róla, hogy a hazai felsőoktatási intézmények közül elsőként a Szolnoki Főiskolán válik elérhetővé a MobilFizetés szolgáltatás, így a Telenor és a T-Mobile ügyfelei ezentúl a tanulmányaikkal járó fizetési kötelezettségeiket akár mobiltelefonjukról is rendezhetik.
Tavaly novembertől pedig már az ország 400 Spar, Kaiser's és Interspar üzletében is fizethetnek mobiltelefonjukkal a mobiltulajdonosok. A résztvevő cégek reményei szerint ezzel felgyorsulhat az áttérés az újfajta fizetésre, korábban ugyanis kevesen használták a már közel három éve indított MobilFizetés szolgáltatást.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak