Jó ideje van lehetőség arra, hogy magánjellegű profilok mellett cégünk, termékünk vagy szolgáltatásunk számára hozzunk létre Facebook oldalt. Azok számára, akik még nem estek túl első professzionális oldaluk megalkotásán, lépésről lépésre bemutatjuk a tennivalókat.
A jó kommunikációnak ma már alapvető része a közösségi oldalak használata. Ezt is lehet azonban rosszul, vagy kevéssé hatékonyan csinálni: furcsán néz ki, ha személyes profilunkon reklámozzuk termnékünket vagy cégünket. Emellett az sem szerencsés, ha csak saját ismerőseink látják a céges tevékenységünket (ráadásul egy idő után el is rejtik az üzeneteinket, mert nem erre kíváncsiak). Az sem igazán szerencsés, ha cégünknek egy újabb, ám szintén személyes profilt készítünk: a Facebook elvben nem is támogatja az ilyen jellegű használatot, és az ismerősök számát le is korlátozza 5000 főben, ami céges követők gyűjtésére nem igazán jó előjel. Arra már mutattunk példát egy korábbi cikkünkben, hogy a személyesként felvitt profilból hogyan csinálhatunk könnyen céges oldalt, ha viszont új profilnak állnánk neki, íme a teendők.

A kezdeti lépések A kezdéshez persze fontos, hogy legyen saját, személyes Facebook fiókunk. Lépjünk be, majd navigáljunk a http://facebook.com/pages oldalra, ahol elkezdhetjük felépíteni cégünk új közösségi "nyúlványát". A Pages aloldalon kattintsunk a jobb felső sarokban az "oldal létrehozása" gombra.



Elsőként azt kell megadnunk, milyen jellegű tevékenységhez szeretnénk oldalt létrehozni. A fő kategóriák között még viszonylag könnyű a döntés. A helyi üzlet vagy hely alatt olyan oldalakat indíthatunk, amely egyetlen helyszínre (például egy megadott bolt, üzleti célú épület) vonatkozik. A vállalat / szervezet / intézmény helyfüggetlenül az egész cég bemutatására szolgál. A márka vagy termék alá egyértelműen egyféle termék, szolgáltatás vagy egyféle nevű termékkör kerülhet, de van lehetőség előadóknak, zenekaroknak vagy egyéb közismert embereknek is profi oldal létrehozására. A szórakozás alá olyan alkategóriák tartoznak, amelyek nem feltétlenül férnek be az előbbiekbe, kluboktól díjakon át újságokig és sport-csapatokig terjed a választék. Végül pedig külön négyzetet kapott az ügyek és közösségek lehetősége, itt regisztrálhatjuk az "egymillióan az ingyen sörért" jellegű kezdeményezéseket.



Ha kiválasztottuk a főkategóriát, a lenyíló menüben finomíthatjuk, pontosan mi is a tevékenységi kör. Teszt Júzer nevű tesztfiguránk a Tesztjúzer Megmondja nevű média-óriásvállalatának készített oldalt, ezért a Média alkategóriára bökött. Ezután az oldal nevét kell megadni, majd pedig elfogadni a Facebook felhasználási feltételeit.



Ha még egyéni felhasználói fiókunk sem túl régi, egy igazoló ablak is felbukkan, így próbálja megvédeni magát a Facebook a felesleges és ellenőrizhetetlen oldalak özönétől. Ha beírjuk a pár betűs kódot, már mehetünk is tovább, de lehetőségünk van arra is, hogy telefonszámunkra küldessünk igazoló kódot: ezt csak egyszer kell megtennünk, ezután a többi facebookos tevékenységünket már automatikusan engedélyezni fogja a rendszer.



Oldalszépítés Csupán ennyi kell ahhoz, hogy maga az oldal létrejöjjön. Innentől elvben bárki megtalálhatja és böngészgetheti, épp ezért érdemes minél gyorsabban kicsinosítani és személyre szabni. A Facebook persze igyekszik javaslatokat is tenni az oldal megszépítésére és az ismertebbé tételére.



Egy jó profilkép sokat segít, ezért ez lehet az egyik első tennivalónk. Válasszunk okosan, hiszen mások számára ez lesz az első vizuális találkozás az oldalunkkal, vagy akár a cégünkkel, márkánkkal is. A látványos céglogo jó választás lehet, vagy akár a termékfotó mellett is dönthetünk. Arra figyeljünk, hogy olyan kép legyen a végeredmény, ami kicsiben is mutatós és érthető.



A következő lépéssel saját (privát) facebookos ismerőseink számára ajánlhatjuk az oldalt - tökéletes indulás ahhoz, hogy megszerezzük az első pár tesztelőt. Itt arra figyeljünk, hogy csak olyanokat hívjunk meg, akit tényleg érdekelhet az oldal témája, a felelőtlen meghívóáradatok küldözgetése csak ellenérzéseket szül, ráadásul felesleges is.



Arra is lehetőségünk van, hogy meglévő üzleti partnereinket, kontaktjainkat is meghívjuk, függetlenül attól, hogy ők ismerőseink-e Facebookon. Ilyenkor e-mail címeiket adhatjuk meg, vagy akár importálhatunk levelezőprogramból létrehozott kontaktlistát is. Itt is érvényes az előző pont szabálya: csak a célközönséget bombázzuk levelekkel, a teljes kapcsolati listánkon biztos akadnak olyanok, akiknek nem érdemes, vagy nem ajánlott kiküldeni a meghívót.

Kommunikáljunk! Ebben a fázisban az oldal alapvető elemei már majdnem adottak, így megírhatjuk üdvözlő üzenetünket: ideje az első állapotfrissítésnek.



Az első állapotjelzésünk sokak számára szintén a cégünkkel kapcsolatos első élmények közé számít, ezért válasszuk meg jól az üzenetet. Nem úgy, mint a túláradóan boldog Teszt Júzer a következő képen...



Az oldal mit sem ér, ha a látogatók nem tudnak meg belőle túl sokat rólunk vagy termékeinkről. Az alapadatok kitöltése az "Információk" menüpontban lehetséges (a magyar fordítás néhol még döcög, amint az az alábbi képrészleten is észrevehető).



Az adatok megadása értelemszerű - arra figyeljünk persze, hogy tömören és frappánsan fogalmazzunk. Legyen benne a szövegben minden ami fontos, de hagyjuk ki a felesleges szóvirágokat, a sok szöveg Facebookon gyakran elriasztja a "vendégeket". Ha szeretnénk, hogy a Facebook Places szolgáltatás megtaláljon minket a térképen, a címet is pontosan adjuk meg: figyeljünk rá, hogy a várost pontosan válasszuk ki (Budapest például akad az Egyesült Államokban is).



Teljes kontroll
Innentől már mondhatjuk, hogy alapszinten teljes értékű Facebook oldallal gazdagodtunk. Elkezdhetjük írogatni az üzeneteket, feltölteni a velünk kapcsolatos képeket, hivatkozásokat - egyszóval tartani a kapcsolatot a remélhetőleg gyorsan növekedő rajongótáborral. Viszont érdemes az ezzel járó feladatokat megosztani olyan kollégáinkkal is, akik szintén a kommunikációval foglalkoznak, és velünk együtt, vagy esetleg minket pótolva kezelik az oldalt. Az "Adminok kezelése" alatt kiválaszthatjuk azokat az ismerőseinket, akiknek adminisztrátori szintű hozzáférést adunk - persze ne legyünk nagylelkűek, minél több az admin, annál több a hiba vagy összeférhetetlenség esélye.



Az oldal sikerességét érdemes folyamatosan nyomon követni. Jó-e a frissítések gyakorisága, érdekes-e az információ a közönségnek, gyarapodik-e a követők száma, vagy épp elszivárognak tőlünk? A http://facebook.com/insights oldalon grafikonok segítenek az elmúlt időszak elemzésében.



Az alapszinten túlmutató tippekkel és trükkökkel - fizetett hirdetésektől a speciális lapfüleken át a grafikai tuningig - egy következő cikkben foglalkozunk, addig pedig kellemes oldalkészítést kívánunk!

7 gigabájtnyi ingyen tárhely a felhőben
Mit tegyünk, ha az irodában marad a névjegykártya?
Céges oldal személyes Facebook-profilból? Lehet!

Nemsokára többet isznak majd a kínai adatközpontok, mint Dél-Korea lakossága

A generatív mesterséges intelligencia világszerte megtolta az adatközponti fejlesztéseket, a szerverek hűtésére használt vízből azonban sehol sem lett több.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.