A tajvani HTC világverő kamerával és a fejlődő piacok meghódításával igyekszik versenyben maradni.
Egy hónappal ezelőtt a HTC vezérigazgatója és társalapítója,
Peter Chou úgy nyilatkozott a Wall Street Journal újságíróinak, hogy a 2013-as év fordulópontot fog hozni a cég életében és azt is hozzátette, hogy a legrosszabb időszakon már túlvannak. A szakma és az elemzők meglehetősen szkeptikusan fogadták ezt a kijelentést, az azóta történtek pedig azt mutatják, hogy továbbra is komoly gondokkal küzd a gyártó.
Nagyon nem megy a szekér ■ A válság jelei már a pénzügyi eredményekben is egyértelműen megmutatkozott: a HTC 2013 első negyedévére vonatkozó pénzügyi jóslatai nem túl bíztatóak. A várakozások szerint a Q1 bevételei 1,69 és 2,03 milliárd dollár között várhatók, ami a legjobb esetben is csak épphogy eléri az előző negyedévi 2,03 milliárd USD-t, az egy évvel ezelőttti, hasonló időszakban kitermelt 2,22 milliárdos összegről nem is beszélve.
Chia-Lin Chang: a HTC kínába tart
Jöhetnek az olcsó mobilok! ■ A HTC üzletpolitikája eddig elsősorban a csúcsmodellekről szólt, csak elvétve került belépőkategóriás modell a termékkínálatba. Az erőszakkal fenntartott portfólió láthatóan nem életképes, mivel ezen a héten
Chia-Lin Chang, a vállalat pénzügyi vezetője bejelentette, hogy fókuszba kerülnek az olcsóbb okostelefonok, amelyekkel a fejlődő országok piacát szeretnék megcélozni. A vezető első körben Kínát emlegette, ahol 1000 és 2000 jüan közötti (kb. 35-70 ezer Ft) készülékekkel jelenennének meg, majd később olyan piacokat részíesítenének előnyben, mint Mianmar, ahol korábban a HTC már piacra bocsátott egy készüléket a helyi nyelvhez igazított fontkészlettel.
Amikor a HTC beszól (a kép nagyítható)
A kamerán a hangsúly ■ Persze nagy dobásokat is tartogat a vállalat, hiszen közeleg a Mobile World Congress (Barcelona), ahol bemutatják a legújabb, M7 néven futó csúcskészüléket. A mobilon kívül egy fényképezéssel összefüggő újítással is készül a HTC, ami egyelőre a beharangozókban új “camera experience”-ként fut, vagyis a gyártó valamiféle különleges fotózási élménnyel akar mindenkit meglepni. Az ezt előkészítő információs hadjárat már megkezdődött, aminek első jele a
gyártó hivatalos blogjában közzétett, a fotózás történetét bemutató infografika.
Ebben alaposan odamondogatnak a versenytársaknak, kiemelve, hogy az Apple egy év elteltével ugyanazt a fotós technológiát akarja eladni, valamint rámutatnak arra is, hogy a Nokia hiába hizlalta a megapixelek számát 41-re (Pure View), az egyáltalán nem fog segíteni a fotósokon. (Ami akkor is csípős megjegyzésnek számít, ha magát a kritikát a Gizmodo egyik újságírójától kölcsönözték.)