Minden jel arra utal, hogy jön az első, Google által tervezett Motorola mobil, ami nem Nexus.
A Motorola mobilok rajongói hosszú ideje várják, hogy végre történjen valami kedvenc márkájuk háza táján. A Google 2011-ben rekordösszegért, 12,5 milliárd amerikai dollárért vásárolta meg a Motorola Mobilityt, de azóta csak a RAZR márka variálására, illetve a készülékek szűk körben, jellemzően az USA szolgáltatóinál történő forgalomba hozatalára került sor.

Mit kezdenek vele?  Sokáig az sem volt egyértelmű, hogy a Google-nak milyen tervei vannak a szép múltú részleggel. Az egyik forgatókönyv az lehetett volna, hogy a Motorola lesz a házi mobilgyártó, amely legalább a következő, ha nem az összes jövőbeli Nexus mobilért felelt volna. Sokáig tartotta magát az a teória is, hogy a Motorolát kizárólag az általa bejegyzett és tulajdonolt szabadalmak miatt vette meg a Google, a mobilok gyártását szép csendben leállítják és a RAZR egy szép emlékű brand marad az összes többivel együtt. 


Állítólag ez a Motorola X
(a kép nagyítható)

Maga a Google sem segített jobban megérteni a gyártóval kapcsolatos terveit, hiszen a legtöbb alkalommal konkrétumok nélkül, bár mindig pozitívan nyilatkoztak a Motoroláról. Legutóbb Patrick Pichette, a Google pénzügyi vezetője szólalt meg a témában egy konferencián (Morgan Stanley Technology Conference) és azt hangsúlyozta, hogy hosszú távú terveik vannak a vállalattal. Pichette szerint az átvétel óta eltelt hónapokban a portfólió teljes átalakításán dolgoztak, mivel a vásárlás után be kellett látniuk, hogy a Motorola jövőre vonatkozó tervei között egy sem volt, ami innovatív, formabontó, izgalmas lett volna.

Az új és a régi logó

Made in USA  Ennek az átalakításnak egyre több jele mutatkozott meg az utóbbi pár hónapban. Az első, legmarkánsabb lépés a Motorola logó megújítása volt, ami önmagában egy elég alapos kinyilatkoztatás arra vonatkozóan, hogy ez már egy Google érdekkörbe tartozó gyártó. A Nexus forgatókönyv háttérbe szorulása óta egyre több pletyka, és pár kiszivárgott fotó jelent meg egy állítólagos Motorola X készülékről, ami a képességeit tekintve (720p kijelző, dupla magos, 1,7 GHz-es CPU, 10 megapixeles kamera, 2 GB RAM, 16 GB ROM) nem tűnik nagy dobásnak, valószínűleg nem a csúcskategóriát célozzák meg vele (bár a Motorola kommunikációja szerint „flagship”-ről, azaz csúcsmodellről van szó).

Míg a telefon pontos specifikációiról nem sokat tudunk, a Motorola azt már hivatalosan közzétette, hogy a mobil idén nyáron jelenik meg, és abban lesz különleges, hogy az összeszerelés az Egyesült Államokban fog történni. A gyártó közleménye szerint jelenleg 130 milliónál is több mobilt használnak az USA-ban, de ezek közül egyik sem készül belföldön, így a Motorola lesz az első, amely változtat ezen. Az érvek között a gyorsabb, hatékonyabb gyártási folyamatok, a piaci igényekre való dinamikus reagálás, valamint a készülékek gyors leszállítása szerepel, miközben azt is fontosnak tartja a Motorola, hogy mindez nem érinti a Brazíliában, illetve Kínában fenntartott gyártói kapacitást.



Motorola: Designed by you
(a kép nagyítható)

A fentiekre rímel az a hirdetés, ami hamarosan több amerikai napilapban is megjelenik, és aminek vezérgondolata szintén az USA területén (Fort Worth, Texas) való gyártás. Sőt, megjelenik rajta egy rejtélyes mondat, mely szerint az új Motorola lesz az első olyan okostelefon, amit a vásárlók maguk tervezhetnek meg. Egyelőre kérdésese, hogy ez mire vonatkozik, de a legkézenfekvőbb elgondolás szerint a rendelésnél bizonyos fokig a vásárlók dönthetnék el, hogy milyen komponensekkel, esetleg külső kialakítással kapják kézhez a mobilt. Ennek megvalósítása óriási feladat lenne, de a hazai gyártás ezt némileg megkönnyítené, és így valóban olyan készüléket kapna kézhez a vásárló, amilyenre szüksége van.

A Motorola csak a szabadalmakért kellett a Google-nek 
A Google viheti el 1,3 milliárd dollárért a Waze-t
Biztonsági kockázat miatt tessékelnék ki a kínai telkókat 

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.