Egy felmérés szerint a mobilozók szívesebben használják az alkalmazásokat, mint a mobil webet.
A fejlesztők, a megrendelők, a szakértők egy időben előszeretettel vitáztak azon, hogy egy termék, szolgáltatás inkább alkalmazás vagy mobil web formájában jelenjen meg a felhasználók előtt. Mindkettőnek vannak előnyei, hátrányai, attól is függ a kérdés, hogy pontosan mit akarnak vele elérni. Mostanra nagyjából kibékült egymással az app és mobilweb tábor, ettől függetlenül érdemes ránézni arra a felmérésre, amely azt vizsgálja, hogy a felhasználók hogyan viszonyulnak a kérdéshez.

Elsöprő app-előny  A Compuware által, 3500 user megkérdezésével elkészített felmérés elsősorban arra volt kíváncsi, hogy a mobilosok alkalmazásokra, vagy a mobilra optimalizált oldalakra vágynak-e. Ebben a kérdésben elsöprő fölénnyel nyertek az appok, mert a válaszadók 85 százaléka ilyen formában szeret információkhoz jutni. A választást 48 százalékuk azzal magyarázta, hogy az appok gyorsabbak, kényelmesebb a használatuk (55%), és a felületükön való navigálás is egyszerűbb, mint egy weboldal esetében.



A teljesítmény az egyik legfontosabb szempont
(forrás: CIOinsights.com)
 

A felmérés során arra is fény derült, hogy az alkalmazásokkal is sok gond van, ezek közül a válaszadók szűk kétharmada a lefagyásukra, vagy egyéb hibajelenségre utalt, de sokan voltak, akik szerint az alkalmazások lassúak (47%), vagy nemes egyszerűséggel el sem indulnak (40%).

A teljesítmény a minden  A felhasználók annyira kritikusak az alkalmazásokkal szemben, hogy majdnem felük egy rosszabb élmény után soha többé nem használja az adott appot. Sőt, már letöltésük előtt tájékozódnak, mivel 84 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy ha rossz értékeléseket olvas egy applikációról, akkor annak esélyt sem adnak. És ha már itt tartunk, ejtsünk szót az igényekről is, mert a felhasználónak annyi nem elég, hogy ne fagyjon le az alkalmazás: szeretik, ha személyre szabott információt kapnak a segítségével, amiket könnyen megoszthatnak az ismerősökkel. 



Gyorsan akarják: a 2 másodperces elvárás
(forrás: CIOinsights.com)  

A fejlesztők még mindig nem tudták tökéletesen eltalálni, hogy a felhasználóknak mire van szükségük, mivel 56 százalékuk arról számolt be, hogy az elmúlt hat hónapban legalább egyszer volt rossz tapasztalata a mobiljára letöltött alkalmazásokkal. És itt következik a felmérés egyik legértékesebb eredménye: az app kedvelők 31 százaléka meglehetősen türelmetlen, ugyanis ha az alkalmazás nem indul el két másodpercen belül, akkor már elégedetlenek és legközelebb nem is veszik igénybe a szolgáltatásait.

Ugyanez a két másodperces limit volt a közmegegyezés szerinti határ a desktopos internetezők esetében még néhány éve, de azóta több olyan kutatás is napvilágott látott, miszerint már negyed másodperc várakozás után hajlamosak a felhasználók csalódottan távozni.

Új mobilos app a like-gyűlölőknek 
Amikor mobilos alkalmazás dolgozik helyettünk
250 ezredmásodpercre a kudarctól

Meglepő eredmény nem született tehát, de az ismét kiderült, hogy a felhasználókat szinte mindennél jobban érdekli az app teljesítménye, vagyis sok mindent megbocsátanak, de a homokórázó, a betöltésekkel bajlódó alkalmazásokat nem.

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.