Valószínűleg a héten mutatja be a Google saját tárhelyszolgáltatását. A rivális Dropbox új funkcióval várja az elkerülhetetlen összecsapást.
Ha minden igaz, akár
órák múlva bejelentheti a Google az online tárolásra és megosztásra épülő új szolgáltatását, a Drive-ot. Az ezen a piacon 2008-tól jelen lévő, és bőven 50 millió felhasználó felett járó
Dropbox azonban nem várja karba tett kézzel a keresőóriás inváziós próbálkozását.
Újabb láncszem a gépezetben...
Osztottak, szoroztak ■ Hétfőn
a cég blogján adták hírül, hogy mostantól még egyszerűbbé válik a Dropboxon tárolt anyagok megosztása ismerőseinkkel, rokonainkkal, üzletfeleinkkel. A tárolt állományokat (vagy akár teljes könyvtárakat) ugyanis egy olyan link segítségével tudjuk mostantól megosztani, ami egy böngészőablakban megnyílva letöltés vagy dropboxos felhasználói azonosító nélkül is megtekinthető.
Korábban például egy Word dokumentumot a fogadó fél csak azt követően tudott megnézni, ha letöltötte azt gépére. Az új felületen ezzel szemben a dokumentum minden további nélkül megnézhető, majd ezt követően el lehet dönteni, hogy azt lementjük a háttértárolóba, vagy akár egy kattintással a saját Dropbox fiókunkhoz adjuk. PDF-et, képfájlokat, videót szintén meg lehet nézni az új megoldással, ám gyorstesztünkben az Excel állomány kifogott a szolgáltatáson, és azt nem volt képes letöltés nélkül megjeleníteni. Ettől függetlenül lehetséges, hogy a későbbiekben a táblázatok is bekerülnek a linknézegető által konvertálni képes fájlok családjába.
All in ■ A Dropbox persze nem csak ezzel és ilyen későn reagált a konkurencia várható megjelenésére: tavaly októberben
vállalatoknak szánt szolgáltatást indított, míg idén februárban a
képek feltöltését és megosztását tette rugalmasabbá rendszerében. A Dropbox tehát megtette, amit képes volt, most már a Google-ön a sor, hogy terítse a lapjait.