A Novarra egy mobilpiacon viszonylag kicsinek számító cég: a chicagói vállalat száz fő körüli alkalmazotti gárdával fejleszt olyan megoldásokat,amelyek a mobiltelefonos böngészést teszik gyorsabbá és szélesebb körben elérhetővé.
Kímélő üzemmód | A cég Vision Mobile Browser nevű megoldása hasonló, mint amit a mobilos Opera böngészőkben találhatunk: a webböngészőben megnyitott oldal tartalmát nem maga a böngésző dolgozza fel a telefon erőforrásait felhasználva, hanem egy távoli proxyszerver alakítja át az eredeti weboldalt a mobilon megtekinthető változatra.
Az előnyök egyértelműek: azon túl, hogy a telefonra telepített böngésző alig igényel valamit a telefon erőforrásaiból, a sávszélességet is jóval kevésbé terheli le egy ilyen, már telefonos nézelődésre átalakított adatfolyam. A Novarra annak idején kifejezetten azzal céllal kezdte a fejlesztéseket, hogy azokon a területeken is lehetővé váljon az élvezhető sebességű mobilos internetezés, ahol nem érhető el valamilyen nagyobb sávszélességű szolgáltatás.
Amerikai hídfőállás | A Novarra megoldása - elvben - főleg a fejlődő országokra lett kihegyezve, a Nokiának viszont az a legfőbb célja, hogy az eddigieknél sokkal erősebb jelenlétet szerezzen az Egyesült Államok mobilpiacán. Az amerikai 3G ellátottság egyáltalán nem egyenletes, és a nagyvárosok viszonylag stabil lefedettsége mellett a vidéki területeken gyakran csak valamilyen gyengébb adatkapcsolatra van lehetőség. Az ilyen környékeken is élvezhető sebességű netezés lehet a Nokia szlogenje azon a piacon, ahol egyébként is ráfér az erősítés a finnekre.
Bár a Nokia a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója, az amerikai piacon a comScore legfrissebb jelentése szerint csupán a negyedik helyen áll 9 százalékos részesedéssel. Ha még mélyebbre ásunk és csak az okostelefonok amerikai elterjedését nézzük, a Nokia szerepe szinte teljesen elhanyagolható. Az okostelefon-platformok között a RIM BlackBerryje toronymagasan vezet Amerikában, utána az iPhone, a Windows Mobile és az Android következik, de még a Palm gyengélkedő WebOS platformja is képes volt megelőzni a symbianos Nokiákat hat százalék körüli elterjedtségével.
Nagy durranásnak szánják a Visiont | A Nokia egyrészt saját termékeit tudja vele felturbózni, többek között a mobilinternet terén eddig elhanyagolt, belépő szintű és középkategóriás szegmensben. A böngésző ráadásul Flash-kompatibilis; mivel a piacon lévő mobil böngészők jó része mostanában kifejezetten Flash-ellenes, a felhasználók könnyen ráharaphatnak egy olyan alternatívára, amely támogatja a formátumot. Ráadásul a Novarra Vision-klientúrájába a Motorola, a Salmsung vagy az LG is beletartozik, így "egy kicsit Nokiák lehetnek" az ő készülékeik is.
Amerika mellett pedig mi, magyarok is örülhetünk az év második felében létrejövő akvizíciónak, illetve az év második felére várható, már kifejezetten a Vision böngészőjével felszerelt Nokia modelleknek. Hogy miért? Próbáljon meg valaki mobilon e-mailezni például Nagyvázsony és Kővágóörs között...
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak