A Yammer Microsoft által történt - még meg nem erősített - 1,2 milliárd dollár értékű felvásárlása ismét a közösségi üzleti szoftverek piacára irányította a figyelmet, amely a piackutatók szerint óriási növekedés előtt áll. Itthon is akad már példa, ahol már használnak hasonló szoftvert, de egyelőre csak elvétve.
A nagyvállalati közösségi szoftverek piaca erőteljes bővülésnek indult az amerikai IDC hétfőn közzétett jelentése szerint, és csaknem valamennyi szállító kétszámjegyű árbevétel-növekedést produkált. A social business platform piac két legnagyobb szereplője, az IBM és a Jive Software is masszív, 70 százaléknál magasabb éves növekedést ért el, a TOP 20 szállító közül a legmagasabb, nem kevesebb mint 132,3 százalékos növekedést a Yammer produkálta. Az IDC szerint a 2009-ben még mindössze 370 millió dolláros közösségi platfrom piac mérete 2016-ra közel 4,5 milliárd dollárra növekszik majd, ami évente mintegy 43 százalékos átlagos növekedési ütemet jelent.

Rakétázik a közösségi üzlet  A kutatás szerint ma már csaknem minden iparágban lehet olyan cégeket találni, amelyek használnak valamilyen közösségi csoportmunka platformot, amely ezeknél a vállalatoknál egyre inkább a munkatársak kritikus döntéstámogató, illetve produktivitási eszközévé vált. Sok vállalat készül teljeskörű közösségi üzleti stratégiát implementálni, amelynek részét képezi majd a nagyvállalati szintű közösségi eszköz bevezetése is. Michael Fauscette, az IDC szoftver üzleti megoldások csoportjának alelnöke szerint a vállalatok főleg amiatt fordulnak egyre nagyobb számban a közösségi szoftverekhez, mivel lehetőséget keresnek a csoportmunka élénkítésére, az egyes munkatársak produktivitásának javítására, és hatékonyan szeretnék kezelini a tartalom- illetve információáradatot.

2 milliárd USD
forgalmat bonyolítanak majd 2014-ben a nagyvállalati közösségi szoftverek szállítói - állítja az IDC.
Hasonlóan gyors ütemű növekedésre számítanak más piacelemző cégek is:  a Forrester szerint a tavalyi 600 millió dollárhoz képest 2016-ig évente átlagosan 61 százalékkal növekszik majd a közösségi szoftverek piaca, amikor elérheti majd a 6,4 milliárd dollárt. A Gartner szerint 2015-re a nagyvállalatok 40 százalékánál használnak majd olyan céges "Facebook-alkalmazást", amelyben mind személyes, mind vállalati információk megtalálhatók lesznek, míg 2016-ra a vállalkozások 15 százalékánál vezetnek majd be új közösségi technológiai réteget a meglévő üzleti alkalmazások integrációjára.

A Gartner mágikus négyzete a munkahelyi közösségi szoftverszállítókról

A Microsoft is kapcsolt  Nem véletlen, hogy a Microsoft is szemet vetett a piac egyik feltörekvő szereplőjére, a Yammerre, és az egyelőre a felek által hivatalosan meg nem erősített piaci pletykák szerint már meg is állapodott annak felvásárlásáról 1,2 milliárd dollár értékben. A kommentárok szerint a Yammerre azért van szüksége a Microsoftnak, hogy meglévő szoftvereit sokkal inkább közösségivé tegye: a közösségi platform Facebookra hajazó felületén egymással kommunikálhatnak, oszthatnak meg fájlokat és webes tartalmakat a céges felhasználók.

A Business Insider elemzése szerint a Yammer érkezésével több meglévő szoftver egyes funkcióit javíthatják fel vagy cserélhetik le. Az azonnali üzenetküldésre és webkonferenciára használt Lync csoportos üzenetküldési funkcióját a Yammer válthatná fel. A Yammer már eddig is integrálható volt a SharePointtal, és így a Yammer hírfolyamában megjelhetett, ha valaki egy SharePoint dokumentummal dolgozott; a jövőben ez az integráció még szorosabb lehet. Ehhez hasonlóan egy ideje már integrálható a Yammer a Microsoft Dynamics vállalatirányítási rendszerrel is, így a fájlmódosítások rögtön megjeleníthetők a hírfolyamban.

A Yammer áprilisban vásárolta fel a az angol OneDrum nevű startup céget, amely a Dropboxhoz vagy a Boxhoz hasonló fájlszinkronizálási megoldáson dolgozott. A Microsoft különböző termékeiben (Office 2010, Office 365, SharePoint) már működik valamilyen kollaborációs illetve fájlszinkronizációs képesség, úgyhogy egyelőre nem látni, hogy a Microsoft miként hasznosíthatja majd a OneDrum technológiáját - tette hozzá a Business Insider elemzése.

IBM: belső üzleti igény  A közösségi szoftverpiacon a Microsoft legnagyobb versenytársai a független Jive Software mellett az IBM, amely immár 2007 óta fejleszti saját social business platformját Connections néven. Az IBM legnagyobb ügyfele ezen a téren éppen a saját szervezete, sőt, maga az alkalmazás is a belső címtárszolgáltatás saját igények alapján történő továbbfejlesztéséből nőtte ki magát az egyik piacvezető termékké. Az IBM egyébként régóta támogatja az aktív internethasználatot illetve a blogolást, és 2005 óta saját közösségi média használati irányelvekkel is rendelkezik.

Amint azt Jeanette Horan, az IBM informatikai vezetője (Chief Information Officer - CIO) az IBM januári orlandói Lotusphere konferenciáján ismertette: a multinál jelenleg 425 ezer alkalmazott  dolgozik 170 országban, emellett 100 ezer szerződéses munkatársat is foglalkoztatnak; az IBM informatikájának így egyszerre összesen 550 ezer végpontot kell kiszolgálnia. Mivel az IBM alkalmazottainak fele nap mint nap távolról - otthonról, ügyfélnél vagy üzleti út alatt - dolgozik, már régóta régóta üzleti igényként jelentkezett, hogy a különböző helyeken és munkakörnyezetekben dolgozó munkatársakat el tudják látni a projektekkel, ügyfelekkel vagy bármilyen más, a munkájukkal kapcsolatos információkkal, illetve meg tudják azokat osztani egymással.

Jeanette Horan szerint a közösségi üzleti alkalmazás az egyik legfontosabb felhasználási területe az értékesítés: mivel a sales-eknek a közösségi üzleti alkalmazás segítségével pedig közvetlenebb elérésük van az információkhoz, így kevesebb időt kell az irodában tölteniük, és több időt tölthetnek el az ügyfeleknél. Egy másik terület, amelyet támogatni tudnak a Connection-szel, a vezetők következő generációjának felfedezése: az új generációk már másként végzik a munkájukat, és sok esetben aktívabban használják ezeket a funkciókat; sokszor ők azok, akik az idősebb vezetőket oktatják a közösségi szoftverek hatékonyabb használatára.

Az első hazai fecskék  Az IBM és a CNW májusban egy budapesti rendezvényen is beszélt a közösségi üzleti megoldások lehetséges előnyeiről. Németh László, az IBM Collaboration Solutions üzletágának vezetője a social business platform előnyei között emelte ki, hogy segítségével hatékonyabban kereshetők az információk, és az értékesebb információk az ajánlásoknak köszönhetően kiemelkednek a kevésbé értékesek közül. Az együttműködésnek köszönhetően a vállalati tudást egy központi iránymutatás helyett az aktuális igények szerint alakíthatják ki, az új dolgozók gyorsabban válnak produktívvá, miközben a távozó dolgozók tudása sem veszik el, hanem újrahasznosítható lesz mások számára is. 

Bár az IBM Connectionst már a környező országokban is sok vállalat használja, itthon egyelőre egy publikus referenciája van a szoftvernek, a cement- és építőanyag-gyártással foglalkozó Cemexnél egy nemzetközi projekt keretében vezették be a megoldást. A konferencián Mészáros Tamás, a CNW értékesítési igazgatója egy olyan projektet ismertetett, amelynek keretében a közösségépítésre és a közösségi munka elősegítésére az IBM Connections Files és Profiles moduljait vezeti be egy - meg nem nevezett - kormányzati intézmény. A CNW által kivitelezett rendszerrel a szervezetnél dolgozó több száz szakértő elérhetőségét, önéletrajzát, publikációit és egyéb szakmai anyagainak rendszerezését, megosztását valósítják meg, valamint a kompetencia alapon szerveződő szakemberek csoportjai számára egy intézményi tudásfelhőt kívánnak létrehozni.

A Facebook-generáció átalakítja a munkavégzést
A Facebook sikere a vállalati csoportmunkát is felbolygatja

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.