Folyamatosan keresik azokat az új internetes marketingeszközöket, amelyek túlmutatnak a megszokott céges weboldalakon, portálokon és fórumokon. A Toyota most hatékonynak és olcsónak tűnő megoldással kísérletezik.

A napokban indították el élesben a Toyota Conversations weboldalt, amely az autógyártó szerint több szempontból is biztos sikert hoz majd. Az új oldal arra nézve is példa lehet, hogyan szivároghatnak be a legújabb webes technológiák az olyan vállalatok internetes jelenlétébe, amelyek nem feltétlenül "infotech" közönségnek publikálnak.

Nem írom, gyűjtöm |  A Toyota Conversations a Tweetmeme motorjára épül, és a nagy megfejtés tulajdonképpen annyi, hogy az autógyártó nem marketingeseket, programozókat és egyéb szakembereket alkalmazva építi fel saját oldalát hírekkel, képekkel, közleményekkel és egyéb, saját maga által generált tartalommal, hanem gyűjtögető életmódot folytat. A siker első pillére a Digg esetében megismert metódus, amellyel az oldal nagyjából automatikusan begyűjti az internetes forrásokból származó, Toyotával kapcsolatos híreket és cikkeket, ezeket pedig időrendi sorrendben megjeleníti.

Oszd meg, és... |  A híreket tehát kívülről szolgáltatják, ezekhez a Toyota webszerkesztőinek gyakorlatilag hozzá sem kell nyúlniuk. Ráadásul ez csak a történet első fele, ugyanis a további munkát a webes olvasóközösség végzi el. A hírgyűjtéshez ugyanis második pillérként egy twitteres módszerrel megoldott kommentelési, hírterjesztési folyamat társul, amelynek során a publikált híreket az olvasók tovább osztják saját ismerőseik számára, kommentelik, beszélgetéseket indítanak velük kapcsolatban.

A modell példaértékű lehet, hiszen egy olyan új metódust honosíthat meg a vállalati webes kommunikációban, amihez hasonlót eddig mindenki saját fejlesztésekkel, nagy befektetésekkel, viszonylag nagy számú munkatárssal próbált megvalósítani. Itt egy meglévő motorra történt a fejlesztés, a saját megoldáshoz képest minden bizonnyal elenyésző költségvonzattal. Ráadásul az internetes közösségek marketingereje szintén nagy előny: sokszor érdemesebb rájuk bízni egy hír, reklám, eszme terjesztését, mint a fizetett médiára. Az persze később derül ki, hányan választják ezt a jóval emberbarátibb módszert a vállalati PR és marketing hatékonyabbá tételére.
 

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.