Újabb lépést tett a mobilos felhasználók teljes uralma felé a legnagyobb közösségi szolgáltatás. A Glancee felvásárlása a nem egy helyben ülő facebookozók számára teheti érdekessé a közösségi jelenlétet, és meghonosítja az ismeretlen ismerősök fogalmát.
A most megvásárolt Glancee egy 2010-ben alapított startup, amely szlogenje szerint "valóban közösségivé teszi a közösségi médiát". Bár ez a megfogalmazás kissé fellengzősen hangozhat, az egyre növekvő számú mobilos Facebook-felhasználó számára valóban kínál olyan extra funkciókat, amelyek az alapul szolgáló keretrendszerben nem voltak elérhetőek. A Zuckerberg-birodalom nem hozta nyilvánosságra, mennyit költött a csupán néhány főt foglalkoztató cég beolvasztására, a szakértők szerint mindenképpen jól döntött: a hely-alapú versenytársaknak stílusosan vághat oda az új funkciókkal.
Látlak, de ki vagy? ■A Glancee arra az alapelvre épít, hogy - főként a modern, városlakó populáció esetében - már rég nem elég egy új kapcsolat kialakításához, ha valaki egy helyen tartózkodik másokkal. Lehet, hogy valamilyen speciális érdeklődésünkben osztozó, egyedi hobbinknak hódoló ember ül tőlünk csupán néhány méterre, mégsem tudnánk a "közös nevezőnkről", ha mindez egy zsúfolt pályaudvaron, egy gyorsétteremben vagy épp egy fesztiválon történik.
A Glancee egyik funkciója, hogy körülnézhetünk azon a környéken, ahol éppen tartózkodunk, megnézhetjük a közelben tartózkodók adatait, és végigböngészhetjük, vannak-e közös ismerőseink, összehangolható érdeklődési köreink. A szolgáltatás akár automatikusra is állítható, így figyelmeztet minket, ha olyan helyre érkezünk, ahol egy előre beállított preferenciának megfelelő illető van jelen.
900 millió nem minden ■A tőzsdei nyitás kapujában álló Facebookot már többen bírálták azért, mert "az utolsó pillanatban" is cégek felvásárlásáról dönt, a legnagyobb felhördülést az Instagram egymilliárd dolláros akvizíciója okozta. A Glancee-ért minden bizonnyal ennek csak töredékét kell kifizetnie a közösségi óriásnak, ám az eredmény könnyen látható.
A lehetséges befektetők egyik félelme ugyanis épp az a Facebookkal szemben, hogy ugyan a regisztrált felhasználók száma már 900 millióhoz közelít, a növekedés értelemszerűen lassul, ahogy fogynak a még "Facebook-szűz" internetezők. A kitörés tehát nem feltétlenül ennek a már így is hatalmas számnak a növelésében keresendő, hanem új irányok beemelésén - ezek egyike a mobil felhasználók megsokszorozása, a hely-alapú szolgáltatásokban rejlő (hirdetési) lehetőségek kiaknázása. A Glancee pedig olyasmit kínál, amit a versenytársak, például a továbbra is közkedvelt Foursquare egyelőre nem tudnak: a már összekötött felhasználók helyett lehetőséget adnak arra, hogy ismeretlenekkel vehessük fel a kapcsolatot. Így már érthető a Glancee által használt "közösségibb" jelző.
A Glancee weboldalán jelenleg csupán a felvásárlás tényéről szóló rövid közlemény látható, valamint az eddigi felhasználók adatait lehet egy csomagként letölteni. A hírek szerint a szolgáltatás teljesen beépül majd a Facebook felhasználói felületébe, tehát nem külön alkalmazásként, hanem alapfunkcióként lesz elérhető - hogy mikor, arról még nem szól a fáma.
Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.