A Cisco 2010-ben nagy reményekkel jelentette be a Cius táblagépet. Reményeik szerint az üzleti felhasználók iPadjévé kellett volna válnia a vállalati funkciókkal felturbózott eszköznek, a nagy durranás elmaradt: hiába volt meg mindene a sikerhez, egy új trend végezte ki.
A bejelentés után egy évet kellett várni arra, hogy a Cius valóban kereskedelmi forgalomba kerüljön. Sokak szerint túl nagy volt a késedelem, mivel időközben az iPad már a második generációnál járt és megérkeztek az első androidos versenytársak is. Bár a Cisco valamelyest más úton indult, mint a konzumer piacra célzó versenytársak, a Cius megjelenésekor már vállalati felhasználásra kihegyezett táblagépre is volt kézzel fogható példa, többek között a Lenovo ThinkPad Tablet.
A Las Vegasban 2011 nyarán megrendezett Cisco Live során a sötétedő előjelek ellenére is egy reményteli,
ügyesen pozicionált és ennek megfelelően kialakított táblagépet próbálhattunk ki a Cius végleges formájában. A Cisco addigra igyekezett ugyanis saját definíciót találni, tablet helyett
egyre inkább mobil üzleti kommunikációs eszközként hivatkozott a Ciusra, amelyen egy teljesen üzleti felhasználásra szabott, multi-kommunikációs lehetőségekkel ellátott Android futott, és a biztonsági funkciókat is a végletekig srófolták. Az azóta eltelt egy évben azonban valahogy mégsem érkezett hír óriási áttörésről - most pedig gyártója a Cius nevében hivatalosan is "időt kért".
Videónk a Cius 2011-es, Las Vegas-i bemutatóján készült
Frontális helyett átkaroló támadás ■ A Cisco TelePresence termékvonalért felelős alelnöke,
OJ Winge által kiadott közlemény szerint a Ciust gyakorlatilag sorsára hagyja a vállalat. A pontos megfogalmazás szerint teljesen ugyan nem kaszálják el a vállalati tabletet, ám nem fókusz-termék többé, így további fejlesztésekre, marketingre sem számíthat. Winge a konzumerizációra hivatkozik: a trendek szerint a vállalatok egyre inkább engednek a munkavállalók igényeinek, és
beengedik a céges hálózatba azok saját használatú mobil eszközeit, így a Cius iránti igény mára javarészt elapadt.
A piac átalakulása miatt a Cisco többé nem fektet pénzt a Cius
termékvonalba, és a jelenlegi eszközzel kapcsolatban nem tervez több
fejlesztést. Ennek ellenére, ahogy újraértékeljük ezt a piaci szegmenst,
továbbra is ajánljuk majd a Ciust bizonyos limitált formában egyes
speciális felhasználási módokra.
A közlemény szerint a Cisco ahelyett, hogy tovább dörömbölne a BYOD-mozgalom, a saját eszközök céges használatának gyakorlatának falán, inkább meglovagolja ezt a trendet, és saját megoldásait minél több platformra szeretné eljuttatni. Nemrég szélesedett például
a Jabber kommunikációs megoldás által támogatott eszközök köre, és a tervek szerint további tabletes, okostelefonos fejlesztések érkeznek a WebEx-szel kapcsolatban is a manapság leggyakrabban használt mobil rendszerekre.