Tény, hogy az iPad műszaki szempontból univerzális készülék. Többféle felhasználási területre célozható tablet, amit elsősorban a konzumer piac igényeinek megfelelően alakítottak ki, és ezt erősítik a terméket körülvevő reklámok, bemutatók is. Ám pont amiatt, hogy az iPad egy egyszerűen használható, többfunkciós, ultrahordozható készülék, a vállalati szektor megannyi területén is lehet jövője.
Ráadásul láttuk már a siker ilyen irányú megközelítését jó pár egyéb termék és megoldás esetében - hogy az Apple háza táján maradjunk, a szintén egyéni felhasználói szegmensből induló iPhone pont az elmúlt hónapok statisztikái alapján szivárgott be szép lassan, ám megállíthatatlanul az irodák és végek életébe. Ennek a trendnek leginkább a 3GS modellek megjelenése volt a motorja, ezzel a szolgáltatással a konzumer piacon óriási sikert elért okostelefon száz százalékosan alkalmassá vált üzleti felhasználásra is.
Nos, az iPad, amint láthattuk, egy nagyra nőtt, funkcióit és felhasználási területeit tekintve kibővített iPhone - funkcionalitásában már a notebookok felé közelít, ám ára jóval kisebb a noteszgépekénél. A 3G-képes iPad modellek pedig az alapverziók megjelenését csupán három hónappal követi majd - elemzők szerint az iPhone vállalati sikerén felbuzdulva az Apple is belátta, hogy érdemes idejekorán megcélozni az üzleti felhasználókat, ezért már ősszel számszerűsíthető eredményei lehetnek az iPad sikerének ezen a piacon is.
Csendes beszivárgás
A Forrester Research jelentése úgy fogalmaz, hogy az iPad a mobil munkatársak számára tökéletesen felszerelt készülék. Az üzleti felhasználóknak főleg abban segíthet, hogy ultrahordozható és könnyen kezelhető módon tekintsék át a csoportmunkát, kommunikáljanak és feladatokat egyeztessenek, például közös naptárakon és feladatkezelő alkalmazásokon keresztül. Ted Schadler, a Forrester elemzője ráadásul egy új verseny felpezsdülését jósolja. Szerinte most, hogy az Apple kiterjesztette az alkalmazások futtatására alkalmas platformok körét, az olyan nagyágyúknak is válaszolnia kell erre, mint például a Google. Új, iPad szintű eszközökre szánt szoftverek és online megoldások születnek, amelynek igazi nyertese maga a felhasználó.
"Megnőtt a jó dokumentumkezelő alkalmazások iránti igény. Az iWorks segítségével például a cégvezetők képesek olyan prezentációkat bemutatni egy üzleti látogatás során, amelyekhez nem szükséges magukkal cipelni még noteszgépüket sem. A Microsoftnak tehát érdemes lenne iPad-kompatibilitást beépítenie az Office csomagba, mint ahogy az Adobe is elkészítheti az Apple tabletre szánt PDF-olvasóját" - jósolta Schadler.
A Google és a Microsoft ráadásul rendelkezik már azokkal az operációs rendszerekkel, amelyekkel akár hasonló platformokat is támogathatnak - lehet, hogy hamarosan megjelennek olyan tabletek, amelyeken Windows Mobile vagy Android fut, olyan felújított alkalmazásokkal, amelyek meglovagolják az iPad leghasznosabb funkcióinak sikerét.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak