A vállalati környezetben is egyre gyakrabban használt okostelefonokra folyamatosan kutatjuk fel a legjobban használható, legnépszerűbb üzleti alkalmazásokat. Most öt, részben ingyenes iPhone alapú megoldást mutatunk be a csoportmunka, a tárolás és a kommunikáció területéről.
Az okostelefon akkor okos igazán, ha azzá teszi a felhasználóját is - legalábbis ezt állítják sokan, akik szerint az iPhone vagy épp az androidos készülékek egyelőre inkább játékszerek vagy divathóbort-kellékek. Igyekszünk erre gyakran rácáfolni olyan összeállításokkal, amelyekben olyan hasznos, üzleti célra is hasznos alkalmazásokat gyűjtünk össze, amelyek
Android alapú telefonokon vagy épp
iPhone-okon könnyítik meg a munkát. Most ez utóbbi platform felhasználói számára mutatunk be öt hasznos szoftvert.
Két tipp egy témára: távtárolók ■ Két olyan "felhős" tárhelynek is megjelent iPhone-os változata, amelyek PC-s környezetben már bizonyítottak. A
Box.net és a
Dropbox segítségével eltárolhatjuk magunk számára különböző fájljainkat, amelyeket saját otthoni vagy céges számítógépünkön könnyen megnyithatunk - és persze mindez fordítva is működik. A Box.net hagyományos tárolási módszere és a Dropbox automatikus szinkronizálási metódusa közül bárki kiválaszthatja a számára megfelelőt.
A Box.net alkalmazás ingyenes, a hozzá kapcsolódó ingyenes fiókban 1 gigabájt a limit. Ehhez 10 gigabájtonként vehetünk bővítéseket, havi 9,95 dollártól. A Dropbox esetében szintén ingyenes az alkalmazás, az így használható fiók 2 gigabájtos, az addicionális 50 gigabájtos bővítés havonta 9,99 dollárba, egy évre pedig 99 dollárba kerül.
Minikonferencia maximalistáknak is ■ A Cisco WebEx szolgáltatása az egyik legnépszerűbb telekonferencia megoldás, amely a hang mellett videós részvételt, képernyőmegosztást és egyéb hasznos funkciókat kínál. Az iPhone-os alkalmazásban működik a képernyőmegosztás és a konferencia közben használható azonnali üzenetküldés is, ráadásul az iPhone 4 frontoldali kamerája segítségével minket is láthatnak a résztvevők.
A konferenciákra ráadásul nem kell külön "betelefonálnunk", legalábbis hagyományos értelemben véve. Ha ugyanis belépünk egy WebEx konferenciába, VoIP-alapon automatikusan csatlakozunk. A
Cisco WebEx Meeting Center iPhone-os felülete ingyenesen letölthető, csupán a WebEx fiókért kell fizetni - de ezért is csak akkor, ha mi is szeretnénk konferenciákat indítani, ugyanis ha csak csatlakozunk ilyenekhez, nincs szükség saját fiókra.
Céges csirip ■ A vállalati felhasználású Twitter klónokról már
bemutattunk egy körképet, a
Yammer ezek egyikének iPhone-os változata. A cégen belüli mikroblog lényege a munkatársak közötti információmegosztás: a státuszüzeneteket ráadásul itt még a Twitter 140 karakteres limitje sem korlátozza. Az üzenetekhez ráadásul fájlokat is csatolhatunk, így dokumentumok, képek vagy bármilyen más adatok cserélhetnek könnyen gazdát.
Az alapszolgáltatás és vele együtt a Yammer iPhone-os kliense ingyenes, de lehetőség van egy felhasználónkénti, havi 3 dolláros megoldásra is, amiért bővebb adminisztrációs felületet, fokozott biztonságot kapunk cserébe.
Hang- és Mindenmás-rögzítő ■ Ha valakinek kevés az iPhone saját hangfelvevő alkalmazása, a
Smart Recorder kiváló segítség lehet. A felvételeket egyrészt címkékkel láthatjuk el a későbbi visszakeresés megkönnyítésére, ráadásul csatolhatunk hozzájuk képeket, jegyzeteket: egy konferencia felvétele állóképekkel és kommentárokkal elkészülhet ebben az egyetlen programban. A hangfelvételeket később a Box.net szolgáltatás, vagy a Smart Recorder saját szervere segítségével meg is oszthatjuk.
Az alkalmazás 2,99 dollárért elérhető, ám egy
ingyenes változata is elérhető, amelyben a felvétel ideje nincs lekorlátozva, viszont exportálni csak maximum három percig képes.
Dokumentuum Mobile ■ Irodán kívüli, mégis irodai munkára komoly és mégis ultramobil alkalmazás kell: a
Quickoffice Connect Mobile Suite segítségével sokféle formátumú dokumentumot, táblázatot vagy épp prezentációt nézhetünk meg és szerkeszthetünk. A megoldás lényege a dokumentumok megosztásának sokféle lehetősége: a Google Docs, a Dropbox, a Box.net vagy épp az Apple saját megoldása, a MobileMe is igénybe vehető, a fájlok ezek mindegyikéről megnyithatók és vissza is menthetők.
Bár az iPhone-on fogadott e-mailek csatolását külön "nézőke" mutatja meg, a Quickoffice Connect Mobile Suite ezt is megoldotta: a leveleket a
[email protected] címre továbbítva a csatolmányok máris szerkeszthető formában adódnak hozzá az alkalmazáshoz. A teljes verzió 9,99 dollár, melyet a
Quickoffice Connect nevű demóban ingyenesen is kipróbálhatunk, ám ezzel nem menthetjük el a fájlokat.