A Zuppaa néven indított, hazai fejlesztésű aggregátor a felhasználók közösségi jelenlétét terelné egyetlen csatornába, amelyen keresztül mindenki kialakíthatja saját arculatát.
Hétfőn jelentették be az első magyar nyelvű közösségi névjegy, a
Zuppaa indulását, amelynek segítségével a felhasználók egy helyen foghatják össze online jelenlétüket, illetve az ahhoz kapcsolódó tartalmakat. A szolgáltatás mögött az az elképzelés áll, hogy mindenki a saját nyelvén, az általa választott digitális csatornákkal készíthesse el személyre szabott digitális névjegyét, és
mások közösségi oldalainak böngészése helyett a Zuppaán alakítsa ki magáról a megfelelő képet.
Terjed a Zuppaa ■ Az oldal alapítója,
Jóri Csaba hangsúlyozta: semmiképpen sem a népszerű közösségi oldalak alternatíváját próbálták meg felállítani, inkább egy olyan felületet kínálnak a felhasználóknak, ahol mindenki csak azt mutat be magáról, amit meg akar osztani a külvilággal – így arra sincs szükség, hogy bárki az adatvédelmi beállításokkal bajlódjon. Az önkifejezési és kapcsolatépítő eszközt azoknak ajánlják, akik nem csak barátaikkal akarnak összeköttetésben maradni, de másokat is szívesen megismernének; erre utal a Zuppa mottója is (A Te márkád).
A kereséshez és a Zuppaa profilok megtekintéséhez nem kell regisztrálni, ezek a funkciók bárki számára elérhetők. A Zuppaa jelenleg magyarul és angolul elérhető, de nemsokára a környező országban is elindul a lokalizált szolgáltatatás. (A regisztráltak ötöde most is külföldi.) A földrajzi terjeszkedés mellett folyamatosan növelik majd a beköthető közösségi oldalak számát, és már a jövő hónapban újabb funkciókkal bővül az oldal, lehetővé téve a dinamikusan változó információk megjelenítését.
Megjöttek a művészek ■ A saját Zuppaa profil három lépésből álló kialakítása után követési, megosztási lehetőségek állnak rendelkezésre, amit automatikus QR kód generátor és keresőoptimalizációs (SEO) beállítások egészítenek ki. A regisztrációk 11 százalékát már jelenleg is cégek jegyzik, nemsokára pedig lehetőség nyílik
kluboldalak létrehozatalára. A Zuppaa közleménye szerint a szolgáltatás legtöbb felhasználója a marketingesek, diákok, fotósok és művészek közül kerül ki. Utóbbiaknak versenyeket is szerveznek majd, amitől az oldal bevételeket remél, csakúgy, mint az érdeklődéi körök szerint megjelenített, célzott hirdetések elindításától.