Bár az "üzleti Facebook" nem villoghat el látványos növekedésről szóló számokkal, folyamatosan igyekszik új funkciókat kínálni, vagy átvenni divatos megoldásokat más közösségi oldalaktól. Mostantól jöhet az "üzleti lájkolás" is.
A LinkedIn májusban fontos lépéseket tett a korszerűsítés és funkcióbővítés irányába: felvásárolta a SlideShare prezentációmegosztó szolgáltatást, majd bemutatta iPadekre optimalizált kliens-alkalmazását és frissítette okostelefonos appjait. A nyárra is maradtak azonban újdonságok, amelyek egy része a "közösségi konzumer" világból átemelt funkciókból áll.

Lájkolom a bizniszed A szakmai közösségi oldal blogjában megjelentek szerint a fejlesztők komolyan újrafaragták a teljes szolgáltatás dizájnját. Az új elrendezés egyértelműbb, könnyebben követhető minden tartalomtípus onnantól, hogy a főnökünk megosztott valamilyen cikket, vagy épp egy ismerősünk új munkahelyet adott meg.

A nyitóoldalon az ismerősökkel kapcsolatos friss információk időben csökkenő sorrendben láthatók, a képek alkalmazásával pedig színesebbek és jobban elkülöníthetőek lettek a hírek.



A májusban bemutatott hírgyűjtő, a LinkedIn Today is frissebb formát kapott. Többek között lehetőség nyílik arra, hogy a saját preferenciáink szerint kialakított, minket érdeklő témaköröket és iparágakat felölelő hírfolyam egyes elemeit "lájkoljuk", megjegyzést fűzzünk hozzájuk, megosszuk ismerőseinkkel.

Ez persze tűnhet olcsó trükknek, amellyel még több facebookozót csábíthatnak át a szakmai oldalra, ám professzionális szempontból sem elhanyagolható a felhasználók ilyen jellegű aktivitása. Üzleti szinten sokan kíváncsiak egy felhasználóra azon felül is, amit a szakmai önéletrajzuk elárul. Fejvadász cégek vagy megbízók például szívesen "profilozzák" a lehetséges jelöltjeiket az alapján is, amit érdeklődésük, kommentárjaik árulnak el róluk.

Növekvő tábor  A LinkedIn utoljára idén májusban hozott nyilvánosságra felhasználók számára vonatkozó adatot, akkor 161 milliós aktív regisztrált bázist jelentettek, amely 11 millióval nőtt egy negyedév alatt. Ez természetesen jóval a hagyományos közösségi hálózatok számai alatt marad, ám az üzleti fókusz miatt egyre nagyobb népszerűségnek örvend.

A mostani frissítésekkel a szolgáltatás igyekszik aktívabbá változtatni a felhasználókat, ugyanis a vélemények, visszajelzések és kutatások szerint a regisztrált LinkedIn-tagok nagy többsége még mindig csupán "önéletrajz-tárként" használja az oldalt és csak akkor látogatja meg, amikor frissíti saját szakmai hátterét, vagy üzenetekre, ismerősnek jelölésekre reagál.

Nagy szám! Így áll a gombok csatája az interneten
Most már sózza a jelszavakat a LinkedIn
Készülhetünk a LinkedIn dokumentumok megosztására

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.