A Google jelentései már nem csak a tegnapi forgalomról szólnak: az ingyenes Analytics Real-Time megmutatja, hogy az adott pillanatban mi történik a weboldalakon, az Analytics Premium pedig az üzleti felhasználóknak kínál fizetős szolgáltatásokat.
A Google Analytics 2005-ös bemutatkozásakor forradalmi újdonságnak számított, és villámgyorsan a világ legnépszerűbb webanalitikai eszközévé vált. Az ingyenes, könnyen kezelhető, szolgáltatásként nyújtott megoldás bárki számára elérhetővé tette a korábban komoly összegekért kínált elemző funkciókat, az AdWords/AdSense integráció és a közösségi beágyazódás pedig a vállati felhasználásban is kiváló másodlagos eszközzé tette az Analytics méréseket.

Új kihívások A Google rendszeresen bővítgette a szolgáltatást, és szakmányban adta hozzá az újabb funkciókat, ami azonban csak a megoldás összetettségét növelte, új dimenziókat viszont nem nyitott az Analytics alkalmazásában. Nem véletlen, hogy az olykor már nehezen áttekinthető felület és az ugyancsak megbonyolított AdWords egész iparágat hívott életre, amelynek szereplői - a nyilvánvaló kivételektől eltekintve - pénzért árulják a Google súgóját, a felmerülő problémákon pedig ugyanúgy kicsorbulnak, mint ügyfeleik.

Az utóbbi időben egyre többen foglalkoztak azzal a két kérdéssel, amely a Google Analytics valódi előrelépést jelentené. Az egyik a valós idejű jelentések bevezetése, amelyre az internet-felhasználási szokások és lehetőségek változásával egyre nagyobb szükség van.

A másik a fizetős szolgáltatás útnak indítása a vele járó támogatással és testre szabhatósággal együtt, ami eséllyel felrázná a teljes (web)analitikai piacot. A Google rövid idő alatt választ adott mindkét kérdésre, élesítve a Google Analytics Real-Time funkcióját és a Google Analytics Premium csomagot.

Webes sebességváltás A valós idejű riportok jelentőségét elsősorban a közösségi média különféle csatornái adják. A folyamatos kísérletezés jegyében felmérhetjük például, hogy az adott időpontban megjelenő blogbejegyzés olvasottságára hogyan hat a vele együtt elküldött tweet vagy a többi platformon közzé tett üzenet, és mikor csökken egy bizonyos szint alá a visszafelé irányuló forgalom, vagyis milyen időközönként érdemes újabb posztot és/vagy tweetet generálni. Ugyanígy felgyorsítható egy kampány beállításainak előzetes tesztelése is, hiszen a valós idejű analitikával pillanatok alatt ellenőrizhető, hogy megfelelően működik-e az összes lényeges Analytics-mérés.

A Google Analytics Real-Time a következő hetekben jelenik meg az újabb verziójú Analytics-fiókok funkciói között. A türelmetlenebb felhasználók ezen a címen jelentkezhetnek a valós idejű riportokhoz való idő előtti hozzáférésre.
A másik újdonság, a prémium Analytics idén már bemutatkozott a Google néhány ügyfelénél. A publikus kiadás most még nem egykönnyen helyettesíthet egyéb, már működő vállalati implementációkat, de az éves díjért igénybe vehető szolgáltatás mindenképpen hatalmas lépést jelent a stabil alternatíva felé.

Valószínűleg egyre nagyobb nyomást jelent majd a felsőkategóriás megoldások árazására nézve, ide értve az ár-érték arány kedvező változását is. A webanalitikai megoldásszállítók jobban teszik, ha már idejében komolyan veszik a Google-t, mert az Analytics Premium várhatóan a többi Google-projekt sebességével erősödik majd: a jövőbeni siker itt is az innovációs képességen múlhat majd, sem pedig a jelenlegi piaci részesedésen.

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.