Megszülettek az első vélemények arról, miben jobb a Google+, mint a már megszokott Facebook. Ugyan hivatalosan még csak magánszemélyként használhatjuk a szolgáltatást, az üzletben is jól jöhet némelyik funkció.
Amikor a Google+-ról van szó egy beszélgetésben, az egyik leggyakoribb kérdéskör mindig arra vonatkozik, miért éri meg a Facebook mellett még egy hasonló szolgáltatásra feliratkozni, miben jobb, miben más a nemrég bétateszt formájában elindult közösségi megoldás a jól ismertnél. Az alábbiakban az első webes véleményekből szemezgettünk.

Zavard köreimet Kifejezetten sokan emelik ki a Körök (Circles) funkciót, amely hihetetlenül egyszerűvé és maximálisan kontrollálhatóvá teszi a tartalmak megosztását. A körök általunk létrehozott csoportok, amelyekbe mi magunk huzigálhatjuk be ismerőseinket. Egy ismerős több körnek is tagja lehet: jó esetben a házastárs bekerülhet a család mellett a barátok körébe, üzleti szempontok alapján pedig partnereinket egyaránt rendezhetjük munkáltatójuk illetve szakterületük szerint is egyszerre több körbe.


Természetesen a Facebook is kínál opciókat arra, kivel szeretnénk megosztani online tevékenységünket, a Google+ viszont kifejezetten flexibilis és könnyen kezelhető ezen a téren. Egy kattintással már a tartalom beírásakor kiválaszthatom, milyen körnek szánom az információt, így gyakorlatilag nem fordulhat elő az a facebookos gyakorlat, hogy figyelmetlenségből a főnökünkkel is megosztjuk az "utálok dolgozni" státuszüzenetet.


A körök személyre szabása is gyermekien egyszerű, készíthetünk akármennyit, és sima egérhúzással rendezgethetjük bennük az ismerősöket. Az ötletes HTML5-trükkökre vadászóknak pedig érdemes létrehozni egy üres kört, majd jobb kattintással kiválasztani a törlés funkciót egy apró animációs finomságért.

Nézzük, osszuk meg, beszéljük meg A Hangouts videós lehetőségei szintén az "egyszerű és nagyszerű" kategóriában indulnak. A Google fogta, és megcsinálta azt az ultra-felhasználóbarát videós felületet, amit a versenytársról már évek óta hiányolt a közönség - a Skype motorjára épülő Facebookos videótelefonálás már a Google+ indulása után, július 6-án indult el.

A Google+ Társalgója mindenesetre még mindig többnek tűnik, mint a Facebook-Skype hibrid, hiszen itt egyenként, vagy körök alapján vehetünk fel beszélgetőpartnereket, akikkel akár többfelhasználós videócsevegésbe is elmerülhetünk.


Természetesen ugyanezen ablakon belül adott a szöveges üzenetküldési lehetőség is, de akár azt is megtehetjük, hogy a meghívottakkal közösen nézünk meg egy YouTube videót. Ez utóbbi esetben a videó indulásakor mindenkit elnémít a rendszer, és egy külön gomb megnyomásával szólhatunk közbe.

A Sparks szintén egy ügyes megoldás, egyfajta közösségi RSS-olvasó. Keresőszavainknak megfelelően beállíthatjuk, hogy a szolgáltatás folyamatosan olyan webes tartalmakat dobjon fel számunkra, amelyek valószínűleg számot tartanak az érdeklődésünkre. Ezeket természetesen egy kattintással meg is oszthatjuk az ismerősökkel, egyenként vagy kiválasztott körök szerint.


Nem majd: azonnal A Google+ igyekszik valóban kihasználni a mobil eszközök nevében is rejlő mobilitást, az Azonnali feltöltés funkció a telefonokkal készült fotókat továbbítja a Google+ fiókba. Ezeket aztán a Fotók aloldal bal sávjában található Fotók a telefonodról menüpontban lehet végignézni, és eldönteni, mikor osztjuk meg a remekműveket és kivel.

Az "azonnal" témakörben még egy érdekes funkció felmerült, mégpedig az azonnali kilépésé. Évek után is furcsa ugyanis a Facebook esetében, hogy ha töröljük felhasználói profilunkat, nem törlődik mindenünk mindenhonnan: az ismerősök továbbra is meghívhatnak minket eseményekre, megjelölhetnek fotókon, csoportokba hívhatnak meg. A közösségi oldalon többször hangoztatták is, hogy nincs olyan, hogy "permanens törlés", ha egyszer feljelentkeztünk, "a szellemünk bejárja a Facebookot" akkor is, ha már kijelentkeztünk. Ha viszont a Google+-t szeretnénk kiiktatni az életünkből, minden adatunkkal és "emlékünkkel" együtt, pár kattintással eltűnhetünk a szolgáltatásról.

Így működik a videótelefonálás a Facebookon
Nem a Google+ miatt szünetel a valós idejű keresés
A Facebook megállította az adatszivattyút
Klónozással támad a Facebookra a Google

Üzletre hangolva Persze még megannyi olyan funkciót és lehetőséget találhatunk, amely (még) nem került be a Google+ szolgáltatásai közé. Egyelőre nem lehet a Facebookhoz hasonlóan külön oldalt regisztrálni cégünknek, zenekarunknak, termékünknek vagy márkánknak. A felhasználási feltételek szerint csak természetes személyek számára engedélyezett a belépés. Arról pedig nincs hivatalos álláspont, hogy ez csupán a béta időszakra vonatkozik-e, vagy esetleg akkor, amikor az egyéni felhasználók nagy számban regisztrálnak az új közösségi oldalra.

Üzleti célokra azonban már most is fel tudjuk készíteni személyes fiókunkat. A Körök tökéletesen alkalmasak arra, hogy különválasszuk a magáncélú és munkahelyi kapcsolatokat, ráadásul ezeken belül is részletes finomhangolásra van lehetőségünk. A többszereplős videós csevegés szintén használható utazó munkatársak, vagy vidéki, külföldi leányvállalatok, partnerek bevonására egy értekezletbe. A fejlesztők blogbejegyzései alapján ráadásul készül a Google+ integrációja a Google Apps alá: valószínűleg ekkorra már jóval több üzletre "kihegyezett" funkció válik használhatóvá.

A Google alkalmazásai egyébként is átalakulnak az új közösségi oldalhoz idomulva. A hírek szerint jelenlegi formájában megszűnik a képmegosztó Picasa és a Blogspot megvásárlásával a Google tulajdonába került Blogger. Természetesen nem teljes leállásról van szó, hanem "újratervezésről": a nem túl fantáziadús neveken (Google Photos, Google Blog) tovább élő szolgáltatások még összébb fonódnak a Google+-szal.

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.