Ha valaki gyakran nézegeti a böngészőben a Gmail-fiókját újabb levelek érkezését várva, nem feltétlenül kényszerül arra, hogy percenként váltson a levelezőt tartalmazó böngészőfülre, íme pár friss könnyítés.
Bár mostanában már szinte mindenki valamilyen füleket támogató böngészőt használ, ahol nyitva tarthatja a Gmailt is, miközben más oldalakon jár, mégis kényelmetlen folyton átváltogatni és percenként nézegetni, jött-e új levél. A Chrome felhasználók mostantól a böngészőn kívül, az asztalon is kaphatnak értesítést, de más browserek felhasználóinak is akad könnyítés.

Asztalra vissza A "legjobb dolga" a Chrome felhasználóknak van, ők ugyanis a Gmail beállításai között bekapcsolhatják a "Desktop Notifications" opciót. Innentől akár nem is szükséges külön lapon nyitva hagyni a levelezőt, minden új levélről érkezik ugyanis egy apró, felugró ablak az asztal jobb alsó sarkában a feladó nevével és a levél tárgyával, így azt is könnyen el tudjuk dönteni, érdemes-e az adott mail miatt megnézni a postafiókot.


A tipp írása közben például ezt kaptam...

Az opció bekapcsolása egyszerű, csupán a Gmail jobb felső sarkában a Beállítások / Settings hivatkozásra kell kattintanunk, és kissé lejjebb görgetve megtaláljuk a Desktop Notifications-re vonatkozó részt. Itt beállíthatjuk, miről szeretnénk értesítést kapni: minden levélről vagy csak a fontosakról, de akár a GTalk csevegőben érkező újabb chatekről is kérhetünk felugró ablakban figyelmeztetést. Ezután kattintsunk a felső Click here to enable... hivatkozásra, és készen is vagyunk.


Aki viszont Firefox, vagy netán Internet Explorer felhasználó, a beállítások között csak az alábbi képet láthatja:


A Google jelzi, hogy a böngészőnk nem támogatott, és "frissítsünk" Chrome-ra. Persze annak, aki elégedett a jelenlegi browserével, vannak alternatív értesítési megoldások is.

Krómozatlanul A Google Labs-ben olyan kiegészítőket találunk, amelyet a Google fejlesztői kísérleti célokból tettek elérhetővé, ám ezek között is van jó pár hasznos megoldás. E-mailes értesítőket is találhatunk, egy régebbi megoldás például a Title Tweaks, amely a Gmail böngészőfül címében egy zárójelben mutatja az olvasatlan levelek számát.


Ez azonban nem működik például akkor, ha a Gmailben épp nem az Inboxban, hanem egy levélben "tartózkodunk", és így lépünk át másik böngészőlapra. Ezt orvosolja az egyik legújabb Labs kiegészítő, az Unread message icon: ez a böngészőfülben látható kis Gmail ikonra biggyeszti az olvasatlan levelek számát még akkor is, ha nem a Bérkező levelek mappája van nyitva.


Ha pedig sok levelünk érkezett egyszerre, szintén a Labs kínálatából érdemes kipróbálni a Message sneak peek funkciót, amellyel csak az olvasatlan levél sora fölé kell vinnünk az egeret, és máris kapunk egy előnézeti képet a tartalomról.

10 hasznos Gmail-tipp vállalkozásoknak
Tipp: Gmail-statisztika grafikonon
5 tipp: Google, ahogy a vállalatok szeretik

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.