Brutális áreséssel alkalmazkodik az Amazon Kindle Fire bejelentésére (és talán valamelyest a HP TouchPad kiárusítására) a HTC: Amerikában már 65 ezer forint a Flyer.
Az
általunk is bemutatott HTC Flyer tablet az idei nyár elejének ötletes meglepetése volt. Bár nem a tabletes Honeycomb, hanem a 2.3-as Android Gingerbread futott rajta, a HTC Sense felülete tökéletesen turbózta fel a rendszer táblás felhasználásra, és az extra aktív toll is vevőcsalogató. Az egyetlen olyan elem, amit nem találtunk igazán vonzónak, az az árcédula, hiszen a Flyer is jóval a százezres határ fölött tanyázott. Sebaj, gondoltuk - ezek a tabletek egy ideig még ilyen drágák maradnak, ezzel meg kell békélni. Nos, szerencsére nem lett igazunk.
Köszönjük néked, Amazon ■ Amikor
a HP kénytelen volt 99 dollárért kiszórni sikertelennek bizonyult TouchPad készleteit, a versenytársak még nem nyúltak a radírért, hogy átjavítsák az árcédulákat. Hiszen az akció csupán készletsöprés, aztán a TouchPadek eltűnnek a boltokból, és minden mehet tovább. Az Amazon Kindle Fire érkezése viszont felborította a bő egy év alatt kialakult táblagépes árazási gyakorlatot, miszerint egy magára valamit is adó tablet 500 dollárnál kezdődik.
A 199 dollárért meghirdetett Fire valószínűleg az összes tabletes versenytárs pénzügyesei és stratégái számára okozott pár álmatlan éjszakát. Mert igaz, hogy az Amazon táblája pár funkcióját tekintve gyengébb, vagy limitáltabb képességű a piacon levőknél, a legtöbb vevő viszont mégis csak azt nézi, mennyi van az árcédulán, lehet-e netezni és fut-e rajta az Angry Birds. Tehát nincs mit tenni, az életben maradáshoz árat kell csökkenteni. Durván.
Hét hüvelyk jóárasítva ■ Az amerikai BestBuy kínálatában mostantól az eddigi 500 dollár helyett csupán 299-ért hirdeti a HTC Flyert, így a tajvani gyártó volt az első androidos árcsökkentő, ráadásul nem is akármilyen mértékben. A 299 dollár ugyanaz a szint, ahová
a RIM is levitte a PlayBook árát - az a tablet azonban a TouchPadekhez hasonlóan egy saját operációs rendszerrel próbálkozó, és az eddigi adatok alapján bizony szintén sikertelen modell. A Flyer viszont egy androidos csúcsgép, amely a 65 ezer forint környéki új árral valóban kifejezetten jó vásár.
Az árcsökkentés a cikk megírásának időpontjában még csak a BestBuy kínálatában érhető tetten, ám az eddigi tapasztalatok alapján az amerikai lánc mindig az első abban a sorban, amikor a gyártó csökkenti a termék árát (ráadásul a BestBuy nem is lenne képes lenyelni egy saját szakállára elhatározott 200 dolláros csökkentés következményeit).
Már csak arra lehetünk kíváncsiak, hogyan éri meg mindez a HTC-nek. A Kindle Fire árazásáról már kiderült, hogy az eladási ár egy hajszálnyival még
annál is olcsóbb, mint amennyibe az eszköz előállítása kerül. Az Amazon viszont minden bizonnyal behozza, sőt túl is szárnyalja ezt a kis mínuszt azzal, hogy a saját fejlesztésben "bezárt" Android-variánssal felszerelt tablet élvezetes használatához a vevők egy tonna pénzt el fognak költeni a gyártó webáruházában és szolgáltatásboltjában. A HTC esetében nincs ilyen extra, hiszen tulajdonosai az Android Marketről szerzik be az alkalmazásokat, a Sense felület ingyenes - így nincs miért plusz pénzeket fizetni a gyártó kasszájába.
Persze a Flyer ára pont 100 dollárral magasabb, mint az Amazon tableté, így összességében egyelőre pluszban jön ki az egyenlet. Már csak az a kérdés, mit szeretnek majd a vásárlók: a Kindle Fire röghöz kötött, mégis legolcsóbb opcióját, vagy a szabadabb, de még így is drágább Flyert? És persze arra is lehet kezdeni tippelni, melyik gyártó modellje lesz a következő jóárasított tablet.