Hogyan legyen bevétele a legnagyobb videószolgáltatásnak, és hogyan éri meg az előadóknak az ingyenes klipmegosztás? A Google végre előáll a megoldással.
Amikor a Google 2006 végén megvásárolta a YouTube szolgáltatást, joggal remélhette, hogy valami igazán jövedelmezőt szerzett be, hiszen kategóriájában már akkor is a legnépszerűbbnek számított a videós oldal. Azóta viszont folyamatos küzdelem folyik azért, hogy a látogatók és a feltöltött videók hatalmas számát bevétellé konvertálja a tulajdonos. Emellett a szolgáltató folyamatosan harcol a jogvédett tartalmak illetéktelen használata ellen, miközben az előadók, kiadók és jogtulajdonosok is csupán közvetett hasznot látnak (ha látnak) a megosztóra kerülő anyagaik után.


A YouTube-on ma még a hivatalos, jogtulajdonosok által feltöltött anyagok mellett sok az illetéktelenektől származó, gyakran silányabb minőségű, semmilyen hasznot nem hozó tartalom - az új módszer talán segíthet abban, hogy a videók továbbra is az oldalon maradhassanak, de végre valamiféle hasznot is hajtsanak az előadónak.

Zene zsebeinknek A YouTube hamarosan bevezetendő megoldási kísérlete tulajdonképpen teljesen triviális ötletet követ. Ha egy előadónak vagy kiadónak van hivatalos csatornája az oldalon, az itt megjelenő videók alatt különféle fizetős szolgáltatások lesznek elérhetőek kapcsolódó anyagok megvásárlására.

Ha valakinek tetszik egy megtekintett klip, megveheti a dalt tartalmazó albumot, az előadó más kiadványait, vagy egyéb "merch" árukat pólóktól bögréken át dedikátl dobverőkig.

Jobb későn... Az egészben csupán az a furcsa, hogyhogy nem jutott ez egészen idáig senki eszébe a YouTube-nál. Már csak azért is érthetetlen, hogy egy ilyen megoldás bevezetésével hat évet vártak, mivel a mostani metódushoz szinte semmilyen saját fejlesztésre nem volt szükség, mivel minden kapcsolódó hivatkozás külső szolgáltatókhoz vezet.


A tervezett szolgáltatásbővítés előnézete: az előadó vagy
jogtulajdonos csatornája mellett ilyen lesz a "bevásárló ablak"

A fizetős letöltések az Amazon vagy az iTunes boltjából érkeznek, de az extrákat is mások forgalmazzák, a koncertjegyek a SingKick rendszeréből dolgoznak, míg az egyéb speciális tartalmakat, pólókat és emléktárgyakat a TopSpin szolgáltatja.

A YouTube tehát itt egyfajta szolgáltatásgyűjtő szerepet tölt be, amiért természetesen meg is kapja a megfelelő százalékot. Arról természetesen nincs hivatalos információ, mennyit keres egy adott dalon az előadó, a YouTube és a tranzakciót lebonyolító szolgáltató, mindenesetre előzetesen, elméletben működőképesnek bizonyulhat az ötlet.

Google: üzneti eredményekből és semmitmondásból is jeles
Saját webes programnyelvet mutatott be a Google
Irodai kukkolók: ki mit néz a munkahelyen? [infografika]

Mindenkinek jó lehet
Az előadók és egyéb jogtulajdonosok végre jövedelmező alternatívát kapnak ahelyett, hogy eddig csupán feljelentgetni, törlésre kényszeríteni próbálhatták az illetéktelen felhasználókat. Így viszont a videó felkerülhet a jogtulajdonos csatornájára, tehát nem távolítódik el véglegesen a YouTube-ról, csupán "a helyére kerül", de keresésre ugyanúgy megtalálják a felhasználók. Az előadó végre esélyt kap arra, hogy a videózók fizetőképes része vásárlással folytassa a látogatást. A csatolt szolgáltatók pedig extra látogatottságot kapnak, hiszen a YouTube felhasználók egy része eddig talán sosem látogatott el az Amazonra, vagy nem is hallott például a TopSpinről.

A hivatalos YouTube blog szerint heteken belül elkezdődik az új funkció élesítése, melyhez a kiadók és zeneszolgáltatók csatlakozhatnak. Egy formanyomtatvány segítségével arra is van lehetőség, hogy független kis kiadók és egyéb zenei jogtulajdonosok (például azok a zenészek és zenekarok, akik az egyre terjedő gyakorlat szerint saját kiadásban jelentetik meg műveiket) is partneri státuszhoz jussanak.

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.