Tavaly 427 milliárd forintot költöttünk a hazai webáruházakban. Az összeg azt jelenti, hogy az online vásárlások aránya immár meghaladja az 5 százalékot.

A 2015-ös eredménynél jóval magasabb forgalmat hozott a magyarországi webes kereskedőknek a tavalyi év. Az eNET frissen publikált jelentése szerint 2016-ban 427 milliárd forintot hagytunk a hazai online áruházakban, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom 5,2 százalékának felel meg. Az 5 százalékos arány átlépése szimbolikusnak is tekinthető: a magyar e-kereskedelem immár nem valamiféle szűk szegmens, hanem teljes értékű csatornának tekinthető.

Rátettek pár lapáttal

Az online kereskedelmi forgalom növekedése évek óta magasan meghaladja a hagyományos értékesítési csatornák eredményét, de a tavalyi év ezt figyelembe véve is kimondottan jól sikerült. A bevételek nagyjából harmadával haladják meg a tavalyelőtti eredményt. Nem csak a forgalom egésze, de a virtuális kosarak mérete is növekedett, tavaly átlagosan 13 ezer forintot költöttek a neten az online vásárlók egy alkalommal, ami 1700 forintos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest. 

 

E-kereskedelem 2012-2016
Create your own infographics

 

Az eNET kutatása kitért az online vásárlások egyéb vetületeire is. A kiszállítási módok tekintetében például nem történt érdemleges változás: továbbra is a futárszolgálatos kiszállítási mód a legelterjedtebb, amelyet fej-fej mellett a boltban, a személyzettel rendelkező partnerponton, valamint a telephelyen/irodában történő személyes átvétel követ.

Nem akarja átadni a trónt a készpénzes utánvét , akár a megrendelések számát, akár azok értékét vizsgáljuk. De mivel egyre több kereskedőnél és futárnál lehet bankkártyával is fizetni, így kezd valamennyire erőre kapni a bankkártyás vásárlás. Az utánvétes rendelések tizedét tavaly már ez utóbbi módon egyenlítették ki.

Nő az online vásárlói bázis

Az e-kereskedelem fejlődését segíti, hogy egyre nagyobb a vásárlói bázis. Míg 2015-ben az online vásárlók száma éppen csak meghaladta a négymillió főt, mára további 600 ezer fő erősíti az online vásárlók táborát. Ez azt jelenti, hogy hat felnőtt internetezőből nagyjából öt évente legalább egyszer vásárol a neten. De nem csak a hazai webáruházakban vásárlók száma bővült az elmúlt években. Egyre többen rendelnek külföldi webshopokból is. 2015-ben 1,5 millió fő, 2017-ben már 2,2 millió fő vásárol a neten külföldről (is).

Az adatokból jól látszik az is, hogy a megrendelések időben tovább koncentrálódnak, azaz az utolsó néhány hónap egyre fajsúlyosabb időszakot jelent a kereskedők számára. Tavaly mind a vásárlások száma, mind az értéke szerint 2016 utolsó két hónapjában termelődött a teljes hazai online e-kiskereskedelmi forgalom 31 százaléka, ami két évvel korábban még csupán csak a megrendelések számának 19, értékének pedig 21 százalékát adta.

Közösség & HR

El az útból! Érkezik az OpenAI legújabb üdvöskéje

Ha van is fék az MI-vonaton, azt senki nem akarja használni. A ChatGPT fejlesztője az emberi szintű problémamegoldásra képes o3 modell beharangozásával zárta az évet.
 
Hirdetés

Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel

Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.

A szoftveresen definiált WAN hálózatok kiépítése jóval komplexebb feladat egy hagyományos hálózati fejlesztésnél.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.