A Microsoft által közzétett információk szerint sokan menekülnek az Androidtól egy jobb élet reményében.
A napokban zajlik
a Microsoft fejlesztői konferenciája, ami elsősorban az új Windows 8.1 körül forog, de több előadást adtak a redmondiak a Windows Phone-al kapcsolatban is. Miközben a gyártók legfeljebb arról adnak számot, hogy egy negyedév alatt mennyi okos és nem okost mobilt adtak el, arról csak ritkán, vagy egyáltalán nem esik szó, hogy kik azok a felhasználók, akik egy platformot elhagynak egy másik kedvéért.
Milliárdokban mérhető ■ A Microsoft most több adatot is közzétett és arra is volt gondja, hogy elhelyezzen egy méretes fricskát az Android és ezzel együtt az androidos felhasználókon. A
Windows Phone Central munkatársai lefotóztak egy diát, ami Sam George (Principal Group Program Manager) előadásából származik és több érdekes információt tartalmaz. Az egyik szerint a Windows Phone készülékek 42 százalékát olyan felhasználók veszik meg, akik addig nem okos, azaz feature készüléket használtak.
A következő adat olyasvalami, amit tudunk, de nyilvánvalóan a korábbi állítás erősítésére szolgál: jelenleg 4 milliárd olyan felhasználó van a világon, akik még mindig buta mobilt használnak. Végül jött az utolsó szám, mely szerint az eladott Windows Phone mobilok 23 százalékát olyan vásárlók választották, akik korábban androidos készüléket használtak.
Nagy szám: a vásárlók 23%-a Androidról vált
(forrás: WP Central, a kép nagyítható)
Upgrade, mi? ■ A fricska pedig az
„upgrade” szó használata, ami arra utal, hogy, aki az Android után a WP-t választja, az valószínűleg elégedetlen volt a korábbi rendszerrel és jobb megoldást keresett. A WP Central munkatársai szerint az előadás hallgatóságának körében erős megrökönyödést okozott a szóhasználat, de tudjuk, hogy a Microsoft nem megy szomszédba, ha a konkurenciát kell egy kicsit piszkálni.
Az IDC korábban közzétett jelentései szerint a feature telefonok száma folyamatosan csökken:
2013 első negyedévében történt meg elsőként, hogy a leszállított mobilok 51,6 százaléka okos készülék volt. A nagy gyártók egymás után hagynak fel az egyszerű, érintőképernyő nélküli modellek gyártásával: a Sony már nem is foglalkozik velük, az LG pár százezer darabot szállít belőlük egy negyedév alatt, egyedül a Samsung és a Nokia azok, akik milliós nagyságrendben gyártanak ilyen mobilokat. A finnek aktívan foglalkoznak a fejlődő piacok felhasználóival, az ő kiszolgálásukra jelent meg pár hete a hivatalosan okostelefonnak számító, de rendkívül olcsó érintőképernyős
Asha 501.