Az Amazon új táblagépei ismét alaposan keresztbe tehetnek a Google androidos törekvéseinek, hiszen az online kereskedő a tavalyihoz hasonlóan ismét lekaszálhatja a piacot az ünnepek előtt.
Bár az okostelefon-eladások tekintetében az Android bőven maga mögött hagyta egyetlen lényeges vetélytársát, az iOS-t, a táblagépek között jelentős lemaradásban van. Mindez
a Google fejlesztői oldalán olvasható statisztikákból is kiderül, amelyek a szeptember 4-ig tartó kéthetes időszakra és a Google Play-en bejelentkező eszközökre vonatkoznak. Ennek alapján az androidos készülékek 85 százalékának kijelzője rendelkezik 3-5 hüvelyk közötti (normál) képátlóval, a 4-7 hüvelyk közötti (nagy) kategóriában viszont csak 6,5 százalékot, a 7-10 hüvelykes (extra nagy) csoportban pedig 4,7 százalékot találunk. Ezt jól kiegészíti az operációs rendszer
verzió szerinti megoszlása: a tablet-exkluzív 3.1-es (Honeycomb) Android például a mezőny 2,1 százalékát adja.
A Google rendszerével operáló számítógépgyártóknak eddig nem volt jobb ötletük, mint hogy egyre lejjebb nyomják az árakat. Az Apple viszont így is a teljes piac 70 százalékán trónol, és ha az ősszel valóban kijön a híresztelésekből ismert iPad Mini, akkor az androidos versenyzőknek az árversenyben sem terem sok babér. Természetesen a Google fenti statisztikája nem tartalmazza azokat a filléres tableteket, amelyek alapértelmezett módon nem képesek a Google Play alkalmazására. Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy a Google adatai között a Kindle táblagépek sem szerepelnek, amelyeknek saját Android-változata a Google áruházát kizárva csak az Amazon saját szolgáltatásaival működik.
Nem az iPad a legnagyobb probléma ■ Az Amazon augusztus 30-án jelentette be, hogy az eddig csak az Egyesült Államokban elérhető alkalmazásáruházát elindította Nagy-Britanniában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban, ahová ennek megfelelően
az új Kindle Fire is megérkezik. A 7 hüvelykes alapgépet 159 fontért vagy euróért lehet megrendelni, míg a 16 gigabájtos Kindle Fire HD változat ára 199 euró, a 32 gigásé pedig 249 euró. Ezzel párhuzamosan a Google – Olaszország kivételével – ugyanezeken a helyekre hozza be az ugyanakkora képernyővel rendelkező Nexus 7 tabletet, amelyből a 8 gigabájtos modell kerül majd 199 euróba, míg a 16 gigásért 249-et kérnek.
Az Amazon 2011 utolsó három hónapjában tulajdonképpen nulláról szerzett
14 százalékos részesedést a tabletpiacon, több millió példányt értékesítve új termékéből. (Ez Amerikában értelemszerűen jóval magasabb, 22 százalék körüli részesedést jelent.) Az online kereskedelmi vállalat példája azt bizonyítja, hogy az androidos táblák előtt komoly lehetőségek állnak, a Google szempontjából azonban aggasztó, hogy ezeket eddig nem a Play-képes eszközök használták ki. A legtöbb egyszerűen silányabb az iPad-nél, a hozzáférhető appok színvonala jóindulattal sem egyenletes, sok modell pedig semmilyen különleges tulajdonsággal sem rendelkezik, amely önmagában eladhatná.