Eddig csak piaci becslések és találgatások forogtak a médiában arról, hogy sikerült a Microsoft új mobilos operációs rendszerének debütálása. A saccversenynek a cég honlapján megjelent, Achim Berg alelnöktől származó számok vetettek véget.
Ahány hónap, annyi millió ■ A hivatkozott oldalon megjelent interjúban a területért felelős vezető elmondta, hogy elégedettek azzal a 1,5 milliós eladással, amelyet az első hat hét alatt tudott elérni az új termék.
Igaz, a Google nemrég úgy nyilatkozott, hogy saját fejlesztésüket, az Androidot használó készülékekből naponta 300 ezer új telefont aktiválnak a felhasználók, míg a másik rivális, az Apple gyártotta iPhone-ból fele ennyi idő alatt dupla annyit, azaz 3 milliót adtak el az induláskor.
Ennek ellenére valóban nem lebecsülendő ez a mennyiség, főleg annak fényében, hogy a Microsoft kicsit későn kapcsolt az okostelefonok témájában.
Bíztató jelek ■ Az IDC egyik friss elemzése újabb érv lehet a windowsos telefon hosszú távú sikerét prognosztizálók számára, hiszen a kutatócég elismeréssel szól arról az ütemről, amellyel az operációs rendszerhez fejlesztett alkalmazások gyarapodnak.
A cég kutatója arra emlékeztetett, hogy a Windows Phone 7 Marketplace-en jelenleg megtalálható 4000 applikáció lényegesen gyorsabban jött össze, mint a rivális Androidnak. Utóbbinak körülbelül hat hónap, míg előbbinek mindössze kettő kellett ehhez.
Az elemzés arra is kitért, hogy a Microsoft jelenléte néhány hónappal ezelőtt még csak marginális volt ezen a piacon, ám a mostani jó startot követően azt prognosztizálja az IDC, hogy a 2011 közepére az okostelefonos alkalmazások tekintetében a piac harmadik legnagyobb szereplője lehet a redmondi vállalat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak