Alaposan megzuhantak a tajvani HTC pénzügyei: a vállalat 2012-es utolsó negyedévére eltűnt a bevétel több mint harmada és csaknem a teljes nyereség. A piac szerint még mindig a 2011-es év rossz stratégiája a ludas, na meg az, hogy nem segítenek a tévék és a porszívók.
Amilyen erősen alakult még néhány éve a HTC élete, annyira meredeken zuhantak az eredményeik a tavalyi évben. Peter Chou elnök-vezérigazgató szerint a tavalyi év a vállalat legrosszabbja volt, amiben az elemzők is egyetértenek. Mindez ráadásul annak ellenére történt így, hogy a tavalyi évben már a termékfejlesztést is visszakormányozták a helyes irányba.

Hosszú távú hatások A tavalyi év utolsó három hónapjában 2,06 milliárd amerikai dollárnak megfelelő tajvani dollár bevételt termelt a HTC, ez azonban csak 60 százaléka a 2011 hasonló időszakában realizált forgalomnak. Bár ez a hír önmagában is kellemetlen, a profit szinte teljes felszívódása azonban már az elemzői reakciók szerint is kínos: a negyedév alatt termelt 20 millió amerikai dolláros nyereség gyakorlatilag 91 százalékkal múlja alul a tavalyi Q4 eredményét.



Peter Chou a Wall Street Journal kérdésére válaszolva ismerte el, hogy 2012 még a saját várakozásaikhoz képest is gyengére sikerült, bár elmondása szerint már jó úton haladnak a kilábalás felé. A vezető véleménye egyébként nagyjából megegyezik az elemzők és szakértők meglátásával, a HTC mostani mélyrepülésének két fontos oka van, ezek közül pedig egyről tehet igazából a vállalat.

Érdekes módon a 2012-es bukta 2011-re vezethető vissza, amikor a korábbi, hatalmas sikereket arató Desire termékvonalat nem sikerült hasonlóan ikonikus és előremutató eszközökkel folytatni. A 2011-es HTC csúcsmodell a kissé szürke, az akkori mezőnyben nem sok újat mutató Sensation volt, miközben a Samsung bankot robbantott a folyamatos fejlesztések és újítások miatt kedvenccé váló Galaxy S II-vel. 2012-ben aztán hiába érkezett a jó szakmai kritikákat begyűjtő One X, valamint az év második felében a tovább turbózott One X+, a más gyártókhoz pártoló vevők nagy része már nem tért vissza. Míg 2011 végén még az okostelefonok forgalmának csaknem 11 százalékáért volt felelős a HTC, az idei év végére csupán 2,2 százalékosra fonnyadt a tortaszelet.

Chou az interjúban csupán udvariasan megemlíti, de az elemzők határozottan is kiemelik, hogy a tajvani vállalat az egy lábon álló stratégia miatt is szenved. A legnagyobb ellenfelek a szerteágazó tevékenységi körök miatt olyan pénzügyi háttérrel rendelkeznek, amelyből könnyedén kipótolhatnak esetlegesen csökkenő bevételeket, vagy felturbózhatják a marketing-keretet. Egy elemzői hozzászólás tréfásan úgy fogalmaz, hogy a Samsung bármikor átemelhet a porszívók vagy a mikrosütők profitjából egy kisebb összeget az okostelefonok támogatására, és ez a kis összeg is sokszorosa annak,amit a hasonló hátszél nélkül vitorlázó HTC ki tudna gazdálkodni.

Ehhez valamelyest kapcsolódó vélemények szerint a HTC kiútja mindenképpen az lehetne, ha a telefongyártáson belül valamelyest szélesítené a kínálatát. A csúcsmobilok alatt ugyanis a közép- és belépő kategóriában viszonylag kevés készüléket jelentetnek meg, így viszont az alkatrészgyártóknál is kisebb volumen-kedvezményeket tudnak kiharcolni. Épp ezért még a beszerzési, gyártási folyamat is drágább a versenytársakhoz képest: nagyobb portfólió esetén a bekerülési ár lejjebb mehetne, a felszabaduló összegeket pedig a márka népszerűségének feltornázására lehetne fordítani.

HTC One X+: a szükséges plusz
Samsung Galaxy S III kontra HTC One X: na, ki a király?
Idén már a Samsung lesz az okostelefon-piac királya


A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.