Mától élesedett a Zuppaa 2.0, amely kibővíti a szolgáltatás "digitális névjegy" funkcióit, és így egyfajta közösségi gyűjtőoldallá, kreatív kapcsolattartó központtá változott.
A Zuppaa első változata mindössze idén májusban indult: első körben főként kreatív, professzionális felhasználók (fotósok, művészek, marketingesek) kezdték használni arra, hogy a sokféle közösségi oldaltól független, pontosabban ezeket összekötő közösségi profilt alakíthassanak ki magukról. Máris itt az első "egész számos" verzióváltás, amely jelentősen kibővíti a szolgáltatás által kínált lehetőségeket.

Egészséges exhibicionizmus Jóri Csaba, a Zuppaa alapítója szerint a szolgáltatás abban különbözik a ma már "hagyományosnak" nevezhető közösségi oldalaktól, például a Facebooktól vagy akár a LinkedIn-től, hogy míg azokon a meglévő, valódi ismerősi körben, limitált formában, egymás között megosztott információk és tartalmak állnak a középpontban, a Zuppaa lényege épp a nyíltság, az ismeretlen érdeklődők megszólítása.





Az ilyen megközelítés a közösségi felfedezés (social discovery) gyűjtőnév alatt fut, és a szakember szerint sokféle területen számíthat sikerre. Itt ugyanis épp az a fő funkció,m hogy a felhasználók "kifelé" oszthassanak meg magukról, tevékenységeikről mindenfélét. Ez egyrészt cégek, márkák számára lehet hasznos, de olyan egyéni felhasználók is kialakíthatják webes profiljukat, akik saját kreatív tevékenységeiket, ötleteiket, képzettségeiket szeretnék "reklámozni".

Mutatkozz be, tárulkozz ki! A Zuppaa-felhasználó elsőként létrehoz egy új profilt saját neve alatt: ez máris egy olyan első impressziót adhat a látogatóknak, amely valóban a felhasználót jellemzi: a szabadon változtatható háttérkép, a változatosan konfigurálható, multimédiás elemekkel színesíthető bejelentkező szöveg lesz a felhasználó internetes, multifunkciós névjegykártyája.

A 2.0 változat újdonságai azonban a névjegykártya által kínált lehetőségeket, interakciós módokat bővítik ki. Egyrészt összekapcsolhatjuk a Zuppaa-profilt több tucatnyi közösségi szolgáltatással a Facebooktól a Twitteren és LinkedIn-en át az Instagramig. Ezáltal a profilunkat meglátogatók egyetlen felületen böngészhetik végig az összes közösségi profilunkat, megosztásainkat és egyéb tevékenységeinket, egységes képet alkotva a sok különféle forrás adataiból.





A most bemutatkozó tematikus aloldalak (a Zuppa szlengje szerint falak) segítségével pedig teljesen személyre szabhatjuk kommunikációnkat. Ezek egyrészt ugyancsak gyűjtőoldalként szolgálhatnak az összekapcsolt közösségi oldalak, blogok és egyéb helyek kategorizált tartalmai számára, de mi magunk is írhatunk bejegyzést vagy megoszthatunk multimédiás tartalmakat akár közvetlenül ezekre a Zuppaa aloldalakra. Egy divatáruház például külön falt hozhat létre nyári kollekcióinak bemutatására, ahol sokkal több és színesebb lehetősége nyílik az áruk bemutatására egy szimpla árlista vagy katalógus felrakásánál. Az egyes termékek fotói közé nyári slágerek videóit, a témához kapcsolódó képeket, megjegyzéseket szúrhat be, de akár engedélyezheti a látogatók kommentjeit is, így közvetlen visszajelzést adva az egyes áruk vagy akciók sikeéről.

Tovább is terjeszkednek  Az egyes falak között és azokon belül is egérrel húzhatunk át tartalmakat. Teljesen személyre szabhatjuk a bejegyzések sorrendjét, különféle kreatív extrákat adva a megjelenítéshez. Ez akár olyan kreatív promóciókra, hirdetésekre, játékokra is lehetőséget adhat, amelyekbe a látogatókat bevonva stílusosabban és hatékonyabban hirdethetünk egy szimpla bannernél.

Zuppaa: saját márka három lépésben
Újrafaragták a LinkedIn közösségi oldalt
Mindent tudni akarok a facebookos kedvenceimről!


A Zuppaa egyelőre a startup-gyakorlat legegyszerűbb módszere alapján önfinanszírozásból él, Jóri Csaba szerint befektetők bevonását legfeljebb csak későbbi szinteken tervezik. A szolgáltatás jelenleg egy öt szerverből álló egységről üzemel, ám a felhasznált technológiák rugalmassága miatt felkészültek a felhasználók számának esetleges rohamos növekedésére is. Ezt egyébként többek között külföldi terjeszkedéssel igyekeznek elérni: az itthon is magyar-angol kétnyelvű felületet kínáló Zuppaa már jelen van többek között Törökországban és Oroszországban is, és újabb területeket is terveznek bevonni.

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.