Az Android üzletfejlesztési igazgatója szerint az árszint kulcsfontosságú az Apple-lel folytatott harcban. Az olcsóság annyira fontos, hogy a Nexus termékcsalád esetében a Google által felvásárolt Motorola simán alulmaradt a beszállítói licitben.
A Google immár
három méretben is saját megoldással versenyzik a felső kategóriás mobil eszközök piacán. A családba tartozik a Nexus 4 okostelefon továbbá a kisebb Nexus 7 és a nagyobb Nexus 10 táblagép. Ezek piaci kilátásáról, a termékek mögött meghúzódó stratégiai elképzelésekről
nyilatkozott a The New York Times-nak az Android mobil operációs rendszerért felelős üzletfejlesztési vezető. Az elmaradhatatlan PR-es lózungok közül több érdekes dolgot is ki lehet mazsolázni.
Google gazdaságos ■ John Lagerling többször is visszatér az interjúban az ár kérdésére. Szerinte ezen a területen kiemelkedőt tud nyújtani a Google, és ez meg is látszik például abban, hogy egy kártyafüggetlen Nexus 4 telefon 299 dollárért elvihető. Az igazgató úgy véli, miközben a lehető legjobb technológiát építik a készülékekbe, folyamatosan a legalacsonyabb kereskedelmi árszint elérése lebeg a szemük előtt. Ezért is fordulhat elő, hogy szinte ahány különböző modell kijön, annyi külső beszállítóval dolgozik együtt a Google saját márkás termékei fejlesztésénél.
Az üzletfejlesztési igazgató nem is felejtett el virtuálisan belerúgni az Apple-be, mondván, hogy a túl magasra árazott termékekben a profitráta aránya indokolatlanul magas. Ők viszont a Google-nél úgy gondolták, lehet ezt máshogy is csinálni. (Érdekes megfigyelni azt is, hogy a rivális nevét még véletlenül sem ejti ki az interjúban. A cégre csak a "cupertinóiak" titulussal utal.)
A nyáron megjelent Nexus 7 tablet esetében ezt olyannyira sikerült betartani, hogy a 8 gigabájtos, 199 dollárért kínált változat
teljes előállítási költsége szakértők szerint 184 dollár, amiben már a hardverelemek ára és az összeszerelés is benne van. Ez jelenleg a szintén hasonló stratégiával dolgozó Amazon modelljénél is szűkebb profitsávot jelent. Ugyan a szintén 200 dolláros kategóriájú Kindle Fire bejelentésekor még
néhány dolláros veszteséget is termelt, ám azóta jóval csökkentek egyes komponensek árai. Az Amazon tabletjére idén nyáron a szakértők már csak 153 dolláros bekerülési költséget számoltak. A 499 dolláros nagyobb iPad bekerülési költsége körülbelül 278 dollár, így az almás gyártó már az eladás pillanatában 171 dollárt kasszíroz egyetlen tableten.
Kívül tágasabb ■ Az igazgató szerint árérzékenységet annyira komolyan veszik a tervezéskor a Google-nél, hogy a Motorolának semmi előnyt nem jelent, hogy a
felvásárlás befejeződésével már "kerítésen belülre" kerültek. Lagerling úgy nyilatkozott, ugyanolyan szemmel bírálták el az ajánlatukat, mint mondjuk a Sharp, a Sony vagy bármelyik másik külsős partner. Úgy tűnik, a Motorola nem adott megfelelő ajánlatot, hiszen jelenleg a Samsung, az LG és az Asus a Nexus család legfontosabb beszállítói.
Érdekes módon az üzletfejlesztési vezető azt sem rejtett véka alá, hogy tulajdonképpen semmilyen kooperáció, együttműködés nincs az Nexus fejlesztői gárdája és a Motorola szakemberei között. Lagerling odáig is elment, hogy kimondta, a felvásárolt mobilgyártó tulajdonképpen jobbára csak
az általa birtokolt szabadalmakért kellett a Google-nek. Ezek kiemelten fontosak a vállalat számára a mobil piacon immár évek óta zajló jogviták, pereskedések elkerülésében. Ugyanez viszont nem mondható el a
sok problémával küzdö Motorola mobilgyártói képességeiről, amelyekre láthatóan annyira nem kíván támaszkodni a Google.