Bitport, informatika, üzlet, IT, cikk, hír - az iménti felsorolással máris egyfajta keresőoptimalizálást végeztünk. Persze ezzel csak ugatjuk a témát, hiszen a SEO mára bonyolult és sokrétű szakmává, szinte önálló iparággá nőtte ki magát. A statisztikák szerint nagy is iránta az érdeklődés.
Ha azt szeretnénk, hogy céges weboldalunkat minél többen megtalálják, a megfelelő közönséget kell megtalálnunk és elérnünk, hogy minket hamarabb találjanak meg, mint a hasonló honlapokat és vállalatokat. Optimalizálnunk kell tehát saját oldalunkat, hogy ha a keresőbe valaki egy velünk kapcsolatos kifejezést ír be, minél előbb szerepeljünk a találatok listáján.
A web hőskorában alkalmazott módszerek (metainformációk, rejtett szövegismétlések) már kevésbé fontosak vagy akár ellenjavallottak, ám sem a Google, sem a többi webes kereső nem szolgál mindenre kiterjedő útitervvel ahhoz, melyek a keresőmotorok legfontosabb rendezési módjai. Épp ezért a figyelő, elemző és a legjobb módszereket alkalmazó SEO (Search Engine Optimization, keresőoptimalizálás) szakembereket egyre nagyobb becsben tartják. És mivel egyelőre még sokan próbálnak ilyenné válni, mindenki útmutatókat keres, beszélget és kérdez róla - SEO-val van tele a web. Az alábbi infografikán néhány érdekes adat szemlélteti a keresőoptimalizálás fontosságát.