Ugyan még nem vált irrelevánssá, hogy egy mobilszolgáltató milyen minőségben képes kezelni a hanghívásokat, ám az okostelefonok elterjedésével egyre fontosabb elem lesz a mobil szélessáv gyorsasága és elérhetősége, ha választani kell a régi és egy új szolgáltató között - derül ki a Nokia Siemens Networks kutatásából.
Válogató elit ■ A 17 ország 16 ezer válaszadójával végzett mobilfelhasználók szokásaira és főbb igényeire vonatkozó globális felmérés alapján megállapítható, hogy azok az előfizetők váltanak leggyakrabban szolgáltatót, akik gyakran használják a szélessávú szolgáltatásokat. A megkérdezettek közül 40 százalék bizonyult a fejlett szolgáltatások gyakori használójának, és ezeknek több mint fele váltott szolgáltatót az elmúlt években, míg szintén 40 százalékot tett ki azok aránya, akik szolgáltatót készülnek váltani a következő 12 hónapban.
Azok az előfizetők, akik először választanak mobilszolgáltatót, valamint azok, akik az elmúlt hat hónapban szolgáltatót váltottak, szintén a hangminőséget, a hálózati lefedettséget és a mobil szélessáv minőségét jelölték meg a három legfontosabb szempontként a szolgáltató kiválasztásakor.
A jelentés szerint az ügyfelek az elkövetkezendő néhány év legfontosabb szolgáltatásaként értékelték a mobil szélessávot. Általánosságban az előnytelen szerződéses feltételek, a készülékek és hangszolgáltatások magas ára, a hátrányos díjcsomagok, a szolgáltatók készülékportfoliója és a mobil szélessáv rossz minősége adott okot leginkább az elégedetlenségre.
Okosodunk ■ Nem túl meglepő a felmérés számaiból kirajzolódó másik trend: az okostelefonnal rendelkező előfizetők száma nagy lendülettel növekszik, így a jövőben ez az előfizetői réteg lesz a legjelentősebb. A fejlettebb piacokon drasztikusan, harmadával növekedett ez a felhasználói szegmens 2011-ben, és tagjainak több mint fele 35 év alatti. A felmérés szerint ezen felhasználók 60 százaléka elvárja a tökéletes minőségű szélessávú hálózatot még akkor is, ha az kicsit többe kerül, közel felük pedig kész fizetni olyan extra mobilszolgáltatásokért, mint a biztonsági csomagok vagy a GPS alapú szolgáltatások.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak