Az Analytics két változata hosszú időn át párhuzamosan futott, a Google több mint egy éven át tesztelte a rendszer friss verzióját. A korábbi analitika ma ment nyugdíjba, hogy teljesen átadja helyét az új fejlesztéseknek.
A Google Analytics új verziója tavaly áprilisban mutatkozott be, és a keresőóriás egészen mostanáig mindkét változatot a felhasználók rendelkezésére bocsátotta. A Google hivatalos blogján
tegnap tették közzé, hogy a tesztidőszak lezárásával visszavonják az előző változatot, és a rá mutató hivatkozást is eltüntetik a megfelelő oldalak aljáról, így mától az új analitika teljesen átveszi a korábbi (legacy) rendszer helyét.
Az Analytics átfaragott felülete számos új fejlesztéssel is szolgál, amelyek közül a legfrissebbek a következők:
Valós idejű elemzések segítik a kampányok, videós hirdetések vagy élő közvetítések hatásának mérését a megfelelő weboldalak elérésében;
A közösségimédia-kampányok eredményéről ugyancsak jelentéseket lehet készíteni, képet alkotva a kezdeményezések eredményességéről;
Mobil riportokban tájékozódhatunk a mobil eszközökről érkező látogatók, illetve a mobil AdWords kampányok statisztikáiról;
A kísérleti tartalmak egy adott oldal különböző verzióit tálalják a különböző látogatók elé, meghatározva a leghatékonyabb megoldásokat;
Több marketingcsatornát összeboronálva átfogó képet kaphatunk az előző 30 nap konverziós értékeiről, eredményesebbé téve a költéseket.
A Google továbbra is számít a felhasználók visszajelzéseire, mivel az analitikai eszközök fejlesztése az új szolgáltatás véglegesítésével sem állt meg. A régi verzió valószínűleg sokaknak fog hiányozni – van aki szerint mostantól még több kattintással érhető el egy csomó funkció, amire tulajdonképpen semmi szükség nincs –, mindenesetre az új felállásban érdemes mielőbb elkezdeni az ismerkedést a valós idejű elemzésekkel.