A Yammer Microsoft által történt - még meg nem erősített - 1,2 milliárd dollár értékű felvásárlása ismét a közösségi üzleti szoftverek piacára irányította a figyelmet, amely a piackutatók szerint óriási növekedés előtt áll. Itthon is akad már példa, ahol már használnak hasonló szoftvert, de egyelőre csak elvétve.
A nagyvállalati közösségi szoftverek piaca erőteljes bővülésnek indult az amerikai IDC hétfőn közzétett jelentése szerint, és csaknem valamennyi szállító kétszámjegyű árbevétel-növekedést produkált. A social business platform piac két legnagyobb szereplője, az IBM és a Jive Software is masszív, 70 százaléknál magasabb éves növekedést ért el, a TOP 20 szállító közül a legmagasabb, nem kevesebb mint 132,3 százalékos növekedést a Yammer produkálta. Az IDC szerint a 2009-ben még mindössze 370 millió dolláros közösségi platfrom piac mérete 2016-ra közel 4,5 milliárd dollárra növekszik majd, ami évente mintegy 43 százalékos átlagos növekedési ütemet jelent.

Rakétázik a közösségi üzlet  A kutatás szerint ma már csaknem minden iparágban lehet olyan cégeket találni, amelyek használnak valamilyen közösségi csoportmunka platformot, amely ezeknél a vállalatoknál egyre inkább a munkatársak kritikus döntéstámogató, illetve produktivitási eszközévé vált. Sok vállalat készül teljeskörű közösségi üzleti stratégiát implementálni, amelynek részét képezi majd a nagyvállalati szintű közösségi eszköz bevezetése is. Michael Fauscette, az IDC szoftver üzleti megoldások csoportjának alelnöke szerint a vállalatok főleg amiatt fordulnak egyre nagyobb számban a közösségi szoftverekhez, mivel lehetőséget keresnek a csoportmunka élénkítésére, az egyes munkatársak produktivitásának javítására, és hatékonyan szeretnék kezelini a tartalom- illetve információáradatot.

2 milliárd USD
forgalmat bonyolítanak majd 2014-ben a nagyvállalati közösségi szoftverek szállítói - állítja az IDC.
Hasonlóan gyors ütemű növekedésre számítanak más piacelemző cégek is:  a Forrester szerint a tavalyi 600 millió dollárhoz képest 2016-ig évente átlagosan 61 százalékkal növekszik majd a közösségi szoftverek piaca, amikor elérheti majd a 6,4 milliárd dollárt. A Gartner szerint 2015-re a nagyvállalatok 40 százalékánál használnak majd olyan céges "Facebook-alkalmazást", amelyben mind személyes, mind vállalati információk megtalálhatók lesznek, míg 2016-ra a vállalkozások 15 százalékánál vezetnek majd be új közösségi technológiai réteget a meglévő üzleti alkalmazások integrációjára.

A Gartner mágikus négyzete a munkahelyi közösségi szoftverszállítókról

A Microsoft is kapcsolt  Nem véletlen, hogy a Microsoft is szemet vetett a piac egyik feltörekvő szereplőjére, a Yammerre, és az egyelőre a felek által hivatalosan meg nem erősített piaci pletykák szerint már meg is állapodott annak felvásárlásáról 1,2 milliárd dollár értékben. A kommentárok szerint a Yammerre azért van szüksége a Microsoftnak, hogy meglévő szoftvereit sokkal inkább közösségivé tegye: a közösségi platform Facebookra hajazó felületén egymással kommunikálhatnak, oszthatnak meg fájlokat és webes tartalmakat a céges felhasználók.

A Business Insider elemzése szerint a Yammer érkezésével több meglévő szoftver egyes funkcióit javíthatják fel vagy cserélhetik le. Az azonnali üzenetküldésre és webkonferenciára használt Lync csoportos üzenetküldési funkcióját a Yammer válthatná fel. A Yammer már eddig is integrálható volt a SharePointtal, és így a Yammer hírfolyamában megjelhetett, ha valaki egy SharePoint dokumentummal dolgozott; a jövőben ez az integráció még szorosabb lehet. Ehhez hasonlóan egy ideje már integrálható a Yammer a Microsoft Dynamics vállalatirányítási rendszerrel is, így a fájlmódosítások rögtön megjeleníthetők a hírfolyamban.

A Yammer áprilisban vásárolta fel a az angol OneDrum nevű startup céget, amely a Dropboxhoz vagy a Boxhoz hasonló fájlszinkronizálási megoldáson dolgozott. A Microsoft különböző termékeiben (Office 2010, Office 365, SharePoint) már működik valamilyen kollaborációs illetve fájlszinkronizációs képesség, úgyhogy egyelőre nem látni, hogy a Microsoft miként hasznosíthatja majd a OneDrum technológiáját - tette hozzá a Business Insider elemzése.

IBM: belső üzleti igény  A közösségi szoftverpiacon a Microsoft legnagyobb versenytársai a független Jive Software mellett az IBM, amely immár 2007 óta fejleszti saját social business platformját Connections néven. Az IBM legnagyobb ügyfele ezen a téren éppen a saját szervezete, sőt, maga az alkalmazás is a belső címtárszolgáltatás saját igények alapján történő továbbfejlesztéséből nőtte ki magát az egyik piacvezető termékké. Az IBM egyébként régóta támogatja az aktív internethasználatot illetve a blogolást, és 2005 óta saját közösségi média használati irányelvekkel is rendelkezik.

Amint azt Jeanette Horan, az IBM informatikai vezetője (Chief Information Officer - CIO) az IBM januári orlandói Lotusphere konferenciáján ismertette: a multinál jelenleg 425 ezer alkalmazott  dolgozik 170 országban, emellett 100 ezer szerződéses munkatársat is foglalkoztatnak; az IBM informatikájának így egyszerre összesen 550 ezer végpontot kell kiszolgálnia. Mivel az IBM alkalmazottainak fele nap mint nap távolról - otthonról, ügyfélnél vagy üzleti út alatt - dolgozik, már régóta régóta üzleti igényként jelentkezett, hogy a különböző helyeken és munkakörnyezetekben dolgozó munkatársakat el tudják látni a projektekkel, ügyfelekkel vagy bármilyen más, a munkájukkal kapcsolatos információkkal, illetve meg tudják azokat osztani egymással.

Jeanette Horan szerint a közösségi üzleti alkalmazás az egyik legfontosabb felhasználási területe az értékesítés: mivel a sales-eknek a közösségi üzleti alkalmazás segítségével pedig közvetlenebb elérésük van az információkhoz, így kevesebb időt kell az irodában tölteniük, és több időt tölthetnek el az ügyfeleknél. Egy másik terület, amelyet támogatni tudnak a Connection-szel, a vezetők következő generációjának felfedezése: az új generációk már másként végzik a munkájukat, és sok esetben aktívabban használják ezeket a funkciókat; sokszor ők azok, akik az idősebb vezetőket oktatják a közösségi szoftverek hatékonyabb használatára.

Az első hazai fecskék  Az IBM és a CNW májusban egy budapesti rendezvényen is beszélt a közösségi üzleti megoldások lehetséges előnyeiről. Németh László, az IBM Collaboration Solutions üzletágának vezetője a social business platform előnyei között emelte ki, hogy segítségével hatékonyabban kereshetők az információk, és az értékesebb információk az ajánlásoknak köszönhetően kiemelkednek a kevésbé értékesek közül. Az együttműködésnek köszönhetően a vállalati tudást egy központi iránymutatás helyett az aktuális igények szerint alakíthatják ki, az új dolgozók gyorsabban válnak produktívvá, miközben a távozó dolgozók tudása sem veszik el, hanem újrahasznosítható lesz mások számára is. 

Bár az IBM Connectionst már a környező országokban is sok vállalat használja, itthon egyelőre egy publikus referenciája van a szoftvernek, a cement- és építőanyag-gyártással foglalkozó Cemexnél egy nemzetközi projekt keretében vezették be a megoldást. A konferencián Mészáros Tamás, a CNW értékesítési igazgatója egy olyan projektet ismertetett, amelynek keretében a közösségépítésre és a közösségi munka elősegítésére az IBM Connections Files és Profiles moduljait vezeti be egy - meg nem nevezett - kormányzati intézmény. A CNW által kivitelezett rendszerrel a szervezetnél dolgozó több száz szakértő elérhetőségét, önéletrajzát, publikációit és egyéb szakmai anyagainak rendszerezését, megosztását valósítják meg, valamint a kompetencia alapon szerveződő szakemberek csoportjai számára egy intézményi tudásfelhőt kívánnak létrehozni.

A Facebook-generáció átalakítja a munkavégzést
A Facebook sikere a vállalati csoportmunkát is felbolygatja

Veszedelmes lengyel viszonyok – egy magyar vállalkozás Lengyelországban

Még mindig működik a „Polak, Węgier, dwa bratanki”. Ez segíti a magyar tulajdonú vállalatok elfogadását Lengyelországban. De kellenek a lengyel munkatársak is. Interjú Zsoldos Sándorral, az IPR-Insights International vezérigazgatójával.
 
Egy hackertámadás kezdete és felfedezése ritkán esik egybe. A kettő között eltelt napok, hetek, hónapok időszaka az, amikor a támadók észrevétlenül garázdálkodhatnak a rendszerben. Lehet és kell is csökkenteni ezt az időt.

a melléklet támogatója a Cisco Systems

Hirdetés

A leghatékonyabb védelem a zsarolóvírusokkal szemben

Már a sérülékenység ismertté válása utáni egy-két órát követően megnyugodhatnak azok, akik a Cisco preventív eszközeivel védik hálózataikat a legújabb fenyegetésekkel szemben.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.