Az érintőkijelzők használatával többeknek azért lehetnek még fenntartásai, mert a leütött virtuális billentyűkről, meghúzott vonalakról és egyéb ujjal végrehajtott gesztusról érkező visszajelzések még nem igazán hatékonyak. A Sony egy speciális érintőtollal javítana a valósághű érzeten.
Amikor ujjal gépelünk egy érintőkijelzőn, jóval kevesebb visszajelzés érkezik arról, vajon valóban érzékelte-e a "leütést" a rendszer. A fizikai billentyűzet valós lenyomása, az egér kattintása egy okostelefonon vagy tableten csupán emulálható – a legtöbben ezt valamilyen hangjelzéssel, illetve a készülék óvatos remegtetésével igyekeznek valamilyen szinten pótolni. Ugyanez a helyzet az érintőtollas használat esetén: egy stílusnál nincs valós visszajelzés arról, mennyire "nyomjuk rá" a virtuális papírra. A Sony magába a tollba építené a valós használatot imitáló technológiát.

Golyóstollal üvegre? A japán vállalat szabadalmi kérvényében felvázolt technológia egy kifejezetten régi megoldás, a golyóstoll tervezéséből merített ihletet: a stylus végén ugyanis ez esetben is egy részben szabadon mozgó golyó érintkezne a kijelző felületével. A golyó görgésének "szabadságát" viszont a mobil eszközön használt alkalmazás szabná meg, amelyet az eszköz az érintőtoll intelligens vezérlésének továbbít.



Ha például egy rajzprogramban jobban rányomjuk a stylust a felületre, a toll "szorosabbra fogja" a kijelzőn görgő golyót, amely így nehézkesebben húzható. Ezzel azt az érzetet keltheti, mintha valóban egy papírba jobban belemélyedő, ezért nehézkesebben mozgó valódi tollal írnánk. A megoldás ráadásul olyan alkalmazási területeket is tablet-baráttá varázsolna, mint a háromdimenziós tervezés: egy bizonyos objektumot alakítva valóban olyan érzésünk lehet, mintha a felületébe karcolnánk, vagy levágnánk belőle egy darabot. Ugyanígy játékokban is jobban lehetne érzékeltetni, ha a főhős elfáradt vagy megsebesült, ilyenkor a vezérlés is nehézkesebbé változik.

Az érintőtollak valóságosabb érzetét már többen megpróbálták megvalósítani, ám a Samsung vagy a Wacom mindezidáig azzal próbálkozott, hogy a stylusok végét kevésbé "csúszós" anyaggal vonták be, hogy valamivel jobban "ragadjon" a kijelző üvegéhez. A Sony ötlete viszont egy változtatható, a körülményektől és az aktuális alkalmazás akaratától függő sebességet és használati érzezet tesz lehetővé. Arról még nincs hivatalos hír, mikor lesz kézzel (és kézbe) fogható termék a szabadalomból, de a szakértők szerint valószínű, hogy nem kell rá éveket várni, mivel az elkészítéséhez szükséges technológia már ma is adott.

Stílusos penge: Sony Xperia Tablet S teszt
Tábla és ceruza: Samsung Galaxy Note 10.1 teszt


MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.