Bár az "üzleti Facebook" nem villoghat el látványos növekedésről szóló számokkal, folyamatosan igyekszik új funkciókat kínálni, vagy átvenni divatos megoldásokat más közösségi oldalaktól. Mostantól jöhet az "üzleti lájkolás" is.
A LinkedIn májusban fontos lépéseket tett a korszerűsítés és funkcióbővítés irányába:
felvásárolta a SlideShare prezentációmegosztó szolgáltatást, majd bemutatta iPadekre optimalizált kliens-alkalmazását és frissítette okostelefonos appjait. A nyárra is maradtak azonban újdonságok, amelyek egy része a "közösségi konzumer" világból átemelt funkciókból áll.
Lájkolom a bizniszed ■ A
szakmai közösségi oldal blogjában megjelentek szerint a fejlesztők komolyan újrafaragták a teljes szolgáltatás dizájnját. Az új elrendezés egyértelműbb, könnyebben követhető minden tartalomtípus onnantól, hogy a főnökünk megosztott valamilyen cikket, vagy épp egy ismerősünk új munkahelyet adott meg.
A nyitóoldalon az ismerősökkel kapcsolatos friss információk időben csökkenő sorrendben láthatók, a képek alkalmazásával pedig színesebbek és jobban elkülöníthetőek lettek a hírek.
A májusban bemutatott hírgyűjtő, a LinkedIn Today is frissebb formát kapott. Többek között lehetőség nyílik arra, hogy a saját preferenciáink szerint kialakított, minket érdeklő témaköröket és iparágakat felölelő hírfolyam egyes elemeit "lájkoljuk", megjegyzést fűzzünk hozzájuk, megosszuk ismerőseinkkel.
Ez persze tűnhet olcsó trükknek, amellyel még több facebookozót csábíthatnak át a szakmai oldalra, ám professzionális szempontból sem elhanyagolható a felhasználók ilyen jellegű aktivitása. Üzleti szinten sokan kíváncsiak egy felhasználóra azon felül is, amit a szakmai önéletrajzuk elárul. Fejvadász cégek vagy megbízók például szívesen "profilozzák" a lehetséges jelöltjeiket az alapján is, amit érdeklődésük, kommentárjaik árulnak el róluk.
Növekvő tábor ■ A LinkedIn utoljára idén májusban hozott nyilvánosságra felhasználók számára vonatkozó adatot, akkor 161 milliós aktív regisztrált bázist jelentettek, amely 11 millióval nőtt egy negyedév alatt. Ez természetesen jóval a hagyományos közösségi hálózatok számai alatt marad, ám az üzleti fókusz miatt egyre nagyobb népszerűségnek örvend.
A mostani frissítésekkel a szolgáltatás igyekszik aktívabbá változtatni a felhasználókat, ugyanis a vélemények, visszajelzések és kutatások szerint a regisztrált LinkedIn-tagok nagy többsége még mindig csupán "önéletrajz-tárként" használja az oldalt és csak akkor látogatja meg, amikor frissíti saját szakmai hátterét, vagy üzenetekre, ismerősnek jelölésekre reagál.