Ugyan korábban a Telenor Magyarország jelezte elsőként, hogy a telefonadót kénytelen áthárítani a fogyasztókra, a ma nyilvánosságra hozott díjszabás inkább egyfajta tehermegosztást mutat.

A Telenor mindent megtett annak érdekében, hogy csökkentse az adó hatását - áll a módosuló díjakról szóló sajtóközlemény címében, ami arra utal, hogy a telefonadóval kapcsolatban korábban emlegetett áthárításból végül nem teljes díjemelés, hanem inkább egy Vodafone-hoz hasonló, tehermegosztásos változat született.

Mint arról korábban beszámoltunk, a Telenor Magyarország már májusban jelezte, hogy az új telefonadóból fakadó többletterhet kénytelen lesz díjszabásaiban is érvényesíteni. Az akkori nyilatkozatból azonban egyértelműen azt lehetet kihámozni, hogy a cég teljes egészében a fogyasztókkal akarja majd kifizettetni az év közben érkezett extra terhet. Miután azonban a Vodafone Magyarország már előállt egy se hideg, se meleg változattal, valószínűleg a Telenornál sem merték bevállalni a redikális áthárítás stratégiáját, és ők is inkább "megosztoznak" a különadón az ügyfeleikkel.

A Telenor továbbra is kitart korábbi álláspontja mellett, miszerint az új adó aránytalan terhet ró a telekommunikációs szolgáltatásokra. A mobilszolgáltató meggyőződése szerint a díjszabásaik megemelése összességében kisebb kárt okoz, mintha a társaság befagyasztaná hosszú távú fejlesztési projektjeit vagy drasztikus költségcsökkentő intézkedéseket hozna.

Az július 16-án életbe lépő változásokról a vállalat a különböző fogyasztói csoportok telefonhasználati szokásainak figyelembevételével döntött. A lakossági ügyfelek havidíjai nem változnak, de megjelenik a többletköltséget eredményező kapcsolási díj, míg a sok hívást bonyolító kis- és középvállalati ügyfelek hívásköltségei nem a használat alapján módosulnak. A változások minden tarifacsomagban érintik az SMS-eket, a mobilinternet díjszabás viszont a telefonadó bevezetése kapcsán nem változik.

Kapcsoltak a lakosságnak  A lakossági számlás ügyfelek havidíja ugyan egy kisszámú előfizetői kört érintő díjcsomag (Hívás) kivételével nem változik, ám az áremelést mindenki érezni fogja, mivel július 16-tól minden sikeres hívás után nettó 1,96 forintnyi kapcsolási díjat kell fizetni. A díjtétel független a hívás időtartamától és nem vonatkozik az eddig is díjmentesként hívható számokra, az adományvonalak hívására, valamint a külföldi partnerhálózatokról kezdeményezett roaming-hívásokra. Az SMS-ek ára az adó mértékének megfelelően, lakossági ügyfelek esetében nettó 1,96 Ft-tal nő.

További változást jelent, hogy a Családi Csomag, amellyel a családtagok fix díjért belföldön korlátlanul hívhatják egymást, a jövőben havonta előfizetésenkénti 1000 percnyi (azaz 16,6 óra) beszélgetésre korlátozódik. A lebeszélhető perceket is tartalmazó havidíjas csomagok előfizetői (az Okostarifa felhasználóinak kivételével) a lebeszélhető percek 60 százalékát csak hálózaton belüli hívásokra, 40 százalékát pedig más belföldi hálózatokba irányuló hívásokra tudják majd felhasználni. Az Okostarifában foglalt lebeszélhető percek elhasználását követően a további hívások percdíjai nettó 1,57 Ft-tal emelkednek.

A kártyás tarifacsomagok esetében a telefonadó bevezetése a percdíjak nettó 1,4 forintos emelését teszi szükségessé, valamint minden adóköteles hívás után kapcsolási díjat kell fizetni - ez a lépés valójában a Telenor Praktikum Ász tarifacsomag esetében már bevált és elfogadott gyakorlat kiterjesztése.

Fix emelés a vállalkozóknak  Tekintettel arra, hogy a publikus kis- és középvállalati tarifacsomagok előfizetőinek jelentős része sok hívást bonyolít, a költségnövekedés határozott összegű lesz, és nem a hívások számán vagy hosszán alapul. A Telenor a publikus üzleti tarifacsomagok havi alapdíját átlagosan nettó 265 Ft-tal emeli, és az első perc számlázása nem másodperc-, hanem percalapon történik a jövőben. A havidíjban foglalt percek felhasználási feltételei pedig úgy módosulnak, hogy 50 százalékukat a Telenor hálózatán belül, a fennmaradó részt pedig egyéb belföldi hálózatokba irányuló hívások során lehet lebeszélni.

A lakossági ügyfelekre vonatkozó változásokhoz hasonlóan az SMS-ek ára az üzleti tarifacsomagok esetén is nettó 2 Ft-tal változik. A vállalaton belül korlátlan belföldi beszélgetést tartalmazó csomagok esetén pedig a csomagban foglalt percek száma havi 1000-re (azaz 16,6 órányi ingyenes beszélgetésre) korlátozódik.

A Telenor az ügyfélre terheli a távközlési adót
Tehermegosztó tarifaváltozások a Vodafone-nál
10 milliárdba fáj a Telekomnak idén a távközlési adó

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.